Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sie 2007, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 cze 2006, 22:38
Posty: 47
GG: 0
Lokalizacja: Kalety

witam.
mam pewien problemik, mam nadzieje, że pomożecie go rozwiązać??
mianowicie:
dajmy na to, że ładuje auto przez 30 minut i po załadowaniu zaczynam jazdę która trwa 30 min. mam pierwszy punkt wyładunku tam spędzam np. 10 minut. ten czas na selektorze zaznaczam jako inna praca. znów ruszam dalej. po 20 minutach znów punkt dostawy. tu spędzam również 10 min. i znów na selektorze zaznaczam inną prace i tak kilka razy.(Oczywiście w czasie jazdy selektor ustawiony jest na kierownicy).
Czy czas jazdy się wtedy wydłuża jakoś o te postoje czy to się wlicza do czasu jazdy??
przykład: J - jazda, R - rozładunek, P - przerwa, np.30 - minut
J30+R10+J20+R10+J2H+R20+J2H =J4h30min +R40min=5h10min
czy w ciągu tych 5 godz i 10 minut muszę robić przerwę??
z góry dziękuje.
Benek


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2007, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Poczytaj tutaj ta kwestia była już poruszana

viewtopic.php?t=3022


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2007, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Czas jazdy 4.5 godz. w tym musisz zrobić przerwę 45 min. możesz zrobić w tym podzielony odpoczynek ale tylko w systemie 15 min pierwsza przerwa, druga przerwa 30 min. W twoim przypadku wynika iż praca trwała 5.10 godz. i już po 4.5 godz musisz zrobić przerwę. Ty możesz np pracować 12 godz. ale twój czas jazdy wyniósł 10 godz. reszta to inna praca, rozładunek, załadunek, od tego masz selektor w tachografie i jeśli będziesz go źle używał wtedy podczas kontroli ITD możesz dostać mandat za złe używanie selektora. Czas jazdy nie wydłuża się w czasie postoi z góry jest określone iż dzienny czas pracy kierowcy to 9 godz. jazdy z możliwością wydłużenia dwa razy w tygodniu o 1 godz. musisz tylko uważać by nie przekroczyć czasu jazdy 90 godz. w okresie dwóch tygodni. Raz w tygodniu ciągła przerwa 45 godz. :wink: :arrow:

_________________
TIR - Transport International Road


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2007, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

benek86 napisał:
Cytuj:
J30+R10+J20+R10+J2H+R20+J2H =J4h30min +R40min=5h10min
czy w ciągu tych 5 godz i 10 minut muszę robić przerwę??
Mi z wyliczeń wychodzi na przykladzie 4godz 50 min jazdy,więc powinna tu być już 45 min pauza.Chyba miało być o jedną 20minutową jazde mniej.
Jeżeli będziesz dobrze używał selektora,to przerwy np.10min innej pracy,nie będą Ci się liczyć do jazdy i o tyle będziesz mógł dłużej jechać.Jeżeli nie będziesz używał selektora wcale,to każda przerwa poniżej 15min będzie wliczana jako jazda.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 24 sie 2007, 7:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

pierwsza uwaga, przerwa aby była uznana przerwą musi mieć co najmniej 15 minut, więc te Twoje przerwy po 10min będą wliczone do jazdy.
wychodzi na to, że według przepisów masz 3h10min jazdy potem 20min pauzy i znowu 2h jazdy. więc musisz to zmodyfikować:
- albo w tych punktach gdzie masz po 10min poczekasz jeszcze do 15, a te 20min przedłużysz do 30min, czyli musisz dołożyć 20min w przerwach i będzie OK,
- albo tam gdzie masz 20min musisz dokręcić do 45min przerwy, ale stracisz 20min jazdy,
- albo po 3h10min jazdy robisz 15min pauzy, potem 1h jazdy i 30min pauzy i dopiero kontynuowanie dalszej jazdy.
według mnie pierwsze wyjście jest mniej czasochłonne i bardziej sensowne.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 sie 2007, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 cze 2006, 22:38
Posty: 47
GG: 0
Lokalizacja: Kalety

dziś się wszystkiego dowiedziałem.
polega to na tym że faktycznie jeśli między jazdami mam np. wyładunek gdzieś i zaznaczę go na selektorze jako młotki, to to nie wlicza mi się do czasu jazdy i np. jeśli w czasie np. 1 godz. jechałem 1/2 godziny potem był 20 minutowy wyładunek i dalej jechałem 10 minut, to z jazdy liczy mi się tylko 40
minut.
(dziś skończyłem kurs na przewóz rzeczy i się o to wypytałem ) :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 24 sie 2007, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Kto te wykłady prowadził???? przecież młotki oznaczają czas pracy czytaj jazdy. Przynajmniej mnie tak uczyli!!! Albo gościowi sięcoś pomyliło albo Ty coś pomieszałes, albo w materiałach jakie czytałem jest błąd!!!


Tytuł: czas
Post Wysłano: 24 sie 2007, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Cyryl tam male sprostowanie. Jechal 3h10min pauza 15min to pozniej moze jechac 1h20min no i pauza 30min. Teraz jest poprawnie.

_________________
M.R


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Cytuj:
Kto te wykłady prowadził???? przecież młotki oznaczają czas pracy czytaj jazdy. Przynajmniej mnie tak uczyli!!! Albo gościowi sięcoś pomyliło albo Ty coś pomieszałes, albo w materiałach jakie czytałem jest błąd!!!
Coś źle uczyli.
Kierownica- czas prowadzenia pojazdu
Młoteczki- inna praca
Łóżko- odpoczynek
Kwadrat(Prostokąt przekreślony jedna kreską)-dyspozycyjność, gotowość do pracy :wink: :arrow:


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Cytuj:

Coś źle uczyli.
Kierownica- czas prowadzenia pojazdu
Młoteczki- inna praca
Łóżko- odpoczynek
Kwadrat(Prostokąt przekreślony jedna kreską)-dyspozycyjność, gotowość do pracy :wink: :arrow:
Gdzie Ty tu widzisz kierownicę??? http://allegro.pl/item225350779_renault ... h_440.html
co prawda są to 3 podstawowe oznaczenia
Młoteczki- praca
Łóżko- odpoczynek
Kwadrat(Prostokąt przekreślony jedna kreską)-dyżur
źródło "ABC kierowcy zawodowego" Marek Rupental
Nie wiem czy autor jest poważany wśród autorów tego typu materiałów ale jego książkę (zeszyt) otrzymałem na szkoleniu.
Ale o tacho napisał już Cyryl
Cytuj:
chyba już było o tym na forum.

jest kilka typów tachografów, które mają selektory takie pokrętła oznaczające rodzaj pracy. w większości techografów selektor ma pozycje:
1 łóżko - długa pauza
2 kierownica - jazda
3 młoteczki - inne prace (np. wymiana koła)
4 przekreślony kwadrat - za i rozładunek
5 krzesełko - oczekiwanie, krótka przerwa (ta pozycja jest tylko w niektórych tachografach).
jest kilka typów tachografów i wydaje mi sięże to powinno zamknąć temak kogo źle uczą. :D

[ Dodano: Sob, 25.08.2007, 11:28 ]
Dodam tylko że w przeciwieństwie do Cyryla ja spotykałem siez tacho gdzie były tylko te 3 pozycje na selektorze.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 13:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Pilus napisał
Cytuj:
przecież młotki oznaczają czas pracy czytaj jazdy.
Nie czytaj jazdy,tylko pracy,np.rozładunku,jeżeli jest tachograf z 3 symbolami,bez kierownicy,to młotki oznaczają prace,a jazda jest zaznaczona na tarczy w inny sposób niż praca,i mimo że ustawiłes na młotki,to po ruszeniu jazda jest rejestrowana automatycznie bez twojego przestawiania,tak jak w TCO.

napisałem:
"Jeżeli będziesz dobrze używał selektora,to przerwy np.10min innej pracy,nie będą Ci się liczyć do jazdy i o tyle będziesz mógł dłużej jechać.Jeżeli nie będziesz używał selektora wcale,to każda przerwa poniżej 15min będzie wliczana jako jazda."

benek86 napisał:
"dziś się wszystkiego dowiedziałem.
polega to na tym że faktycznie jeśli między jazdami mam np. wyładunek gdzieś i zaznaczę go na selektorze jako młotki, to to nie wlicza mi się do czasu jazdy i np. jeśli w czasie np. 1 godz. jechałem 1/2 godziny potem był 20 minutowy wyładunek i dalej jechałem 10 minut, to z jazdy liczy mi się tylko 40"

Pilus napisał:
"Kto te wykłady prowadził???? przecież młotki oznaczają czas pracy czytaj jazdy. Przynajmniej mnie tak uczyli!!! Albo gościowi sięcoś pomyliło albo Ty coś pomieszałes..."

Czyli kwestionujesz że 10 min przerwy w jeżdzie mogą się nie liczyć do jazdy???

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Mój błąd, poprostu patrzyłem przez perspektywę że mołotki oznaczają pracę (jazdę - nie ma kierownicy) i tego fragmentu zrozumiałem że te 10 min może zaliczyć jako przerwę. A z teo co wiem i co było już powiedziane wcześniej przerwę można podzielić na 2 części z czego pierwsza min 15 min.

[ Dodano: Sob, 25.08.2007, 12:41 ]
Cytuj:

Nie czytaj jazdy,tylko pracy,np.rozładunku,jeżeli jest tachograf z 3 symbolami,bez kierownicy,to młotki oznaczają prace,a jazda jest zaznaczona na tarczy w inny sposób niż praca,i mimo że ustawiłes na młotki,to po ruszeniu jazda jest rejestrowana automatycznie bez twojego przestawiania,tak jak w TCO.
Nie będe sie kłucić ale jeśłi przychodzisz do pracy i sprawdzasz poziom płynów w samochodzie to teoretycznie powinieneś zaznaczyć to selektorem ustawiając go jako inna praca gdzie inna praca na selektorze 3 punktowym to przekreślony kwadrat a nie młotki. Przynajmniej tak pamiętam ze szkolenia.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Ja też nie będe sie kłucił :) teoretycznie podczas tzw.OC powinieneś to zaznaczyć INNĄ PRACE,ja już tez nie pamiętam :) tym bardziej ze nigdy tego nie robiłem,korzyści z przestawiania selektora dostrzegłem dopiero po przesiadce na TCO. :)

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 cze 2006, 22:38
Posty: 47
GG: 0
Lokalizacja: Kalety

http://www.tachospeed.pl/filmy/Rozporza ... _tacho.pdf
tu w górnym prawym roku są oznaczone symbole.
mnie uczyli tak:
kierownica - jazda
kwadrat - czas gotowości np. w czasie prowadzenia na dwóch kierowców
temu który prowadzi leci kierownica, a drugiemu kierowcy w tym
czasie leci kwadrat czyli stan gotowości
młotki - czas innej pracy, np. zmiana koła czy za/rozładunek
łóżko - przerwa/odpoczynek


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Swego czasu mając problem z tacho,którego nie mógł rozwiązać mój pracodawca(trąba),powiedziałem coś takiego!. Przejadę ITD(skręcę ,ukryję się itp...)wrócę na nogach i zapytam jak to ma być.Nazwał mnie debilem itd...To kur.a od kogo mam się dowiedzieć,jeździć w ciemno?

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Ja właśnie jak mam jakieś dziwne pytania,na które ciężko znależć odpowiedz,a przeważnie jest to na jakimś konkretnym przykładzie,to staje na parkingu,na terminalu w Cieszynie,idę do budy ITD i pytam,zaznaczam na początku że wiem,że oni nie są tam od informacji,ale mam jedno pytanie...
Byłem chyba ze 3-4 razy i nie było problemu.

_________________
==========================================


Ostatnio zmieniony 26 sie 2007, 0:06 przez waldis, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2007, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Cytuj:
Ja właśnie jak mam jakieś dziwne pytania,na które ciężko znależć odpowiedz,a przeważnie jest to na jakimś konkretnym przykładzie,to staje na parkingu,na terminalu w Cieszynie,idę do budy ITD i pytam,zaznaczam na początku że wiem oni nie są tam od informacji,ale mam jedno pytanie...
Byłem chyba ze 3-4 razy i nie było problemu.
I tak ma być!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: