Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2009, 18:48
Posty: 1
GG: 0
Samochód: volvo fl611

witam.jak jest realizowany rozruch szczególnie przy silnych mrozach FL 611.chodzi mi czy istnieje jakaś procedura uruchamiania .mój strasznie ciężko pali przy dużych mrozach i szukam przyczyny.pzdr.


Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

taka przyczyna może być bardzo gęsty olej w silniku i przez to tez na pewno będzie ciężko palił

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 20 gru 2009, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

powiedzmy sobie szczerze, auta są przeznaczone do temperatur do -15 max i to okazyjnie, później sprawność akumulatora gwałtownie spada, jak wspomniaj gęstnieją oleje, a co za tym opory i w starszych autach, gdzie spada sprawność układu paliwowego, wtryskowego i ciśnienie sprężania w skutek naturalnego zużycia jest lekka kicha. także auto starsze niż 7-9 lat przy -15 zawsze będzie ciężko palić.

jak nie odpala to wtedy jest problem.
natomiast jak wyglądają auta dla których takie temperatury to codzienność można się przekonać w Skandynawii i za oceanem. to najczęściej grzałka w silniku.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 gru 2009, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
powiedzmy sobie szczerze, auta są przeznaczone do temperatur do -15 max i to okazyjnie, później sprawność akumulatora gwałtownie spada, jak wspomniaj gęstnieją oleje, a co za tym opory i w starszych autach, gdzie spada sprawność układu paliwowego, wtryskowego i ciśnienie sprężania w skutek naturalnego zużycia jest lekka kicha. także auto starsze niż 7-9 lat przy -15 zawsze będzie ciężko palić.

jak nie odpala to wtedy jest problem.
natomiast jak wyglądają auta dla których takie temperatury to codzienność można się przekonać w Skandynawii i za oceanem. to najczęściej grzałka w silniku.

nie znam się dlatego się zapytam a mokre webasto nie wystarczy?
też nagrzewa silnik


Post Wysłano: 20 gru 2009, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Tak jak kolega wspomniał najlepsza jest grzałka. W bloku z boku silnika znajduje się takie jakby gniazdo z pokrywka plastikową, i tam się wkłada grzałkę na minute może dwie i olej jest już jak w lecie i na pewno wtedy dużo szybciej odpalisz auto

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 20 gru 2009, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...nie znam się dlatego się zapytam a mokre webasto nie wystarczy?
też nagrzewa silnik
wystarczy, ale mokre ogrzewanie postojowe potrzebuje prądu szczególnie na pompę wodną obniżając sprawność akumulatora.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 gru 2009, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Cytuj:
...nie znam się dlatego się zapytam a mokre webasto nie wystarczy?
też nagrzewa silnik
wystarczy, ale mokre ogrzewanie postojowe potrzebuje prądu szczególnie na pompę wodną obniżając sprawność akumulatora.
grzałka chyba też jest na prąd?;)
tyle że Tobie pewnie o to chodzi że podłączasz prąd np.z domu do auta i nie wyczerpuje się akumulatora.Na pewno dobre rozwiązanie ale raczej w osobówce.
Bo stojąc na parkingu poza domem/baza już nie podepnie się prądu
i dalej trzeba czerpać z akumulatora.


Post Wysłano: 15 sty 2010, 1:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
to najczęściej grzałka w silniku.
pracuję w Skandynawii od ładnych kilku lat, aut też troszeczkę przeszedłem ale takiego patentu poza osobówkami nie spotkałem. Natomiast większość, jak nie wszystkie maja mokre webasto ( nie spotkałem się z suchym w aucie na szwedzkich czy norweskich blachach).
Grzałka na układzie wodnym, mała farelka wewnątrz i przyłącz w zderzaku jest prawie, że standartem w osobówkach, do tego parkingi z gniazdkami i zegarami umożliwiające podpięcie osobówki.

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 15 sty 2010, 7:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

http://cor.defa.com/

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: