Cytuj:
Tak na początek podaj mi numer VIN tego man bo po zdjęciach za dobrze nie widać czy przód silnika jest taki sam jak w tga zwłaszcza napęd wentylatora silnika, tam masz jeden pasek klinowy czy więcej?
Tak, zgadza się, wielorowkowy/wieloklinowy.
Podaję dane:
MAN FE410A
WMAT48ZZZ1M320846
2001, 11967cm3, 301kW
Cytuj:
Po drugie jeśli masz możliwość zdjąć miskę olejową to ją zdejmij.
Jak zdejmiejsz miskę olejową to podłącz przewód z powietrzem do tego czarnego korka jeśli masz możliwość i podaj ciśnienie powietrza w wielkości 1,5 bara.
Jeśli nie masz możliwość to odkręć korki. I zobacz wtedy przy ściągniętej misce olejowej gdzie zacznie kapać płyn chłodzący czy z przedniej obudowy silnika czy jednak z któreś tuleji cylindra.
Pewnie, zdejmę!
Cytuj:
To żółte na zdjęciu wygląda na zawór w filtrze oleju jak Odkręcasz filtr to się otwiera i olej z obudowy filtra oleju spływa do miski olejowej.
Teraz tak mazią zaszedł, że chodzi z oporem i jak przekręciłem go to już się schował i tak został. Następnym razem dokładniej mu się przyjrzę bo jeśli chodzi o spływanie oleju to olej ma całą wolną przestrzeń obok tej blachy (ponad połowa obwodu tego okręgu), a ta blaszka wychodziła tylko trochę, ale może się po prostu przyblokowała mazią bo inaczej wyszłaby więcej.
Cytuj:
Nie możesz zaślepić obiegu wody w egr gdyż przez niego krąży cały płyn na powrocie z silnika do pompy wody.
Właśnie o to mi chodziło, bałem się zamknąć obieg płynu!
Cytuj:
Jedynie to najprościej odkręcić tą rurkę przy egr co łączy egr z kolektorem ssącym i tam wstawić zaślepkę z blaszki zamiast podkładki metalowej.
I wówczas nawet jeśli chłodniczka spalin będzie miała przeciek wewnętrzny i płyn będzie dostawał się do części ze spalinami to i tak dalej do kolektora ssącego nie pójdzie:-).
Bardzo Ci dziękuję za pomoc!
Cały czas męczy mnie jednokrotne płukanie układu chłodzenia środkiem K2 Radiator Flush, tylko nie pamiętam czy problemy ze znikającym płynem pojawiły się wcześniej czy nie, układ płukałem w tamtym roku, po tym środku jeszcze przepłukałem samą wodą redestylowaną i na zagrzanym silniku spuściłem i zalałem nowym płynem. Podczas spuszczania mieszaniny tego środka nie pojawiały się jakieś kawałki rdzy czy brudu to wątpię żeby ten środek przyczynił się do nieszczelności, ale wszystko możliwe przy takim starym aucie, teraz ma 508 tysięcy przebiegu, mam go kilkanaście lat.