wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Czas jazdy, czas pracy
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9520
Strona 1 z 4

Autor:  Arek_M [ 12 lip 2007, 10:14 ]
Tytuł:  Czas jazdy, czas pracy

Mam pytanie jak czas jazdy odnosi się do czasu pracy, jesli zczytuje dane z tacho cyfrowego i pokazuje jazdy 2,5 h odpoczynek np. 15 min i nagle czas pracy 17 h.
ile kierowca moze przepracowac dziennie jesli np. wykorzystał juz dzien jazdy 9 h

Autor:  Cyryl [ 12 lip 2007, 10:52 ]
Tytuł: 

jeżeli kierowca ma dobowy odpoczynek 11h, a doba ma 24h to wiadomo, że czas pracy musi zamknąć się w 13h.

jednak jak to w życiu jest, nie zawsze przepisy pokrywają z praktyką, nikt jeszcze nie dostał za nieznaczne przekroczenie (czasu pracy nie jazdy).
jeżeli między rozpoczęciem pracy, a zakończeniem zamknie się poniżej 15h zostanie to tolerowane w większości krajów Europy.

Autor:  Arek_M [ 12 lip 2007, 12:27 ]
Tytuł: 

Czyli na 24h można przepracować 15h, w tym np. 9 h jazdy, tak?

Autor:  ZIELU krk [ 12 lip 2007, 16:55 ]
Tytuł: 

Tak, ewentualnie 2 razy w tygodniu po 10 h :wink:

Autor:  Arek_M [ 13 lip 2007, 8:47 ]
Tytuł: 

Acha dzieki :D

Autor:  Dawido [ 14 lip 2007, 19:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czyli na 24h można przepracować 15h, w tym np. 9 h jazdy, tak?
Normalny czas pracy to 14 godzin ale raz w tygodniu mozesz przeciagnac do 15 godzin pracy Aha i pauza dzienna musi wynosic minimalnie 11 godz np 1+1+9=11

Autor:  Thomsen [ 14 lip 2007, 19:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
pauza dzienna musi wynosic minimalnie 11 godz np 9+1+1=11
Wydaje mi się że, odpoczynek dzienny można podzielić tylko tak: 9h+3h ... wydaje mi się też że, zgodnie z ustawą krótkie pauzy po np. 1h już się nie wlicza do dziennego odpoczynku ... Jeśli się mylę, proszę o usunięcie postu - żeby nie robił zamieszania :(

Autor:  wojtas92 [ 14 lip 2007, 19:28 ]
Tytuł: 

Teraz już jest tak jak napisał Dawido- 11godzin dziennej- o ile się ni myle dopiero niedawno się to zmieniło :roll:

Autor:  Dawido [ 14 lip 2007, 19:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Teraz już jest tak jak napisał Dawido- 11godzin dziennej- o ile się ni myle dopiero niedawno się to zmieniło
racja weszlo to z nowymi ustawami czasy pracy kierowcow czy cos w tym stylu

Autor:  waldis [ 15 lip 2007, 0:55 ]
Tytuł: 

dawido napisał:
Cytuj:
pauza dzienna musi wynosic minimalnie 11 godz np 1+1+9=11
Thomsen napisał
Cytuj:
Wydaje mi się że, odpoczynek dzienny można podzielić tylko tak: 9h+3h
Pauze można podzielic tylko tak:3+9 lub wiecej,i nigdy w innej kolejnośi.
Proponuje zajrzec do:Kwestie prawne>Czas pracy kierowców
viewtopic.php?t=3022
Tam już temat był przerabiany.

Autor:  Arek_M [ 16 lip 2007, 8:57 ]
Tytuł: 

A praca to jest także jazda kierowcy? Czyli cały czas jazdy i pracy to ciągłość. Nie wiem czy dobrze się wyrażam ale chodzi mi o to że jeśli wydrug z tacho pokazuje np. 3 h jazdy i 6 h pracy to jest cały czas pracy kierowcy danego dnia, bo praca to także jazda.

Autor:  Cyryl [ 16 lip 2007, 10:33 ]
Tytuł: 

na czas pracy składa się czas jazdy, pauz, oczekiwania na ładunek, ładowanie, czy czas spędzony przy usuwaniu awarii.
jeżeli kierowca ruszył o 6:00 to może pracować - być aktywny do 21:00 max. czyli niezależnie od ilości spędzonego czasu za kierownicą (czasu jazdy) musi skończyć o 21:00.

Autor:  Adrian W-ek [ 16 lip 2007, 10:40 ]
Tytuł: 

I potem po tej godzinie 21:00 musi mieć 11 godzinny odpoczynek tak ??

Autor:  Cyryl [ 16 lip 2007, 11:01 ]
Tytuł: 

tak jest, lub może podzielić ten czas na dwie części 3 i 9h, w takiej kolejności, tak jak wspomniał kolega Waldis. natomiast po następnej dniówce musi mieć znowu 11h odpoczynku dobowego.

Autor:  Arek_M [ 16 lip 2007, 11:06 ]
Tytuł: 

Dzieki teraz już chyba rozumiem. Pozdrawiam :)

Autor:  Radzo [ 17 lip 2007, 12:39 ]
Tytuł: 

Oczywiście czas pracy rysuje wtedy tylko kiedy ma się włączone tzw. młotki, czyli prace lub jazdę, bo jeśli czekając na zładunek mam w tacho łóżko to rysuje nam pauze, a jak młotki to prace :wink:

Autor:  Thomsen [ 17 lip 2007, 15:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
mam w tacho łóżko to rysuje nam pauze
Jeśli twoja pauza będzie trwała krócej niż 3h, to nie zostanie zaliczona do pauzy, tylko do czasu pracy ... Niedawno stałem w korku na Kołbaskowie i w ciągu całego czasu pracy, udało mi się dojechać aż na 120km A2 [zawsze to robiłem w ciągu 4,5h jazdy]. Ujechałem tylko tyle, bo stojąc w korku udało mi się odstać jedną 45minutówkę, jedną 15tkę i parę pauzek po 5 min :) Tylko ta 45 i 15 zaliczają się do pazuy pomiędzy "szychtami" po 4,5h :)

Autor:  Radzo [ 17 lip 2007, 20:14 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tylko ta 45 i 15 zaliczają się do pazuy pomiędzy "szychtami" po 4,5h Smile
Najprościej-Pauze mamy dopiero wtedy kiedy stoimy dłużej niż 15 minut-wiem o tym :wink:

Autor:  rodzynek [ 18 lip 2007, 15:09 ]
Tytuł: 

Panowie, każdy postój z selektorem ustawionym na łózku nie jest pracą. Obojętnie, czy trwał 5 min czy 2 godz. 55 min. Z kolei pracą jest wszystko co jest każdym innym selektorem niż łóżko (młotki, dyspozycja i oczywiście jazda).

Autor:  czupa [ 18 lip 2007, 17:12 ]
Tytuł: 

Moglby mi ktos powiedziec jak to jest z czasem pracy chodzi o to czy obowiazuje on wlascicieli firm transportowych :?: :?: bo jeden inspektor mowil ze nie obowiazuje a drugi ze obowiazuje wiec sam juz nie wiem

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/