prosze nie mylić tu dwóch spraw:
most tylny jest zawieszony na poduszkach powietrznych, jego ruchy góra - dół ograniczają amortyzatory. natomiast wychalenie pojazdu i bujanie ogranicza zwykły stabilizator tylnej osi, który jest pod mostem. widać coś takiego na zdjęciu robinym z kanału pod tytułem Stabilizatoro-wachacz tylnej osi na mojej stronie w tekście o Mercedesie Axorze
http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=3&id=1208429432.
i to jest mniej więcej jak pojeździe osobowym.
jednak w odróżnieniu od pojazdu osobowego w ciężarówce są dwie rzeczy:
1. tylny most występuje jako całość,
2. występuje znaczne obciążenie, które pojazd pokonuje bardzo dużym momentem obrotowym.
w efekcie przy ruszaniu kiedy koła zaczynają "ciągnąć" mogło by dość do obrotu mostu wokół własnej osi. może nie urawłby się mość, ale pozostałe elementy mocowania: amortyzatory i stabilizator byłyby nadwyrężane, a most miałby za duży luz wokół własnej osi, co na dłuższą metę skutkowałoby zniszczeniem tych mocowań.
i właśnie sierżant zapobiega nadmiernym luzom wokół własnej osi tylnego mostu.
jeżeli jesteś z Wrocławia to zadzwoń i mogę Ci to wyjasnić, lub nawet pokazać na warsztacie.
600 856 530