Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2009, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

Koledzy pomóżcie mi bo mam problem. Przy Manie F2000 nie odpali mi ogrzewanie eberspacher. elektryk sprawdzal ten piec i mowi ze wszystko ok, sprawdzal ta pompke paliwa co jest w ramie i tez mowi ze ok ii ten wlacznik w kabinie tez byl sprawdzany i jest dobry i w czym tkwi problem??. a dawniej dzialalo normalnie poźniej zaczelo byc tak ze raz zapaliło a raz nie, a teraz juz wogole sie nie odezwie. co jest nie tak??


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jaki kod usterki wyświetla na wyświetlaczu sterownika np F 52 :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

Kolega zaden. na zegarze migają tylko 4 zera 00:00 i nic wiecej. a mozna to jakos sprawdzic?? bo nie bardzo mam pojecie o takich rzeczach


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Kolega zaden. na zegarze migają tylko 4 zera 00:00 i nic wiecej. a mozna to jakos sprawdzic?? bo nie bardzo mam pojecie o takich rzeczach
To ci miga zegarek którego nie ustawiłeś po podłaczeniu zasilania, musisz nadusić guzik ten z zegarkiem i ustawić godzine. Naciśnij ten czerwony guzik z płomieniami jeśli piec nie zaskoczy powinien się wyświetlić kod usterki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

ahaa no ok:) to jutro to zrobie i napisze co i jak;)


Post Wysłano: 21 gru 2009, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No bez ustawienia godziny raczej nie odpali się pieca chyba że ma się drugi sterownik z osobnym włacznikiem :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 gru 2009, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Koledzy pomóżcie mi bo mam problem. Przy Manie F2000 nie odpali mi ogrzewanie eberspacher. elektryk sprawdzal ten piec i mowi ze wszystko ok, sprawdzal ta pompke paliwa co jest w ramie i tez mowi ze ok ii ten wlacznik w kabinie tez byl sprawdzany i jest dobry i w czym tkwi problem??. a dawniej dzialalo normalnie poźniej zaczelo byc tak ze raz zapaliło a raz nie, a teraz juz wogole sie nie odezwie. co jest nie tak??
Na sam początek sprawdź wogóle jaki masz model ogrzewania, na samym ogrzewaniu lub pod maską po stronie pasażera powinna być naklejona naklejka z informacjami.
Ja w swoim mańku mam d3lc, Ty pewnie też, pamiętaj że 5-krotne nie wystartowanie ogrzewania zablokuje Ci je.
Ja tak miałem http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight= . Znajdź sobie instrukcje ogrzewania i zaprogramuj komputer, choć chyba powinno odpalić z ręcznego włącznika. Jak, by co pisz na pw mam instrukcję to Ci wyślę.
Jeżeli jest tak że kiedyś chodziło, a teraz po włączeniu całkowita cisza to masz zablokowane ogrzewanie w przypadku d3lc, najczęstsza przyczyna to pękający przewód paliwa, i u mnie tak było, choć kolejne powody to świeca, czujniki płomienia i przegrzania, ale paliwo to pierwszy krok do sprawdzenia.
W takim wypadku musisz znaleźć pompkę w ramie, zdejmujesz kable elektryczne podpinasz + i masą w miarę szybko dotykasz co wywoła ruch membrany, będziesz wiedział czy idzie paliwo (zdejmij przewód na wylocie), choć jak pęknięty przewód to i filterek powinien być suchy, bądź ubrudzony nie miłosiernie.
Jak sprawdzisz model i czy po włączeniu załącza się przynajmniej dmuchawa, daj znać będziemy szukać przyczyny i rozwiązania (mam namiary na speca od tego, który potrafi pisemnie podpowiedzieć).
A miga Ci wyświetlacz, dlatego, że ktoś odpiął wtyczkę od komputera, w ten sposób kasuje się ustawienia.


Post Wysłano: 22 gru 2009, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Coś wiesz ale nie dokońca, mi w ty tygodniu zamarzło paliwo i włanczałem piec z 20 razy i nie zablokowało pieca. Poza tym jak niema paliwa to prawdo podobnie wyskoczy bład F-52 przekroczony czas startu pisze z głowy bo niema książki z kodami przy sobie jak i instrukcji sterownika
Poza tym odblokowanie sterownika jest dziecinnie proste minuta czasu na to potrzeba
Poza tym podłanczając pompkę na krótko można ja bardzo łatwo spalić, tam niema zadnej membrany tylko tłoczek w środku pompki pod krutcem jest filterek siatkowy po stronie ssącej, krućcem na wylocie reguluje się skok tłoczka
tu znajdziesz instrukcje sterownika i nie tylko niestety po angielsku
http://www.eberspacher.com/support-and- ... ments.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 gru 2009, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

No koledzy sprawdzalem dzis i nie wyskakuje zaden błąd. nie wlacza sie ani na grzanie ani nawet sam wentylator. Godzine ustawiłem i naciskalem te plomienie i zaden blad nie wyskoczyl. aa pozatym tam sa wszyskie przyciski biale. Zielona dioda swieci ze ogrzewanie jest wlaczone aa to nie reaguje na nic..


Post Wysłano: 22 gru 2009, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy możesz wstawić zdjęcie tego sterownika :?:
Nie masz czasem dwóch modułów jak było w F90
Czy masz taki sterownik jak na zdjeciu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3b9c2.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Na bank ma 2 sterowniki tak jak u mnie bez diagnozy a piec to prawdopodobnie d3L lub D1L będe puźniej w manie to zrobię zdjęcie tych sterowników i powiem Ci co i jak :wink:
Mi to wszystko wygląda na spaloną świece żarową kiedyś jak odłączyłem świece to tak się działo że żadnej reakcji a diada się świeciła :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No właśnie nie pasuje mi ta zielona dioda która była tylko w F90 przy dwóch sterownikach. Dokładnie niech zacznie sprawdzać od świecy żarowej czy nie jest spalona wtedy piec nie daje żadnego odzewu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 gru 2009, 14:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego takie masz sterowniki :?: :wink:
Obrazek

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 gru 2009, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

ten po lewo jest taki sam a ten po prawo odrobinke inny. tylko ze umnie w aucie to one sa u góry. czyli od czego mam zacząć??


Post Wysłano: 23 gru 2009, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Najpierw sprawdź świecę żarową wyjmij ją i sprawdź oporność powinna mieć około 3 ohmy a jak nie to podłącz pod 24V i sprawdź czy się nagrzewa :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 gru 2009, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

aa gdzie ona wogole bedzie?? no bo ono dawniej dzialalo potem raz sie wlaczala a raz nie a teraz to juz sie wogole nie wlaczy.


Post Wysłano: 23 gru 2009, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Świeca jest w piecu odkrecasz pokrywe pod nogami pasżera i w piecu masz swiecę :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 gru 2009, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

aa swieca jest na wierzchu czy trzeba wyciagac piec i sciagac obudowy??


Post Wysłano: 23 gru 2009, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

na wierzchu przynajmniej w D3L jest na wierzchu :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 gru 2009, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Coś wiesz ale nie dokońca, mi w ty tygodniu zamarzło paliwo i włanczałem piec z 20 razy i nie zablokowało pieca. Poza tym jak niema paliwa to prawdo podobnie wyskoczy bład F-52 przekroczony czas startu pisze z głowy bo niema książki z kodami przy sobie jak i instrukcji sterownika
Poza tym odblokowanie sterownika jest dziecinnie proste minuta czasu na to potrzeba
Poza tym podłanczając pompkę na krótko można ja bardzo łatwo spalić, tam niema zadnej membrany tylko tłoczek w środku pompki pod krutcem jest filterek siatkowy po stronie ssącej, krućcem na wylocie reguluje się skok tłoczka
tu znajdziesz instrukcje sterownika i nie tylko niestety po angielsku
http://www.eberspacher.com/support-and- ... ments.html
No widzisz uzupełniłeś moje informacje, za co dzięki a jak wprowadziłem w błąd to przepraszam.
To może mi podpowiesz mam pompkę paliwa w eberspacher d1lc i jak się okazuje ogrzewanie jest sprawne tylko, pompka była zapchana brudami z metalowego zbiornika paliwa bez filtra oczywiście. Pompka głośno cyka i podaje naprawdę śladowe ilości paliwa, lecz nie odpalała ogrzewania (przełożenie drugiej pomogło), moje pytanie czy da się ją jakoś zregenerować, bo nowa ~300 zł? Nie opłaca się kupować nowej (używane sporadycznie, transport wokół komina) bo ogrzewanie siedzi w babci 113 i nie wiadomo kiedy odmówi posłuszeństwa. I jak odblokować d3lc, bo nikt się nie dzieli taką informacją?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: