wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Drążek sierżanta... ?
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7241
Strona 1 z 1

Autor:  etiud [ 20 mar 2007, 15:32 ]
Tytuł:  Drążek sierżanta... ?

Hey :)
Chcialbym sie Was wypytac o drążek sierżanta... Mialem to bydle w swoich lapach juz kilkanascie razy ale za cholere nie moge zrozumiec do czego on sluzy... Z gory dziekuje za wszystkei odpowiedzi :)

Autor:  Cyryl [ 20 mar 2007, 17:52 ]
Tytuł: 

sierżant, czyli zespolone dwa drążki stanowiące stabilizator tylnego mosty łaczy most napędowy z konstrukcją ramy i oprócz innych funkcji ogranicza ruch mostu wokół własnej osi.
czyli jeżeliw momencie ruszania pod obciążeniem dochodzi do zjawiska szarpania, a most zachowuje się jakby chciał wyskoczyć z punktów mocowania sierżant jest zużyty i nadaje się do wymiany.
są w sprzedaży zestawy naprawcze, ale są to kroki doraźne na kilka miesięcy, więc lepiej wydać więcej i mieć na 1,5 roku z głowy, taka jest żywotność sierżanta (zamiennika) na polskich drogach.

Autor:  r [ 20 mar 2007, 19:10 ]
Tytuł: 

poza tym stabilizuje jazdę, bo bez sierżanta tylna oś zawieszona na poduszkach nie była by stabilna ;) także sierżant może też się wyrobić "na boki" ;)

Autor:  etiud [ 20 mar 2007, 20:09 ]
Tytuł: 

Czyli rozumiem ze spelnia tez role drazkow stabilizatora montowanych w osobowkach :)

Autor:  Truckerek [ 20 mar 2007, 20:46 ]
Tytuł: 

NIE!! W osobówkach z tego co pamiętam są inne drążki zapomniałem w nazwę ale w Fordze Fiesta 1,8d 1997r nam wysiadł w tyłu po stronie kierowcy i tłukło

Autor:  etiud [ 20 mar 2007, 21:01 ]
Tytuł: 

No ja mowie o autach a nie o platikach :D Konkretnie o Mercedesie W115 <1974 rok> . Gdy drazek stabilizatora nam padl to auto plywalo na boki.... bujalo jak na statku :D

Autor:  Cyryl [ 20 mar 2007, 21:44 ]
Tytuł: 

prosze nie mylić tu dwóch spraw:
most tylny jest zawieszony na poduszkach powietrznych, jego ruchy góra - dół ograniczają amortyzatory. natomiast wychalenie pojazdu i bujanie ogranicza zwykły stabilizator tylnej osi, który jest pod mostem. widać coś takiego na zdjęciu robinym z kanału pod tytułem Stabilizatoro-wachacz tylnej osi na mojej stronie w tekście o Mercedesie Axorze http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=3&id=1208429432.

i to jest mniej więcej jak pojeździe osobowym.
jednak w odróżnieniu od pojazdu osobowego w ciężarówce są dwie rzeczy:
1. tylny most występuje jako całość,
2. występuje znaczne obciążenie, które pojazd pokonuje bardzo dużym momentem obrotowym.
w efekcie przy ruszaniu kiedy koła zaczynają "ciągnąć" mogło by dość do obrotu mostu wokół własnej osi. może nie urawłby się mość, ale pozostałe elementy mocowania: amortyzatory i stabilizator byłyby nadwyrężane, a most miałby za duży luz wokół własnej osi, co na dłuższą metę skutkowałoby zniszczeniem tych mocowań.
i właśnie sierżant zapobiega nadmiernym luzom wokół własnej osi tylnego mostu.

jeżeli jesteś z Wrocławia to zadzwoń i mogę Ci to wyjasnić, lub nawet pokazać na warsztacie.
600 856 530

Autor:  KRZYSIEK PODLASIE [ 21 mar 2007, 16:18 ]
Tytuł: 

Cyryl TY to znasz sie na temacie powiedz gdzie ty pracujesz bo dlamnie jesteś znawcą tematu transportu i mechaniki na 100% mam 25lat i od 6lat siedze w transporcie ,jesteś koleś Pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/