wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Retarder
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5041
Strona 1 z 1

Autor:  Stan100a [ 05 lis 2006, 22:38 ]
Tytuł:  Retarder

Jeżdżę DAF-em XF 95 98r . Od pewnego czasu zapala mi się żółta kontrolka retardera. Jaka może być przyczyna? Dodam że jak jest ciepło to kontrolka pali się praktycznie cały czas, a w zimie zapala się gdy samochód dobrze się rozgrzeje.

Autor:  Wiktoria [ 05 lis 2006, 22:41 ]
Tytuł: 

A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w chłodnicy :?:

Autor:  Radiance [ 06 lis 2006, 23:05 ]
Tytuł: 

A jeździsz ostro czy raczej spokojnie? Bo ja pamiętam,że mój ojciec jeździł Dafem to jak mu sie zapaliła kontrolka to w jeździe wyłanczał silnik czekał z 2-3 sekundy i włanczał i podobno wszytsko było ok.Pozdrawiam. :)

Autor:  Stan100a [ 11 lis 2006, 0:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w łodnicy :?:


Przepraszam że dopiero teraz piszę, ale pracuję i rzadko jestem w domu. Olej raczej nie przechodzi do płynu chłodzącego bo tego nie zauważyłem. ale muszę powiedzieć że jesteś bardzo ładna :oops (chyba że to nie twoje zdjęcie)

Autor:  ADAMO [ 01 sty 2007, 18:37 ]
Tytuł: 

to zależy jaki masz ten retarder,
ze skrzynią Zf jest to pewnie intarder , gdzie płyn w intarderze pochodzi własnie z chłodnicy- jest on połączony przewodami z chłodnicą, i nie ma tma żadnego oleju
retarder - Telma , to przykład elektrycznego retarder, ale rzadko stosowany w DAFie,
występują jeszcze retardery hydrauliczne takie jak np. VOITH
przykładem retardera olejowego jest retarder np. w scanii,
wszystko zależy od tego który z tych retarderów masz.

Autor:  ADAMO [ 01 sty 2007, 23:57 ]
Tytuł: 

napewno w tych przewodach, jest płyn, ale pewny nie jestem czy ten retarder jest na płyn ,
wiem że kiedyś pod górę z takim retarderem gdy zapomniałem wyłączyć I biegu retardera to momentalnie temperatura dobiła prawie do czerwonego pola, do tej pory byłem pewien że ten retarder jest na płyn , no cóż mogę się mylić.

Autor:  HitmaN [ 02 sty 2007, 22:52 ]
Tytuł: 

No właśnie bo niestety nic zadarmo zarówno Zwalniacz hydrokinetyczny jak elektryczny wytwarzają duże ilośći ciepła. Akurat w przypadku elektrycznego ciepło jest wywiewane wiatrakiem poza niego, a hydrauliczny chłodzi woda (a fochowo to ciecz ) ;) Wieć jak retarder chodził na wysokich obrotach i silnik też pewno nie niskich i był mocno obciążony (jak pod góre) i sie poradzi woda zagotować :wink: Także kolejna przestroga żeby jak sie hamuje na długich zjazdach zwracać uwagę na temperaturę i nie trzymać silnika na zbyt niskich obrotach bo większe obroty szybciej się kręci pompa wody i szybszy jest obieg wody w układzie chłodzenia 8)
Bo co to tego że ZF intarder jest Hydrauliczny jestem pewien.

Pozdrawiam

Autor:  ADAMO [ 02 sty 2007, 22:59 ]
Tytuł: 

dzisiaj się zagłębiłem w jego budowę i muszę Ci przyznać rację - intarder jest połączony ze skrzynią biegów więc zapewne pracuje w nim olej ze skrzyni,a doprowadzany płyn tylko go chłodzi. pzdr.

Autor:  Stan100a [ 06 sty 2007, 10:12 ]
Tytuł:  Retarder

No właśnie, ale czy ktoś zna odpowiedż na moje pytanie; co się dzieje z retarderem olejowym chłodzonym tym samym płynem co silnik że zapala się żółta kontrolka RET i wtedy on we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą.

Autor:  zenon [ 09 lut 2007, 15:10 ]
Tytuł: 

Stan 100a , w pierwszej kolejności musisz sprawdzić czujniki temperatury wody i oleju, czy nie są walnięte. Mogą dawać błędną informację do sterownika i ten ogranicza moment hamujący by nie zagotowac wody.

Autor:  RobertAT [ 14 lut 2007, 11:13 ]
Tytuł: 

Retarder jest oddzielnym urządzeniem montowanym między skrzynią biegów a wałem. Np. Scania montouje retardery. W Dafie jest intarder, i jest montowany w skrzyni biegów.

Autor:  zenon [ 06 kwie 2007, 7:56 ]
Tytuł: 

Intarder ZF jest na pewno olejowy, żeby rozwiać tu wszelkie niepewności. Olej jest ten sam co w skrzyni biegów. Voith też jest olejowy z tą różnicą, że ma własny obieg oleju, czyli swój zbiornik oleju i nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni biegów.
Sprawdź czujniki wody i oleju!!!

Autor:  Wiktoria [ 06 kwie 2007, 10:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Sprawdź czujniki wody i oleju!!!

Jeżeli tak jak powiedział kolega Stan100a: "we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą" wątpię aby przyczyną tego były czujniki. Radziłabym po przerwie weekendowej (Święta są bardzo dobrą okazją ;) ) sprawdzic czy na ziemi na wysokości retardera nie ma plamy ;)

Pozdrawiam

Autor:  zenon [ 16 kwie 2007, 9:43 ]
Tytuł: 

Gdyby były wycieki oleju, to nie świeciłaby się lampka kontrolna retardera. Oczywiście trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju, ale usterka jest prawdopodobnie po stronie elektrycznej.

Autor:  Konrad-18- [ 16 kwie 2007, 19:28 ]
Tytuł: 

Jak sterownik Ci siada od retardera lub ktorys z czujnikow , w Dafie to jest tak wszystko zrobione ze jedna drobnostka sie spierdzieli to pare innych dodatkowo zaczyna szwankowac..... mysle ze nieobejdzie sie bez podpiecia pod komputer

Autor:  Stan [ 06 maja 2007, 15:48 ]
Tytuł: 

Masz na 99% uszkodzony zawór elektropneumatyczny sterujacy praca retardera. Koszt? 328 zł brutto w serwisie :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/