wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50704 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Nuevo [ 14 gru 2021, 15:33 ] |
Tytuł: | Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Witam wszystkich serdecznie. Koledzy mam ogromny problem z moim ciągnikiem Iveco EcoStralis 460EEV 2014r z Retarderem silnik Cursor 10. Ubywa mi dość sporo płynu chłodniczego, w zależności od terenu na którym jeżdżę: Tereny górzyste Hiszpania, Portugalia, Francja - ok 3 litry na 1000km Tereny równe Holandia, Belgia, Niemcy, Polska - ok 0.5-1l na 1000km Najgorzej jest z ciężkim ładunkiem na górzystych terenach gdzie co chwilę mamy pod górkę, z górki (retarder), ubytek znacznie zmniejsza się gdy jedziemy po w miarę równym terenie lub lekkich górkach lekko załadowani. Na trasę mieszana robioną w ciągu 2 tygodni 11000-12000km potrafię dolać do stanu max ok 20-25l płynu chłodniczego. Mieszkam obecnie w Hiszpanii w Murcii gdzie naprawdę ciężko o dobrego mechanika większość to wymieniacze bez sprzętu, pojęcia i chęci zlokalizowania usterki, większość by wymieniała jak leci po kolei aż trafi na właściwą rzecz Serwis Iveco w Hiszpanii wymienił nam kompresor (ponoć ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym było zbyt duże, co zbadali odkręcając korek od zbiornika po zgaszeniu silnika) Ponoć sprawdzałi też kolor Adblue (parę miesięcy temu był problem z abdlue zabarwiło nam go na zielono, czyli kolor płynu chłodniczego i wywalało błąd ecm A8 odcinało moc, wymienił nam wtedy ten hiszpański serwis pompę Adblue i jakaś pompkę w zbiorniku w baku, problem ecm A8 i odcinania mocy ustąpił, Adblue czyste białe) Tak więc Adblue czyste białe już od dawna. Wymiana tego kompresora nie rozwiązała problemu płyn nadal ubywa w takich samych ilościach. Poza ubytkiem płynu chłodniczego zauważyłem jeszcze: -Temperatura płynu chłodniczego na równej drodze wynosi stałe 70stopni ( po środku między min a max jest 80 stopni) zwiększa się jedynie do 80-90 stopni pod duże góry z ciężkim ładunkiem ale zaraz spada na 70stopni. -Dolewajac oleju co te 2 tygodnie lub co 10-11tys km (zużycie oleju 4-5l na 10-11tys km) zauważyłem masło na korku od wlewu Oleju... Nie jest go jakoś dużo ale rok temu dolewając oleju nie pojawiało się wcale. -Auto gdy silnik pracuje na postoju na wolnych obrotach i pochodzi tak z 5-10min gdy dodamy gazu na te 1500-200obr lub ruszymy ostro potrafi zadymic na biało, wystarczy przejechać parę minut i dymienie zanika lub nawet na postoju przegazować chwilę i do momentu następnego postoju i pracy na niskich obrotach przez jakiś czas jest ok Podczas ciągłej jazdy nic nie dymi. Nie wiem czy to co napisałem coś pomoże, być może nie ma to z tym problemem nic wspólnego. Za 3 dni jadę na święta do Polski chciałbym by jakiś mechanik obejrzał mi ten samochód i spróbował zlokalizować usterkę i ją naprawić. Czy miałby ktoś z Was koledzy pomysł co to może być, jak i gdzie szukac problemu? Fizycznie wycieków żadnych plam na ulicy nie widać, w serwisie Iveco w Hiszpanii chcieli już rozbierać silnik ale swoją diagnozę i naprawę wyceniali między 4 a 8 tysięcy euro więc im podziękowałem. Z góry dzięki za każdy trop i pomoc w zlokalizowaniu usterki, co można jeszcze zrobić, co sprawdzić i jak sprawdzić by znaleźć winowajcę. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc. |
Autor: | MAN [ 14 gru 2021, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Przeżarte tuleje cylindra, płyn przedostaje się do oleju. Cześć płynu idzie na tłok i zostaje spalone lub wyplute przez rurę wydechową stąd ten biały dym. Podejrzewam że podczas hamowania silnikiem, retarderm wzrasta ciśnienie płynu chłodzącego i dlatego w tym czasie ubywa go więcej. Spowodowane jest to tym że silnik ma wyższe obroty podczas hamowania niż normalnej jeździe. Sprubuj wyłączyć Retarder i zobacz czy wtedy zmniejszy się wyciek płynu |
Autor: | Nuevo [ 15 gru 2021, 3:34 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Przeżarte tuleje cylindra, płyn przedostaje się do oleju.
Bardzo dziękuję za radę, teraz mam 3000km trasy z Hiszpanii do Polski to nie będę używał retardera zobaczymy czy zużycie będzie mniejsze.Cześć płynu idzie na tłok i zostaje spalone lub wyplute przez rurę wydechową stąd ten biały dym. Podejrzewam że podczas hamowania silnikiem, retarderm wzrasta ciśnienie płynu chłodzącego i dlatego w tym czasie ubywa go więcej. Spowodowane jest to tym że silnik ma wyższe obroty podczas hamowania niż normalnej jeździe. Sprubuj wyłączyć Retarder i zobacz czy wtedy zmniejszy się wyciek płynu Jeśli Twoja diagnoza będzie trafna to orientujesz się jaki może być koszt naprawy tego silnika? Czy w ogóle będzie to opłacalne? Jeździmy tak już ok 3 miesiące zrobione przez ten czas ok 60tys km i poza tym, że dolewam ten płyn nic szczególnego się nie dzieje (poza tym co wypisałem co w ogóle nie wiem czy ma coś wspólnego z tą usterką) Bardzo dziękuję za pomoc |
Autor: | MAN [ 15 gru 2021, 12:47 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Chyba że uszczelka pod głowicą padła jeśli w iveco występują kanały wodne w uszczelce głowicy. Tak czy tak przy takim ubytku płynu chłodzącego bez rozebrania silnika to jedynie można z fusów wróżyć. Jedno jest pewne że płyn przedostaje się do oleju i komory spalania. Do oleju może się przedostawać przez pierścienie na tłoku o płyn spływa z góry po tuleji cylindra do miski olejowej |
Autor: | Nuevo [ 15 gru 2021, 13:22 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Chyba że uszczelka pod głowicą padła jeśli w iveco występują kanały wodne w uszczelce głowicy.
W tym hiszpańskim Iveco mówili też, że możliwe jest uszkodzenie jakiejś kryzys czy jakoś tak pod kolektorem, że tak też może niby ten płyn uciekać.Tak czy tak przy takim ubytku płynu chłodzącego bez rozebrania silnika to jedynie można z fusów wróżyć. Jedno jest pewne że płyn przedostaje się do oleju i komory spalania. Do oleju może się przedostawać przez pierścienie na tłoku o płyn spływa z góry po tuleji cylindra do miski olejowej Przydałby się ktoś kto zna dobrze te silniki Iveco bo może to dość znany problem w tych silnikach... |
Autor: | davo76 [ 15 gru 2021, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Zanim się pomyśli o zdjęciu głowicy to może zrobić test na obecność spalin w zbiorniczku, zawsze to jeden trop więcej ogarnięty. Ja tam niemiałem żadnych problemów silnikowych przez dwanaście lat jazdy na jednym aucie, więc nie grzebałem nic grubiej. No pierwsza tuleja się podobno lubi wypiaskować czasem, tylko to coś kilometrów nie masz jakoś strasznie dużo. Płyn klarowny nie czarny? |
Autor: | Nuevo [ 15 gru 2021, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Zanim się pomyśli o zdjęciu głowicy to może zrobić test na obecność spalin w zbiorniczku, zawsze to jeden trop więcej ogarnięty. Ja tam niemiałem żadnych problemów silnikowych przez dwanaście lat jazdy na jednym aucie, więc nie grzebałem nic grubiej.
No pierwsza tuleja się podobno lubi wypiaskować czasem, tylko to coś kilometrów nie masz jakoś strasznie dużo. Płyn klarowny nie czarny? Bardzo Ci dziękuję za wejście do tematu i podpowiedzi. Płyn wydaje się czyściutki, jutro strzelę fotkę wewnątrz zbiorniczka. Powiem mechanikowi by zrobił na początku ten test na CO2 zobaczymy co pokaże. Póki co nadal na Was liczę i na jakieś podpowiedzi/pomysły co warto jeszcze sprawdzić zanim zaczniemy ściągać głowice i robić spore koszty. O tej "kryzie" pod kolektorem ktoś z Was słyszał? Cos tak gadali Ci Hiszpanie ale niestety znając średnio język ciężko się dogadać o co im dokładnie chodziło... |
Autor: | MAN [ 14 sty 2022, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Jak dla mnie to turbina puściła olej bo panuje nadciśnienie w skrzyni korbowej i olej na powrocie z turbiny ma utrudniony powrót, stąd wyciek oleju w turbinie Spływ oleju z turbiny odbywa się grawitacyjnie Między innymi przez zatkaną odmę masz nadciśnienie w środku silnika. Pytanie skąd się bierze płyn chłodzący w oleju. Ja tam dalej obstawiam tuleje cylindrów |
Autor: | Rossi [ 14 sty 2022, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
No dokładnie się tak dzieje w tych silnikach, jak się zapcha odma to wali olejem wszędzie gdzie się da, turbem też. |
Autor: | Nuevo [ 14 sty 2022, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Jak dla mnie to turbina puściła olej bo panuje nadciśnienie w skrzyni korbowej i olej na powrocie z turbiny ma utrudniony powrót, stąd wyciek oleju w turbinie
Ten filtr Odmy był wymieniony 10dni temu, auto zrobiło 7000km z ładunkiem 22/19Ton Polska Portugalia, przez ten czas dolałem 21litrów płynu chłodniczego...Spływ oleju z turbiny odbywa się grawitacyjnie Między innymi przez zatkaną odmę masz nadciśnienie w środku silnika. Pytanie skąd się bierze płyn chłodzący w oleju. Ja tam dalej obstawiam tuleje cylindrów Było ciężko, ciężki ładunek, bardzo górzyste tereny i cały czas gonitwa. Ten mój mechanik obstawia te podkładki pod wtryskami (mogę źle nazywać te części, wiem, że musi pożyczyć jakąś maszynę lub dorobić przejściówkę do swojej bo ma tylko do Volvo i Scanii a do Iveco jest jakaś inna by prawidłowo osadzić te "podkładki") |
Autor: | MAN [ 14 sty 2022, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Pewnie chodzi mu o obsady wtryskiwaczy Tyle że jak padnie obsada to są dwie opcje. Kompresja przedostaje się układu chłodzenia Lub paliwo przedostaje się do układu chłodzenia, ewentualnie w drugą stronę płyn chłodzący do paliwa |
Autor: | Nuevo [ 14 sty 2022, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Pewnie chodzi mu o obsady wtryskiwaczy
Czyli uważasz, że jego teoria nie ma sensu?Tyle że jak padnie obsada to są dwie opcje. Kompresja przedostaje się układu chłodzenia Lub paliwo przedostaje się do układu chłodzenia, ewentualnie w drugą stronę płyn chłodzący do paliwa Czy jednak może coś w tym być i może to być winowajca tej mazi na odmie + ubywającego płynu chłodniczego? |
Autor: | MAN [ 14 sty 2022, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Na przykładzie z volvo to miesza się paliwo z płynem chłodzacym a nie płyn chłodzący z olejem. W manie z koleji niema obsady i wtryskiwacz jest chłodzony paliwem które wraca z wtrysków do zbiornika paliwa |
Autor: | Nuevo [ 14 sty 2022, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Na przykładzie z volvo to miesza się paliwo z płynem chłodzacym a nie płyn chłodzący z olejem.
A mogę Cię kolego prosić byś zobaczył w necie np jak to wygląda w Iveco w silniku Cursor 10?W manie z koleji niema obsady i wtryskiwacz jest chłodzony paliwem które wraca z wtrysków do zbiornika paliwa Bo ja się na tym kompletnie nie wyznaje, nie znam się na budowie silników i co w jakiej konkretnie Marce jest rozwiązane... Chciałbym bardzo wiedzieć czy teoria tego warsztatu ma sens w przypadku mojego Iveco, bo boje się co będzie jeśli nie trafia z diagnoza a my ruszymy w trasę, bo następny powrót do Pl planowany jest dopiero na święta wielkanocne... |
Autor: | MAN [ 15 sty 2022, 8:32 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Tak wygląda obsada wtryskiwacza https://allegro.pl/oferta/tuleja-obsada ... 0915346045 Jeśli masz takie wtryski https://allegro.pl/oferta/wtrysk-iveco- ... 1259533889 To raczej niema możliwości aby płyn się mieszał z olejem, gdyż u góry wtryskiwacza masz oring który uszczelnia wtryskiwacz w głowicy aby paliwo nie wyciekało na zewnątrz głowicy głowicy. Jedyna możliwość to w tym przypadku wyciek płynu spod obsady do komory spalania Przy tych ilościach płynu ile znajduje się w oleju sądząc po zdjęciach, stanąłbym i szukał przyczyny a nie jeździł . Gdyż w najgorszym przypadku zatrzesz silnik z braku smarowania lub inny osprzęt np turbinę. Jak już panewki nie dostały w dupę z powodu braku filmu olejowego. Lepiej pokaż zdjęcia jak wygląda silnik i ile jest masła pod pokrywą zaworów i na samej głowicy |
Autor: | Nuevo [ 15 sty 2022, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Ubytki płynu chłodniczego Iveco EcoStralis 460EEV 2014r Cursor 10 |
Cytuj:
Tak wygląda obsada wtryskiwacza
Cholera...https://allegro.pl/oferta/tuleja-obsada ... 0915346045 Jeśli masz takie wtryski https://allegro.pl/oferta/wtrysk-iveco- ... 1259533889 To raczej niema możliwości aby płyn się mieszał z olejem, gdyż u góry wtryskiwacza masz oring który uszczelnia wtryskiwacz w głowicy aby paliwo nie wyciekało na zewnątrz głowicy głowicy. Jedyna możliwość to w tym przypadku wyciek płynu spod obsady do komory spalania Przy tych ilościach płynu ile znajduje się w oleju sądząc po zdjęciach, stanąłbym i szukał przyczyny a nie jeździł . Gdyż w najgorszym przypadku zatrzesz silnik z braku smarowania lub inny osprzęt np turbinę. Jak już panewki nie dostały w dupę z powodu braku filmu olejowego. Lepiej pokaż zdjęcia jak wygląda silnik i ile jest masła pod pokrywą zaworów i na samej głowicy Tego się właśnie boję, że jego diagnoza nie będzie właściwa i na trasie stanie się coś złego, szczególnie, że on sam nie jest w 100procentach pewny czy to jest wina tych osadzen wtrysków. Czyli według Ciebie to co chce nam zrobić mechanik nie ma kompletnie wpływu w przypadku tego silnika Cursor 10 na duży pobór płynu chłodzącego? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |