wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
MX vs DEB hamulec silnikowy http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6311 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | artur daf wro [ 01 lut 2007, 12:56 ] |
Tytuł: | MX vs DEB hamulec silnikowy |
Witam, bardzo prosze o opinie na temat nowego hamulca silnikowego w DAF XF 105. według informacji producenta jest silniejszy niz dawny DEB Wydajność hamowania układu hamulca silnikowego jest niezależna od temperatury i zależna od prędkości obrotowej silnika. Im wyższe obroty silnika, tym skuteczniejsze hamowanie. Już wydajność hamowania przy niskich obrotach (od 1300 obr./min) robi wrażenie. Hamulec silnikowy osiąga imponującą siłę hamowania 300 kW przy 1800 obr./min i doskonałą maksymalną moc hamowania 325 kW przy 2100 obr./min. |
Autor: | polmack [ 02 lut 2007, 20:56 ] |
Tytuł: | |
artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego |
Autor: | Cyryl [ 04 lut 2009, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: |
Cytuj: artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego
możesz coś więcej powiedzieć o tym hamulcu hydraulicznym, bo dla mnie to nowość.
|
Autor: | Maderfaker [ 08 lut 2009, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: MX vs DEB hamulec silnikowy |
Hamulec hydrauliczny to retarder lub intarder. Zasada dzialania jest taka, ze sila obrotowa jest zamieniana w temperature za pomocą tzw zmiennika. Dziala to mniej wiecej tak: wyobraz sobie ze jeden wiatrak ustawisz na wprost drugiego, po czym wlaczysz pierwszy. Ten drugi zacznie sie krecic prawda? A jesli zatrzymasz go reka, to ten pierwszy napotka wieksze opory w "dmuchaniu". W retarderze ta wlasciwosc jest powiekszona przez zastosowanie oleju i cisnienia w zmienniku dochodzacego do 8 atmosfer. Olej sie przy hamowaniu bardzo grzeje, dlatego jest chlodzony ciecza chlodzaca silnik (a ta chlodnicą). |
Autor: | szop [ 10 lut 2009, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: MX vs DEB hamulec silnikowy |
jezeli juz to ZWALNIACZ, Retarder nigdy nie był i nie bedzie(prawdopoobnie) hamulcem bo nie jest w stanie zatrzymac pojazdu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |