wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Transport chłodniczy http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8329 |
Strona 1 z 23 |
Autor: | r [ 14 maja 2007, 16:10 ] |
Tytuł: | |
Zaraz powstanie masa tematów typu "firanki" "wywrotki", ale, co jak co,chłodnia to jakiś specjalistyczny pojazd jest ... Więc pasowałoby przede wszystkim zmienić te opisy, bo komu się będzie chciało czytać takie książki ... może jakaś tabelka porównawcza? Poza tym najważniejszą kwestią jest agregat, a to pominąłeś w opisie. Temat może i dobry, ale nie robiłbym z tego takiej książki, wypisał największych producentów, trochę o agregatach, typy chłodni i starczy. pozdrawiam |
Autor: | januszzz [ 14 maja 2007, 16:17 ] |
Tytuł: | |
Zgoda kolego r,ale właśnie chciałem profesjonalnie podejść do tematu....może i te opisy są za długie ale ja ich zmianiał nie będe, w przszłości będą równie długie a co do agregatów to wypisałem tylko ich typy bo nieposiadam większej wiedzy na ich temat...itu pojawia się moja prośba do doświadczopnych w temacie userów o przedstawinie agregatów różnych firm... Zasztrzegam sobie możliwość przedstawiania innych naczep chłodni w tym temacie... Zapraszam do zamiestrzania zdjęć.. |
Autor: | Rafał [ 14 maja 2007, 17:25 ] |
Tytuł: | |
(C) http://www.wielton.com.pl |
Autor: | januszzz [ 14 maja 2007, 17:54 ] |
Tytuł: | Transport chłodniczy |
No dzięki kolego Rafał, kolejna porcja sprzętu. Zacznę od tej na zdjęciu jest to: NACZEPA Z ZABUDOWĄ CHŁODNICZĄ WIELTON NS34CT/I NS34CB/I OPIS WYPOSAŻENIA STANDARDOWEGO: Rama: konstrukcja stalowa wykonana ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości dwuzakresowe nogi podporowe, boczne zabezpieczenia, zderzak tylny z ślizgami promowymi, płyta sprzęgu z 2 calowym sworzniem królewskim Podwozie: 3-osie tarczowe lub bębnowe - obciążenie techniczne osi do 9000 kg zawieszenie pneumatyczne, dwuzakresowe nogi podporowe, boczne zabezpieczenia antywjazdowe, zderzak tylny z ślizgami promowymi, płyta sprzęgu z 2 calowym sworzniem królewskim, Układ hamulcowy zgodny z obowiązującymi Europejskimi Dyrektywami, automatyczna regulacja hamulców, system antyblokujący ABS/EBS pierwsza oś podnoszona w cyklu automatycznym, możliwość chwilowego dociążenia osi pojazdu ciągnącego, zawór podnoszenia i opuszczania skrzyni ładunkowej Zabudowa ▪ Materiał konstrukcja samonośna, klejona z płyt warstwowych typu „sandwich” izolowanych bezfreonową pianką poliuretanową (bez mostków cieplnych) z poszyciami: - zew. z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem - wew. Z blachy stalowej ocynkowanej z powłoką PVC o zwiększonej odporności na ścieranie ▪ Drzwi tylne dwuskrzydłowe wypełnione płytą o grubości 100 mm, rama drzwi ze stali kwasoodpornej, po dwa zamki obrotowe na skrzydło wykonanymi ze stali kwasoodpornej ▪ Ściany boczne płyta o grubości 60 mm od wewnątrz zabezpieczona aluminiowym kątownikiem przypodłogowym na wysokości 300 mm, oraz aluminiową listwą odbojową o szer. 250 mm na wysokości 1200 mm od podłogi ▪ Ściana przednia płyta o grubości 100 mm, wzmacniana pod agregat chłodniczy, z kanałem cyrkulacji zimnego powietrza ▪ Dach płyta o grubości 100 mm z wbudowanym oświetleniem zabudowy, ▪ Podłoga samonośna, izolowana o grubości 100 mm, przystosowana do jazdy wózkiem widłowym warstwę wierzchnią stanowi jednolita wylewka z powierzchnią antypoślizgową w tylnej części kanały odwadniające, wraz z płytą wykonane ze stali kwasoodpornej, ▪ Pozostałe elementy zabezpieczenie otwartych drzwi po prawej i lewej stronie, zamknięcie celne TIR uchwyt wejściowy zamontowany w tylnej części zabudowy Instalacja elektryczna 24 v zgodna z obowiązującymi Europejskimi Dyrektywami, lampy tylne zespolone pięciokomorowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie obrysowe i boczne diodowe, 2 elektryczne gniazda przyłączeniowe plus dodatkowe 15 pinowe zainstalowane na ścianie przedniej wraz z gniazdem ABS/EBS Lakierowanie wszystkie elementy stalowe oczyszczane poprzez dwukrotny proces śrutowania, lakierowanie w komorach lakierniczych standardowo na kolor czarny RAL 9005 lub czerwony RAL 3004 Koła felgi stalowe, opony 385/65 R 22,5 7 sztuk Inne wyposażenie 2 kliny pod koła z mocowaniem, skrzynka narzędziowa z zamkiem, 4 błotniki, odpowiednio tylne wyposażone w chlapacze, kosz na koło zapasowe WYPOSAŻENIE DODATKOWE Opcje do wyboru Podłoga wyłożona blachą aluminiową połączona z ochroną boczną Dodatkowe wzmocnienie dachu (przewóz ciężkich półtusz) Ściana grodziowa - przesuwna uchlna Pionowe listwy na ścianach bocznych umożliwiające montaż belek II poziomu podłogi w dowolnym położeniu Belki II poziomu podłogi szt. 22 Jeden rząd uchwytów mocowania ładunku umieszczony na powierzchni ściany Jeden rząd uchwytów mocowania ładunku umieszczony wewnątrz ściany Listwy prowadzące haki /szyna Blokada haków Eurohaki do półtusz 250 szt. Manometryczny wskaźnik nacisku na oś Licznik kilometrów Zaczepy promowe 6 sztuk Skrzynka narzędziowa Skrzynka na gaśnicę Gaśnica 6 kg Ogumienie MICHELI 385/65 R 22,5’ Opony Bridgestone skrzynia na 36 euro palet HOMOLOGACJE Produkt posiada Świadectwo Homologacji wydane przez Ministerstwo Infrastruktury. Produkt posiada certyfikat ATP. WARUNKI GWARANCJI Producent pojazdu udziela gwarancji na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów a na poszczególne podzespoły osi zgodnie z wytycznymi producentów osi. Kolejny polski produkt: Zasław Podwozie: rama wykonana ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości, podłużnice spawane pod topnikiem automatem spawalniczym ESAB 3 osie BPW Eco Plus o technicznej nośności 9000 kg zawieszenie pneumatyczne sworzeń sprzęgu JOST 2" podpory mechaniczne, bezobsługowe z dwoma prędkościami wysuwu odbojnice przeciwnajazdowe zgodne z ECE Układ hamulcowy: bębnowy lub tarczowy system antyblokujący ABS/EBS 4S2M Koła: ogumienie 385/65 R 22,5 - 6 sztuk ogumienie 385/55 R 19,5; 435/50 R 19.5 - 6 szt. dla wersji mega felgi stalowe Instalacja elektryczna: 24 V, zgodna z przepisami o ruchu drogowym i ECE światła tylne zespolone światła obrysowe 2 gniazda przyłączeniowe oraz gniazda ABS/EBS na ścianie przedniej Skrzynia ładunkowa: konstrukcja samonośna, klejona z płyt warstwowych typu „sandwich” izolowanych bezfreonową pianką poliuretanową (bez mostków cieplnych) z poszyciami zewnętrznymi z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem, wewnętrznymi z blachy stalowej ocynkowanej z powłoką PVC o zwiększonej odporności na ścieranie ściana przednia przystosowana do montażu agregatu chłodniczego, z kanałem cyrkulacji zimnego powietrza podłoga izolowana (wzmocniona pod wjazd wózkiem z paletami), pokryta przeciwpoślizgową wylewką z żywicy poliestrowej Lakierowanie: elementy stalowe konstrukcji oczyszczane są przed spawaniem na śrutownicy. Po spawaniu i wstępnym montażu, konstrukcja jest ponownie śrutowana i odtłuszczana. Ostatnim etapem procesu jest nakładanie wysokiej jakości powłoki lakierniczej Wyposażenie: koło zapasowe z windą – 1 szt. 2 kliny pod koła plastikowa skrzynka narzędziowa wraz z wyposażeniem (klucz do kół, trójkąt ostrzegawczy) zbiornik na wodę z pojemnikiem na mydło tablice wyróżniające zawór poziomowania do rampy H-S manometr drabinka ułatwiająca wejście do naczepy zamontowana pod tylnym obrzeżem Gwarancja: 12 miesięcy dodatkowy 24-miesięczny okres gwarancyjny na konstrukcję spawaną ramy naczepy osie BPW Eco Plus (on-road) – 60+36 miesięcy bez limitu przebiegu Kilka fotek: (C) wielton.pl (C) zaslaw.pl |
Autor: | skoczek69 [ 14 maja 2007, 18:59 ] |
Tytuł: | |
Ja proponuje podpiąć ten temat pod dział "Zestawy Drogowe" to taka moja sugestia. A co do chłodni to mam pytanie: potrafi mi ktoś powiedzieć jak nazywa się urządzenie w chłodniach które rejestruje temperaturę i być może inne parametry w czasie transportu towaru, to coś w stylu tachografu w ciężarówkach. I słyszałem też gdzieś że niektóre naczepy (ale niewiem czy chłodnie) mają liczniki przejechanego dystansu w piastach kół czy też gdzieś indziej. Niewiem czy to prawda więc proszę o sprostowanie jeśli ktoś coś o tym wie |
Autor: | ADAMO [ 14 maja 2007, 23:26 ] |
Tytuł: | |
zapewne chodzi ci o rejestrator temperatury - Termograf, przy nowej naczepie CHEREAU kosztuje on 650 euro. Natomiast licznik osi można sobie dokupić do kązdej naczepy, nie tylko chłodni. |
Autor: | januszzz [ 15 maja 2007, 10:36 ] |
Tytuł: | |
....no dobrze ale jak jest z obsługą agregatu..na czym to polega? Ile wytrzymują takie agregaty? Jakie wady lub zalety mają poszcególne urządzenia? Ile palą?....... |
Autor: | r [ 15 maja 2007, 14:30 ] |
Tytuł: | |
skoczek69 wiem że w TK można jakoś sprawdzić temp. i motogodziny z jakiegoś okresu czasu. A może chodzi ci o "szpiegi", które wrzucają na zachodzie, one rejestrują temp. Cytuj: ...no dobrze ale jak jest z obsługą agregatu..na czym to polega? Ile wytrzymują takie agregaty? Jakie wady lub zalety mają poszcególne urządzenia? Ile palą?.......
Gdzieś o tym pisałem, był temat o agregatach ... poszukaj, tam jest moje zdanie
|
Autor: | januszzz [ 16 maja 2007, 8:55 ] |
Tytuł: | |
Dane technicze agregatów Thermo Kinga: SL-100e Dane techniczne Długość naczepy do 12 m Typ aplikacji jedno-komorowe Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 5,0 kg Wydajność chłodnicza silnik spalinowy -20°C/0°C 5800 / 9200 W Wydajność chłodnicza silnik elektryczny -20°C/0°C 5300 W/7400 W Wydajność wentylatorów 0Pa 4250 m³/h; 12 m/s Wydajność wentylatorów 450Pa 3150 m³/h; 12 m/s Typ sterownika Thermoguard® VI Silnik spalinowy TK 486 di; 18.3 kW Sprężarka X 426 Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW Waga urządzenia wersja 30 733 kg Waga urządzenia wersja 50 844 kg Okres gwarancji 24 miesiące Certyfikat ATP MR 80 RVTC Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03 SL-200e Dane techniczne Długość naczepy do 13,6 m Typ aplikacji jedno-komorowe Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 6,35 kg Wydajność chłodnicza silnik spalinowy -20°C/0°C 7700 / 13000 W Wydajność chłodnicza silnik elektryczny -20°C/0°C 6100 W/9200 W Wydajność wentylatorów 0Pa 5000 m³/h; 17 m/s Wydajność wentylatorów 450Pa 3600 m³/h; 17 m/s Typ sterownika Thermoguard® VI Silnik spalinowy TK 486 di; 21.3 kW Sprężarka X 426 Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW Waga urządzenia wersja 30 765 kg Waga urządzenia wersja 50 869 kg Okres gwarancji 24 miesiące Certyfikat ATP MR 79 RVTC Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03 SL-400e Dane techniczne Długość naczepy do 13,6 m Typ aplikacji jedno-komorowe Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 6,35 kg Wydajność chłodnicza silnik spalinowy -20°C/0°C 9000 / 17500 W Wydajność chłodnicza silnik elektryczny -20°C/0°C 6700 W/12400 W Wydajność wentylatorów 0Pa 5500 m³/h; 19 m/s Wydajność wentylatorów 450Pa 4600 m³/h; 19 m/s Typ sterownika Smart Reefer® Silnik spalinowy TK 486 di; 25.7 kW Sprężarka X 430 Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW Waga urządzenia wersja 30 771 kg Waga urządzenia wersja 50 879 kg Okres gwarancji 24 miesiące Certyfikat ATP MR 81 RVTC Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03 Spectrum SL Dane techniczne Długość naczepy do 13,6 m Typ aplikacji wielokomorowe-komorowe Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 7,7 kg Wydajność chłodnicza silnik spalinowy -20°C/0°C 8500 / 15000 W Wydajność chłodnicza silnik elektryczny -20°C/0°C 6000 W/9500 W Wydajność wentylatorów 0Pa 5000 m³/h; 17 m/s Wydajność wentylatorów 450Pa 3600 m³/h; 17 m/s Typ sterownika Smart Reefer® Silnik spalinowy TK 486 di; 25.7 kW Sprężarka X 430 RL Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW Waga urządzenia wersja 30 785 kg Waga urządzenia wersja 50 884 kg Okres gwarancji 24 miesiące Certyfikat ATP M 528 Cemafroid Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03 (C) http://www.carrier.pl |
Autor: | darekmalicki [ 13 wrz 2007, 13:02 ] |
Tytuł: | |
Czy ktoś zna kody błędów jakie pojawiają się w pracy agregatów chłodniczych Thermo King.Byłbym wdzięczny. Zapomniałem dodać że numery tych błędów pojawiają się na wyświetlaczu sterownika w kobinie kierowcy. |
Autor: | Edler [ 13 wrz 2007, 14:54 ] |
Tytuł: | |
A może kolega januszzz masz jakieś informacje o chłodni Kegla? |
Autor: | Thomsen [ 27 wrz 2007, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Mam taką nietypową prośbę ... Mógłby któryś z userów [o ile posiada] zamieścić zdjęcie "od tyłu" chłodni Lamberet SR2 ?? Szukam w necie - zresztą dość nieskutecznie ... Dzięki z góry |
Autor: | Mca [ 27 wrz 2007, 18:34 ] |
Tytuł: | |
Chyba Łukaszz nie będzie miał za złe . viewtopic.php?t=6515&postdays=0&postorder=asc&start=0 Oczywiście, że nie. Jak widać stare tematy jeszcze się przydają. / Łukasz |
Autor: | mobilek07 [ 03 paź 2007, 22:48 ] |
Tytuł: | |
A ja mam takie pytanie. Czemu większośc chłodni jest koloru białego? Wiele dużych firm które posiadają charakterystyczne malowanie firany mają np. czarne(PEKAES) lub żółte(Will Betz). Chłodnie jednak są białe. |
Autor: | łukasz [ 03 paź 2007, 23:53 ] |
Tytuł: | |
Kolego a wiesz jaki jest koszt pokrycia takiej powierzchni czymś innym niz biel...?Niektóre firmy posiadają pieknie,pomalowane chłodnie,ale to są zbyt duże koszta dla innych przewozników-koszt robocizny,lakierów,postoju pojazdu(jak stoi to nie zarabia...)-dlatego niestety niewielu przewozników wybiera taką drogę... Kolego Łukaszz zapomniałeś jeszcze dodać do swej obszernej i ciekawej ''rozpiski'',że chłodnie hakowe są trochę cięższe i mają grubsze i bardziej wytrzymalsze niektóre elementy(gdy cały ciężar wisi często na suficie...)od zwykłych chłodni.Warto dodać jeszcze że wcześniej były stosowane zbiorniki 180l metalowe z wlewem z prawej strony,a teraz mamy dużo wygodniejsze zbiorniki plastikowe(tylko zapewne mniej wytrzymałe) na 240l z wlewami z dwóch stron(mówię o SCHMITZ-u bo akurat to ciągam...) |
Autor: | marcinp1985 [ 06 paź 2007, 10:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wszystko to co napisałeś jest prawdą. Hakówka razem z hakami jest jakieś 2t cięższa od zwykłej chłodni. Nasze Volvo z pustą naczepą (łącznie z hakami) ważyło lekko ponad 18t także jest to naprawdę sporo. Jeśli natomiast chodzi o zbiorniki to wydaje mi się, że w naszej Lamberetce SR2 były metalowe choć mogę się mylić.
Tak dokładnie jest mamy na firmie jedną hakówkę firmy Chereau bo reszta to zwykle chłodnie Lamberet i Schmitz jest o niecałe 2 tony ciężejsza od zwykłej.Z prawie pełnymi bakami zestaw z Scanią R wazy niecałe 18 ton a razem ważona taka sama Scania ze zwykłą chłodnią lekko ponad 16.Co do zbiornika paliwa w Lamberecie tej oczywiście model starszej od SR2 to ma plastikowy zbiornik.Cytuj: Ten DAF najprawdopodobniej jest własnością siedleckiej firmy Express Inter Auto.
Tak jest to zestaw właśnie tej firmy mialem okazję podziwiać go niedawno kolo Paryża na wspolnym rozładunku.
|
Strona 1 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |