Witam!
Potrzebuje porady. Zakupiłem Man-a 19.403 c.s.-wersja budowlana z 1997 roku z przebiegiem 520 tyś .Mam tam stadartową skrzynie ZF-a 16. Przy rozpędzaniu sie biegi do góry wchodzą bez problemu natomiast z redukcją są problemy?!Żeby zmienic bieg na niższy trzeba porządnie wyhamowć samochód lub dać między gaz lub też od razu po wcisnieciu sprzęgła wbić bieg zanim jeszcze skrzynia wyhamuje.Dodam że sprzęgło bierze mi wysoko i pewnie jest już cieńkie.Co to może być,żeby na każdym biegu??
Jak sprzęgło jest cienkie i nie całkiem rozłącza, to taka sytuacja występuje podczas każdej zmiany biegu. Jak podczas włączania wstecznego zgrzyta, to sprzęgło nie rozłącza.
Też tak miałem u siebie (też w manie w wersji budowlanej). Skrzynia do wyjęcia, wymiana sprzęgła i łożysk i jazda dalej razem jakieś pół dniówki roboty( już to kilka razy robiłem u siebie)
nim zaczniesz w niej grzebać sprawdź jedną rzecz. nie będzie Cię drogo kosztować, a może oszędzić wielu wysiłków.
wjedź na kanał i sprawdź, czy na obudowie jest znak producenta w postaci napisy w odlewie obudowy ZF, a czy czasem nie ma napisu EATON?
w niektórych wersjach budowlanych MAN-a montowano niezsynchornizowane skrzynie biegów EATON-a. ponieważ aby zastosować synchronizatory musza być zęby ukośne. ale jest mały minus, żeby ukośne przenoszą mniejszy moment obrotowy.
więc aby skrzynia była zdolna do przenoszenia większego momentu obrotowego wystarczy na kołąch zębatych zastosować proste zęby, ale wtedy skrzynia nie będzie miałą synchronizacji.
skrzynia EATON ma taki sam układ biegów jak ZF.
w naszej firmie mieliśmy jedno takie auto, sam jeździłem nim wielokrotnie.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cyryl Tu się niestety mylisz, skrzynie EATON RTS 17316 są synchrynizowane, sam mam taką w MANie, ale w porównaniu do ZFa biegi ciężko wchodzą, przez to lubi padać skrzynia ponieważ kamienie które przesuwają wodziki od zmiany biegów lubią pekać i zablokować skrzynie. Jest to opinia mechanika z serwisu. Kiedy u mnie zablokowało skrzynie to zostały tylko biegi 1,2,5 i 6 oraz wsteczny
my mieliśmy auto 19.502 z V10 uszkodzonym korpusem silnika, koszty naprawy były astronomiczne, więc kupilismy rozbitka z całym silnikiem oraz skrzynią biegów z rozbitą doszczętnie kabiną. zrobiliśmy przeszczep zespołu napędowego. skrzynia okazała się bez synchronizacji EATON.
eksploatowaliśmy to auto przez 6 lat w trasporcie międyznarodowym.
U mnie też wsteczny zgrzyta, ale tylko w tedy jak przed wbiciem wstecznego dam troche gazu a mam przebieg dopiero 300 tys.
Jak tak robisz to każda skrzynia zgrzytnie bo po dodaniu gazu tylko niepotrzebnie rozpędzasz koła zębate, które muszą o siebie wyhamować żeby się zazębić.
Skrzynia okazała się ZF-a .Sprzęgło bierze u góry ale narazie przed redukcją przegazuje i biegi wchodzą nic n arazie nie kopie boo nie wiadomo czego to wina ale chyba skrzyni
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę