Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 paź 2021, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2021, 12:33
Posty: 2

Witam, przyznam ze troche gubie sie w tej niezrozumiałej dzungli polskich przepisow drogowych.
Wracam po jakims czasie do pomyslu bania udzialu w wyscigach na 1/4 mili. Caly czas amatorsko, ale juz w bardziej zorganizowany sposob i zdecydowanie bardziej regularnie. To wiaze sie z logistyka transportu. Z tego powodu mam spory problem.

Samochod do wyscigow ma lekko ponad 7 metrow. Czyli przyczepa powinna byc przynajmniej 10-11 metrowa. Waga samego pojazdu to 1200-1400kg. Do tego dochodzi masa szpargalow itp.

Pewnie nie bede w stanie się zmiesic w 3.5 tony DMC na haku. Konstrukcja przyczepy + dragster + paliwo + masa gratow przekroczy te pułap. Jeszcze to policze, ale na 90% tak będzie.
W tym przypadku będe wyrabiac sobie C+E.

I teraz pytania do ludzi ktorzy maja wiedze faktyczna.

Czy kupujac pickupa zarejestrowanego na B u nas mozna go przepisac na ciezarowy i C zwiekszajac dozwoloną mase calkowita i mase przyczepy do fabrycznych ?
czy jednak bede musial sprowadzac sobie z US jakiegos 2500 czy 3500 i odpowiednio zarejestorwac.

Jak w PL patrza na mocowanie typu odwrócone siodło "goose neck". jak to się ma do kontroli drogowych, zwlaszcza w przypadku ze samochod z US i w US był ten goose neck zakładany.

Zdecydowanie wole przyczepy gooseneckowe bo są stabilniejsze + cala dlugosc zestawu odrobine krótsza.

Druga rzecz to przyczepy. Jak wyglada temat legalizacji/homologacji takiej przyczepy z US zeby moc spokojnie jedzic po PL i EU i nie bać się ze co chwile jakis służbista zabierze ci papiery, albo pierdyknie takim mandat ze z weekendu dragowego nic nie zostanie.
Zawsze opcja jest zrobienie przyczepy w PL na zamówienie, ale narazie znalazłem tylko jedną firmę która to robi i raczej robia takie do 3.5 tony.

Obrazek


Post Wysłano: 07 paź 2021, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Policz dobrze wagi, może nie ma sensu pchać się w cięższy pojazd.

Na codzień jeżdżę Chevy Tahoe 1500. Na haku 3.5t. DMC zestawu na B+E 7t.

Obstawiam, że chcąc legalnie stworzyć cięższy zestaw potrzebne będzie 2500 lub 3500 i kat. C+E. Ostatnio ktoś w Polsce oferował całkiem sensowne, ale benzynowe, Silverado/Sierre 2500. Obstawiam, że wiekszego RAMa czy Fke znajdziesz w Europie dość łatwo.


Post Wysłano: 08 paź 2021, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2021, 12:33
Posty: 2

Bede zdecydowanie staral sie nie wchodzic powyzej 7 ton, to kuszace z wiadomych wzgledow. Choc przy jakiejkowliek inwestycji czlowiek chce miec odrobine elastycznosci na wrzucenie wiekszej ilosc szpargalow do przewiezienia, a takie wieksze przyczepy juz maja DMC 5-6 ton i same z siebie pewnie waza ze 2-2.5

Zdecydowanie byms szedl w strone 2500 lub 3500 i to raczej rzedowa 6tka Cumminsa. Jakos mi ten silnik podchodzi najlepiej.


Post Wysłano: 08 paź 2021, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

To niewątpliwie świetna jednostka, jednak V8 Duramax Diesel od GM to też super sprawa. No i V8 :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: