wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Co może być powodem włączania się check engine ? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6376 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | VOLVO_XL_70 [ 03 lut 2007, 21:38 ] |
Tytuł: | [Ogólne] Co może być powodem włączania się check engine ? |
Co moze byc powodem jak wlacza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. |
Autor: | Cyryl [ 03 lut 2007, 23:40 ] |
Tytuł: | |
Check engine to po angielsku blokada silnika. nie wiem o jakie auto chodzi i w jakich sytuacjach to występuje, ale może być następstwem dojścia do ogranicznika prędkości. |
Autor: | VOLVO_XL_70 [ 03 lut 2007, 23:54 ] |
Tytuł: | |
to chodzi o samochod VOLVO . ogranicznik ma sciagniety i np: na niskich obrotach jak pochodzi przykladem moze tu byc jechanie w korkach pozniej jade normalnie jakis czas i pozniej chodz nie zawsze wlasnie zapala sie ten caly CHECK ENGINE i koniec z gazem nie ma. |
Autor: | DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 0:21 ] |
Tytuł: | |
Mamy w firmie tylko dwa VOLVO i miesiąc temu mielismy podobny przypadek.Przyczyna była tak błacha,że aż śmieszna.Pękła sprężyna przy pedale hamulca i własnym ciężarem leżał na automacie stopu,wciskając go nieco.Zachowanie auta było takie,że gaz czasami nie reagował,bo komputer odczytywał wciśnięty hamulec. |
Autor: | VOLVO_XL_70 [ 04 lut 2007, 0:25 ] |
Tytuł: | |
spoko dzieki sprawdze ale to jest ciekawe ze to juz nie pierwszy raz i to nie dzieje sie az tak czesto. ale dziekuje za informacje |
Autor: | DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 0:43 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze jedno,jaki masz kod błędu na CHECK ENGINE ? Niestety ja jeżdżę od lat Scanią i w tym aucie zamiast CHECK ENGINE,jest kontrolka EDC.Po kodach dochodzę co jest,dzwoniąc po informację do Scanii.Tak na oko to myślę ze do wymiany jest pedał gazu. |
Autor: | Prince [ 04 lut 2007, 0:52 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Co moze byc powodem jak wlancza sie i mroga podczas jazdy CHECK ENGINE brakuje wtedy gazu i naciskajac na pedal gazu nie ma go wogole. Idea Idea Idea Idea Idea
wtedy ściągasz ten cały panel od bezpieczników i lampka check engine pokazuje ci kod(ilość mrugnięć) wtedy sprawdzasz go w instrukcji obsługi i wiesz co ci nawaliło...my mieliśmy tak na przykład w tandemie, tylko że napędzana oś wpadała nam w rynienkę(czyli 2) a tylna czyli 3 zostawała na asfalcie(działo się tak najczęściej na moście) i wydawało się jakby nam silnik przerywał i wtedy zapalało nam się check engine. |
Autor: | Cyryl [ 04 lut 2007, 7:46 ] |
Tytuł: | |
zapadnięty pedał gazu pojawia się: przy dojściu do ogranicznika prędkości i po nacisnięciu przycisku hamulca górskiego. |
Autor: | Cycu [ 04 lut 2007, 9:19 ] |
Tytuł: | |
Kolego u nas w VoLvie FH-12 420 cały czas sie siweci CHECK ENGINE na pomaranoczowo i mruga ale nic sie nie dzieje z autem tak sie jezdzi pozdrawiam |
Autor: | Prince [ 04 lut 2007, 10:59 ] |
Tytuł: | |
Poniżej macie link ze skanami instrukcji dotyczący CHECK ENGINE i kodów usterek. http://www.speedyshare.com/238214379.html |
Autor: | DRIVER1965 [ 04 lut 2007, 11:32 ] |
Tytuł: | |
Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje. |
Autor: | VOLVO [ 04 lut 2007, 12:30 ] |
Tytuł: | |
Mi też się tak czasem robi a nieraz całkowicie zgaśnie to wtedy odrazu kasuje błędy i później jest ok jakiś czas. |
Autor: | Cyryl [ 04 lut 2007, 16:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Krzysztof,piszesz o ogranicznikach starego typu z siłownikiem przy pompie.Nowszej generacji silniki z pompowtryskiwaczami mają odcięcie elektroniczne i nic pod nogą się nie dzieje.
o marce samochodu dowiedziałem się po pierwszej odpowiedzi, o roczniku może kiedyś.
|
Autor: | AdekS [ 04 lut 2007, 19:55 ] |
Tytuł: | |
U nas w Volvie kontrolka zaświeca się tylko po przekręceniu kluczyka, i w tedy musimy czekać aż zgaśnie. Słyszałem że jeśli się tego nie przestrzega to można mieć potem problemy z komputerem. |
Autor: | mikolaj [ 05 lut 2007, 17:49 ] |
Tytuł: | |
Przyczyn może być wiele bo EDC diagnozuje na bieżąco stan wszystkich elementów swojego układu. Przestrzegam jednak przed ignorowaniem kontrolki jeżeli nic się nie dzieje a kontrolka pali, w niektórych przypadkach wejdzie w tryb awaryjny i odczujesz to na mocy i przepałach. Zdiagnozuj go migowo to najlepsze możliwe rozwiązanie. |
Autor: | slimmm_ns [ 06 lut 2007, 0:42 ] |
Tytuł: | |
ja tu moze trosze odejde od tematu ale ... wiadomo ze jest to samochud gdzie komputer steruje wszystkim i jesli wykryje ze cos nie jest tak jak ma zapisne ze powino byc . przechodzi na tryb awaryjny . w moich rodzicow osobowe passat TDI 98 r. tez tak bylo z gazem - padl potencjometr w gazie ty tez tam masz gaz na podst . potencjonometru byc moze "pedal gazu" nawala , innym razmem pekl wąż od intercolera i spiepszalo cisnienie komp tez przeszedl na awaryjne ale gaz byl tylko "muł" Jak dal mnie to prawdopodobnie cos z pedalem gazu...ale ..nie wiem tak jak koledzy radza diagnoza migowa |
Autor: | snejk [ 26 lut 2007, 12:16 ] |
Tytuł: | |
kolego maiałem niedawno podobny problem i na normalnych obrotach odcina ło jakby paliwko pedal cofną sie i dalej jest ok - tak coraz cześciej i cześciej , okazało się dzięki koledze MAN z tego forum , za co mu dziekuje , podpowiedział mi o elektro zaworze przy pompoe wtryskowej , kosztował mnie 104zł podruba 450zł orginał ,ale 1h. wymiwniłem i jest ok .Poprostu przewód był zasniedziały i widocznie on mi zrobił zwarcie i pierd...... , wiec musiałem wymienić i działa Pozdro. ;d |
Autor: | mierzej [ 01 mar 2007, 1:04 ] |
Tytuł: | |
Prince a te kody co podałeś to do konkretnego silnika czy można je zastosować w fh 460 z 2002?? |
Autor: | crook [ 01 lis 2007, 17:54 ] |
Tytuł: | |
U mnie w fh12 z 96r. pompowtryski, też jest taki bojaw najczęściej na wolnych obrotach (np.: jak rano odpalę i powietrze pompuję), a dodatkowo czasem jak ten CHECK ENGINE się pali to jak nacisnę troszeczkę na gaz to tak jakbym do dechy odrazu deptał, a czasem poprostu nie reaguje na naciśnięcie pedału, Kody zczytywałem i nic z tego nie wynika, muszę jeszcze wybadać jaki błąd się generuje po tej dziwnej sytuacji. Nawet czyściłem pedał gazu i oglądałem tą ścieżkę po której chodzą te pręciki (w pedale gazu) miernikiem mierzyłem czy nie ma jakiś zaników lub nagłych przerwań i wszystko jest OK Proszę o jakąś radę bo już nieda się jeździć, a jak to zrobi się na światłach to już tragedia bo muszę silnik zgasić i na nowo odpalić. |
Autor: | AdekS [ 01 lis 2007, 19:52 ] |
Tytuł: | |
Coś mi się zdaje że pedał gazu jest do wymiany. U nas było podobnie, tylko że jak się naciskało gaz, to silnik wogóle nie reagował. Po wymianie pedału gazu, wszystko minęło. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |