wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50124
Strona 1 z 1

Autor:  digidy [ 09 lut 2021, 13:22 ]
Tytuł:  Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.

Witam wszystkich ponownie. Mam problem z elektryką w wywrotce jak w temacie. Cała elektryka, gniazko zapalniczki, przetwornica - wszystko jest oryginalne. Zakupiłem mały czajnik 24V pod gniazdko zapalniczki, zapomniałem, że w gnieździe jest 12V (chyba po przetwornicy) i mogę bez problemu ten czajnik odmienić na 12V, ale wówczas woda będzie gotowała się 2x wolniej bo będzie miał tylk0 130W zamiast 250W (w obydwu przypadkach będzie natężenie w granicach 10Amperów). Wiem, że wtyczka czajnika po jakimś czasie się upala i jestem na to przygotowany, ale potrzebuję raz na kilka tygodni zagrzać 200ml wody więc może trochę wytrzyma. Pytanie brzmi czy jeśli podłączę czajnik w wersji 12V pod tą zapalniczkę to czy nie spalę przetwornicy? Pod siedzeniem pasażera mam przetwornicę jak na fotce poniżej i ona ma mała wydajność prądową, potrzebne będzie 10A dla czajnika i pewnie radio oraz radio cb też czerpie prąd 12V po przetwornicy. Przewody od niej odchodzą bardzo cienkie więc na radia to pewnie starczą ale na czajnik nie mam pojęcia. Czajnik za zabezpieczenie wbudowane 15A, bezpiecznik zapalniczki pewnie też będzie miał 10-15A, ale boję się o tą przetwornicę. Czy ktoś wie jak sprawa wygląda?
Wiem, że mogę palnik gazowy na naboje, ale wolę elektryczny i chciałbym do podłączać w kabinie zamiast żabkami bezpośrednio do akumulatorów bo trzeba wówczas zdjąć pokrywę akumulatorów itp.
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  tomco23 [ 09 lut 2021, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.

Jak wkładasz wtyczkę do gniazda ,czajnik miej wyłączony i zalaczaj na włączniku na czajniku,to samo przy wyłączaniu ,wyłączaj na wyłączniku na czajniku.to ci się nie będzie wtyczka upalac. Prąd stały ma niestety wadę że ciągnie łuk elektryczny. Tak że wyłącznik na czajniku też długo nie pociągnie ale nie będzie wtyczek upalac. Zobacz jakie są moce na gniazdach przewidziane .Raczej nie podłączać przez przetwornice .

Autor:  digidy [ 09 lut 2021, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.

Cytuj:
Jak wkładasz wtyczkę do gniazda ,czajnik miej wyłączony i zalaczaj na włączniku na czajniku,to samo przy wyłączaniu ,wyłączaj na wyłączniku na czajniku.to ci się nie będzie wtyczka upalac. Prąd stały ma niestety wadę że ciągnie łuk elektryczny. Tak że wyłącznik na czajniku też długo nie pociągnie ale nie będzie wtyczek upalac. Zobacz jakie są moce na gniazdach przewidziane .Raczej nie podłączać przez przetwornice .
Dziękuję za odpowiedź. Ja właśnie nie wiem jakie może mieć obciążenie maksymalne to gniazdo, ale podejrzewam, że nieco mniej niż ma zabezpieczenie oryginalne (bezpiecznik). Sprawdzę to w opisie bezpieczników w skrzynce bezpieczników. Też nie chcę po przetwornicy, ale tam w gnieździe jest 12V czyli musi być przetwornicy, co? Bo przecież niemożliwe, że ciągnęli napięcie z jednego akumulatora do gniazda zapalniczki...

Autor:  Rossi [ 09 lut 2021, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.

Tak, z przetwornicy, ale czajnik na 24V to zdecydowanie lepsza opcja. Jak nie ma na 24V to zawsze można dorobić, samo takie gniazdo 24V/20A to z 15zł. Do takiej mocy nie potrzeba ciągnąć kabli od akumulatorów tylko się wpiąć pod bezpieczniki taką sprytną złodziejką i czajnik będzie miał swój osobny bezpiecznik. Do góry wkładasz ten bezpiecznik, który wyciągnąłeś (obojętnie od czego) a na dole 15-20A i podpinasz gniazdko, a masa od jakiejś śruby. Jak nie będzie potrzebne to wyciagasz i nie będzie znaku śladu że coś było przerabianie i możesz w innym samochodzie zamontować.
Obrazek
Najlepiej gotować wodę na odpalonym silniku.

Autor:  digidy [ 10 lut 2021, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Gniazdo zapalniczki - przetwornica [MAN FE 410A] 2001r.

Cytuj:
Tak, z przetwornicy, ale czajnik na 24V to zdecydowanie lepsza opcja. Jak nie ma na 24V to zawsze można dorobić, samo takie gniazdo 24V/20A to z 15zł. Do takiej mocy nie potrzeba ciągnąć kabli od akumulatorów tylko się wpiąć pod bezpieczniki taką sprytną złodziejką i czajnik będzie miał swój osobny bezpiecznik. Do góry wkładasz ten bezpiecznik, który wyciągnąłeś (obojętnie od czego) a na dole 15-20A i podpinasz gniazdko, a masa od jakiejś śruby. Jak nie będzie potrzebne to wyciagasz i nie będzie znaku śladu że coś było przerabianie i możesz w innym samochodzie zamontować.
Obrazek
Najlepiej gotować wodę na odpalonym silniku.
Bardzo dziękuję za pomoc! Wszystko chyba rozumiem, to takie coś:
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bypas ... 6792163792

Jedno gniazdo bezpiecznika jest do mojego odejścia na czajnik, a drugie na ten element do którego podłączam. Jedynie to podłaczyć to do elementu z dojściem grubych kabli żeby nie nadwyrężać instalacji, ale dodatkowe 10A może być np do świateł bo podczas gotowania wody światła będę miał wyłączone więc pobór prądu nie zwiększy mi się...
Jeszce tylko jakieś dobre gniazdo zapalniczki kupię i umiejscowić w fajnym miejscu w aucie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/