wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Struktura firmy transportowej. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7313 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomq [ 22 mar 2007, 21:31 ] |
Tytuł: | Struktura firmy transportowej. |
Poszukuje informacji dotyczacych struktury firmy transportowej. Szczegulnie interesują mnie powiazania pomiedzy pionami firmy. Potrzebuje tego do zbudowania projektu bazy danych w Accesie. Będe bardzo wdzieczny za każdą pomoc. swidi1@gmail.com |
Autor: | Cyryl [ 22 mar 2007, 22:12 ] |
Tytuł: | |
firmy transportow sa róznej wielkości i ich struktura różni sie jak struktura zwierząt od jednokomórkowców do bardzo złożonych organizmów. najprostszym takim organizmem jest kierowca posiadający własny pojazd, czasem to bywa ciągnik siodłowy, czasem zestaw i tu nie ma co mówić o jakiejś strukturze. większe firmy zatrudniające kilka samochodów mają szefa, dyspozytora - bo nie można go nazwać jeszcze spedytorem (takie firmy najczęściej jeżdżą dla jednej spedycji) nadzorującego pracę kierowców, niżej kierowcy, a gdzieś z boku księgowa na półetatu. firmy trochę więsze pod szefem mają dyrektora przedsiębiorstwa, pod nim kilku spedytorów pełniących również funkcję dyspozytorów odpowiedzialnych za rozliczenie kierowców i stan sprzętu. i dalej kierowcy. czasem takie firmy posiadają stanowisko odpowiedzialnego za sprzęt i kierowców, a spedytorom zostaje tylko ich praca. oczywiście w takich firmach jest już księgowa. trochę większe firmy górę mają taką samą właściciel - dyrektor. tabor - pojazdy z kierowcami sa podzielone na tak zwane brygady i mają z jednej strony nadzór spedytorów odnośnie pracy, z drugiej strony dyspozytorów od strony personalno - sprzętowej. tutaj spedytor dostaje zleceń 120 - 160% możliwości przerobu własnej brygady i korzystając z narzędzi jakie ma internet, telefon, fax niepasujące kursy wprowadza na rynek, poprzez sporzedawanie współpracującym przewoźnikom lub poprzez giełdy internetowe. kursy dla swoich aut układa w kółka uzupełniając swoimi ładunkami, od innych spedytorów lub kupując z rynku. dalej jest jak wszędzie księgową zastępuje dział księgowości, sa kierowcy, a nowmi elementami są działy marketingu, czasem warsztat, który może pojawić się w mniejszych firmach, lub zanikać w największych, przedstawicile handlowi, działy naboru i szkolenia kierowców. mogą być również magazyny lub działy logistyki, które wiążą się z obsługa drobnicy. i tak mniej więcej jest z frimami zajmującymi się transportem drogowym, jednak w większych firmach zdarzają się, często działy obsługujące transport kolejowy lub lotniczy, czy wodny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |