wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Drążek sierżanta... ? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7241 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | etiud [ 20 mar 2007, 15:32 ] |
Tytuł: | Drążek sierżanta... ? |
Hey Chcialbym sie Was wypytac o drążek sierżanta... Mialem to bydle w swoich lapach juz kilkanascie razy ale za cholere nie moge zrozumiec do czego on sluzy... Z gory dziekuje za wszystkei odpowiedzi |
Autor: | Cyryl [ 20 mar 2007, 17:52 ] |
Tytuł: | |
sierżant, czyli zespolone dwa drążki stanowiące stabilizator tylnego mosty łaczy most napędowy z konstrukcją ramy i oprócz innych funkcji ogranicza ruch mostu wokół własnej osi. czyli jeżeliw momencie ruszania pod obciążeniem dochodzi do zjawiska szarpania, a most zachowuje się jakby chciał wyskoczyć z punktów mocowania sierżant jest zużyty i nadaje się do wymiany. są w sprzedaży zestawy naprawcze, ale są to kroki doraźne na kilka miesięcy, więc lepiej wydać więcej i mieć na 1,5 roku z głowy, taka jest żywotność sierżanta (zamiennika) na polskich drogach. |
Autor: | r [ 20 mar 2007, 19:10 ] |
Tytuł: | |
poza tym stabilizuje jazdę, bo bez sierżanta tylna oś zawieszona na poduszkach nie była by stabilna także sierżant może też się wyrobić "na boki" |
Autor: | etiud [ 20 mar 2007, 20:09 ] |
Tytuł: | |
Czyli rozumiem ze spelnia tez role drazkow stabilizatora montowanych w osobowkach |
Autor: | Truckerek [ 20 mar 2007, 20:46 ] |
Tytuł: | |
NIE!! W osobówkach z tego co pamiętam są inne drążki zapomniałem w nazwę ale w Fordze Fiesta 1,8d 1997r nam wysiadł w tyłu po stronie kierowcy i tłukło |
Autor: | etiud [ 20 mar 2007, 21:01 ] |
Tytuł: | |
No ja mowie o autach a nie o platikach Konkretnie o Mercedesie W115 <1974 rok> . Gdy drazek stabilizatora nam padl to auto plywalo na boki.... bujalo jak na statku |
Autor: | Cyryl [ 20 mar 2007, 21:44 ] |
Tytuł: | |
prosze nie mylić tu dwóch spraw: most tylny jest zawieszony na poduszkach powietrznych, jego ruchy góra - dół ograniczają amortyzatory. natomiast wychalenie pojazdu i bujanie ogranicza zwykły stabilizator tylnej osi, który jest pod mostem. widać coś takiego na zdjęciu robinym z kanału pod tytułem Stabilizatoro-wachacz tylnej osi na mojej stronie w tekście o Mercedesie Axorze http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=3&id=1208429432. i to jest mniej więcej jak pojeździe osobowym. jednak w odróżnieniu od pojazdu osobowego w ciężarówce są dwie rzeczy: 1. tylny most występuje jako całość, 2. występuje znaczne obciążenie, które pojazd pokonuje bardzo dużym momentem obrotowym. w efekcie przy ruszaniu kiedy koła zaczynają "ciągnąć" mogło by dość do obrotu mostu wokół własnej osi. może nie urawłby się mość, ale pozostałe elementy mocowania: amortyzatory i stabilizator byłyby nadwyrężane, a most miałby za duży luz wokół własnej osi, co na dłuższą metę skutkowałoby zniszczeniem tych mocowań. i właśnie sierżant zapobiega nadmiernym luzom wokół własnej osi tylnego mostu. jeżeli jesteś z Wrocławia to zadzwoń i mogę Ci to wyjasnić, lub nawet pokazać na warsztacie. 600 856 530 |
Autor: | KRZYSIEK PODLASIE [ 21 mar 2007, 16:18 ] |
Tytuł: | |
Cyryl TY to znasz sie na temacie powiedz gdzie ty pracujesz bo dlamnie jesteś znawcą tematu transportu i mechaniki na 100% mam 25lat i od 6lat siedze w transporcie ,jesteś koleś Pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |