Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sty 2007, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 23:05
Posty: 18
Lokalizacja: Ełk

jak w temacie mam problem :od pewnego czasu odczuwałem coraz większy efekt nurkowania, wiem ze powinno pierwszo przud potm tył ale teraz na sliskim to tragedia mogła być . Sprawdzałem w hamowni siła hamowania jest ok . ale nie ma takiej możliwosci aby sprawdzić 2 osie na raz . Da sie to jakoś podregulować bo patrzyłem na siłownikach nic nie ma regulacjii okładziny są względne a komputera nie mam bo to 99,rok


Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 21:26 przez snejk, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 26 sty 2007, 23:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego u nas w manie jest komputer i rok też 99 więc myśle, że u Ciebie też on musi być u nas oststnio były wymieniane klocki i okładziny i auto hamuje jak przytwa, ale jak hamujesz to hamulce działaja z pewnym opuźnieniem, czyli jak depniesz to nic sie nie dziej dopiero po chwili auto hamuje jak głupie u Ciebie tez tak jest :?:

A nie brzytwa? // Igorek

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

mamy VolVo z 90r i jest ABS :) wiec ty tez prawdopobobnie go masz
lecz mozliwe ze nie dziala ale komputer by racjze tkaich bledow nie robil
on jak zdiagnozuje ze cos jest z nim nie tak to sie poprostu wyłancza no
ale minimy to .
Mozliwe ze masz samoregulacje zapieczona lub zle wyregulowan (za krutki skok) jak sam nazwa wskazuje ma sie to samo regulowac ale czasem lubi sie to zapiec... tak sie tez u nas dzia jak z prawej strony byla zapieczona
przy ledkim chamowaniu spox a przy silniejszym depnieci mocno brała az sciagało !
i jescze sprawdz Bebna ...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podstawowa sprawa jakie masz hamulce z przodu i z tyłu tarczowe czy bębnowe, Przedeweszystkim jak ci samochód nurkuje do przodu to radze ci zacząć od wymiany amortyzatorów przednich i pewnie tylne też będą do wymiany. Ile masz na liczniku kilometrów?. Sciągnij amortyzatory i zobacz czy wogle trzymaja

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 23:05
Posty: 18
Lokalizacja: Ełk

, czyli jak depniesz to nic sie nie dziej dopiero po chwili auto hamuje jak głupie u Ciebie tez tak jest :?:

Tak kolego dokładnie tak jest nic sie nie dzieje dopiero póżniejjak mocno nacicne to jak głupie .Wydaje mi sie że okładziny są względne , byłem u mechaników to mówili że to może korektor siły chamowania - jakiś cip ale gdzie to jest to cholera wie i serwis z komputerem mpoże kto ma podobne auto do mana 18-224 solówka

[ Dodano: Sob, 27.01.2007, 16:22 ]
Kolego MAN masz racje z amortyzatorami przód wymieniłem tył wydaje się spox ale jak na chłopski rozum brac to wiesz że tył zawsze dłużej trzyma auto ma jednak przejechane 500tyś. więc no nie wiem tam kolega pisał że ma z 90 roku i ma ABS fajnie bybyło aby to była racja ale wątpie nie zauważyłem bynajmniej

_________________
Kto jeździ MAN-em ten jest panem:D


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 18:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz ABS a powinien być to się powinna zapalić kontrolka od ABSu jak przekręcasz kluczyk. Ty masz mana F2000 czy M2000. jeśli przednie amorki były do dupy to tak samo tylne będą do dupy na naszych polskich drogach, Jeśli amorki nie trzymają to podczas hamowania tylna oś nie bedzie hamować poniewarz koła będą sie blokować a ABS będzie je odpuszczał. Przy układzie ABS podstawa to sprawne amortyzatory jeśli nie to droga hamowania będzie dłurzsza. Co do korektora siły hamowania nie jest to rzaden cip tylko zawór który na podstawie cisnienia powietrza w poduszkach koryguje siłę hamowania na tylną oś. Nie napisałeś jakie masz hamulce z tyłu tarczowe czy bębnowe. Jeśli bębnowe to masz mozliwość rególacji na dżiwigniach hamulcowych tak zwanych grzechotkach które jak są sprawne same regulują luz na rozpieraczach potrzebny ci do tego klucz 12 najlepiej nasatka, Jeśli tarczowe to niema możliwości regulacji bo regulacja jest automatyczna w samym zacisku hamulca

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

no tak ale moze byc ae abs jest wogule nie sprawny i ani me ani be...
zadnej kontrolki etecera..choc to nowe autko wiec po 1 watpie zeby go nie bylo i po 2 watpie zeby byla elektryka tka padnietaze wogule nie diagnozuje sie ,co do sily chamowania ... fak faktem jest taki zaworek ale to chyba na tylnej osi .... nie bede mowil bo nie wiem jak to jest w tych nowych autach rozwiazne :roll: ale mozliwe ze wlasnie jakis taki zaworek sie zacina i puszcza nagle durza sile chamowania na przud .....ciekoz mowic bo jesli byles na warsztacie i siła chamowanai wychodzi ok ...
ciezko mowic ... mzoe ktos puzniej sie odezwie moze ktos juz mial taki przypadek :(

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak się składa że w karzdym manie w rocznikach 86-00 niewiem jak w tga na tablicy rozdzielczej są trzy kontrolki od ABSu tylko kwestia tego czy są tam włorzone zarówki. Jak na rocznik 99 jest mało prawdopodobne aby go nie było ja miałem ABS nawet w manie z 91 roku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tak kolego prawda są 3 kontrolki, 2 pomarańczowe i jedna czerwona przy przekręceniu kluczyka powinny sie zaświecić i puźniej zgasnąć. Jeżeli auto jest z 99 roku tak jak nasz to na 100% musza być tylko tak jak powiedział kolega Man może ktoś powyciągał żarówki bo mu się świeciło i nie wiedział dlaczego :wink:

A tak przy okazji Man czy to normalne, że jak wciśniesz hamulec to auto hamuje z opuźnieniem, czy tak powinno być :?: Dodam jeszcze że auto to solówka, po wymianu klocków i szczęk, na przedniej osi tarcze na pozostałych bębny, jest wyposażone w ABS :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

sebotrucker Powiem ci tak w karzdym manie co jeżdziłem jest coś takiego że jest skok jałowy pedału hamulca jakieś 1-2cm dopiero jak mocniej wciszniesz hamulec to zaczyna hamować, sprubuj ręka wcisnąć hamulec to wyczujesz ten luz. W volvie hf12 tego niema i odrazu hamuje jak w samochodzie osobowym tam jest trohę inaczej rozwiązany mechanizm hamulcowy. W karzdym układzie hamulcowym sterowanym pneuamtycznie występuje opużnienie w hamowaniu czy odpuszczaniu hamulców, Dlatego przy nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych dąrzy sie do zmiejszenia tego opuznienia aby skrucić drogę hamowania i są takie rozwiązania ze pedał hamulca steruje elektryką która załancza zawory przy samych siłownikach hamulcowych przez to szybciej dociera powietrze do siłowników przesto droga hamowania się skruca od reakcji kierowcy do zadziałania ich.
Co do kontrolek w manie to są dwie czerwone i jedna żółta. Patrząc na kontrolki od lewej:
czerwona od konia lub solówki
czerwona od przyczepy lub naczepy
żółta która się zapala gdy nie został podłonczony przewód elektryczny od ABSu do przyczepy lub naczepy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

O dzięki za wyjaśnienie myślałem, że tylko u mnie tak jest, a co do tych kontrolek to żeczywiście 2 czerwone i 1 żółty, tylko, że żółty świecił nam się tylko wtedy gdy u przyczepy jeden z kabli od ABS-u był urwany, a nie jak ty napisałeś, że gdy podłączymy auto pod przyczepe :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
ABS-u był urwany, a nie jak ty napisałeś, że gdy podłączymy auto pod przyczepe
Czytaj dokładnie :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 23:05
Posty: 18
Lokalizacja: Ełk

dzieki panowie za zainteresowanie widze że temat dręczy nie tylko mnie jak mówiłem o tych abs-ach to nie mam raczej bo ani kontrolki na pulpicie -wiem ze żarówek mogło nie być ale przygladałem sie desce i nie widziałem żadnego ABS - mam hamulce bębnowe mówisz MAN że :"Jeśli bębnowe to masz mozliwość rególacji na dżiwigniach hamulcowych tak zwanych grzechotkach które jak są sprawne same regulują luz na rozpieraczach potrzebny ci do tego klucz 12 najlepiej nasatka,"wiec będeszukał tej regulacjii jak możesz opisz gdzie tego szukać to na siłownikach to jusz kombinowałem ale za mało tam do regulacjji tego jest więc ani tak ani tak to nic nie daje . Bo na podniesionej osi kombinowałem i nic ale poszukam tej grzechotki .
A jeśli chodzi o te hamowanie to na tym śniegu delikatnie w pedał i przud blokuje tył jedzie nieco mocniej ponad 2/3 siły dopiero tył łapie

_________________
Kto jeździ MAN-em ten jest panem:D


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sty 2007, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz hak do przyczepy to zobacz czy masz gniazdo ABS. Nie mam przy sobie instrukcji do mana f2000 to bym ci udowodnij że kontrolki są nawet jak ABSu nie ma i nie chce mi się wieryzć że go niema chyba że to jakaś uboga wersja na polske. Jakie śruby ruszałeś na siłownikach bo tam się nic nie rusza te śruby na siłownikach u góry na klucz podajże 24 muszą być wkręcone do końca. Dzwignia rozpieraka tak zwana grzechota z automatyczna regulacja luzu to ta część która łonczy siłownik z wałkiem rozpieraka i tam gdzie wchodzi włek rozpieracza w grzechotke jest łep sruby na klucz 12 w prawo kręcisz kasujesz luz w lewo luzujesz aby np bębny sciągnąć

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: