Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 kwie 2010, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Panowie!
Wszystko ma swoje ograniczenia... 8x8 też. Kropka!


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Koledzy to prawda ale takie pojazdy mogą troszkę więcej niż inne, z kabina sypialna to już naprawdę wypas dla firm budowlanych wtedy jest czym się pochwalić, na przykład rzadko oferowany na Polsce Trakker 8x8 z 500 konnym motorem i kabina sypialna z podwyższonym dachem (dwa miejsca sypialne) oferowany jest już w Niemczech do nas trzeba sprowadzać go z Włoch.


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
z kabina sypialna to już naprawdę wypas dla firm budowlanych wtedy jest czym się pochwalić
No, no... Tylko czy to służy do chwalenia się, czy ma być użyteczne?

Obejżałem teraz niektóre filmiki Truck Trial. RZeczywiście dałeś porównanie - auta specjalnie przygotowane do tego typu pokazów, dociążone tylko tyle, aby uzyskać najlepszą trakcję, koła balony...

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego może dałam zły przykład ale chodziło mi o umiejętności kierowców, nie o pojazd. Po prostu wróćmy do naszego Trakkera bo on tu jest najważniejszy. Ten pojazd ma ogrom wersji począwszy od układu jezdnego 4x2 aż po 8x8 Kabiny od krótkiej- dziennej po sypialna z 2 leżankami i moce się zaczynające od 310 po 500 koni mechanicznych.


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 16:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

To ja mam pytanie o konfigurację napędów i blokad w Trakkerach 8x8. Konkretnie chodzi mi o to jaki jest podstawowy napęd i jakie mosty, jakie blokady można dodatkowo włączać.
Najlepiej w formie opisu klawiszy lub selektora wyboru napędów / blokad.

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Z tego co mi wiadomo na szosie pracują dwa mosty tylne, przy wjeździe w teren włącza się też przednie jeżeli jest taka potrzeba i trudne warunki terenowe. Oprócz tego są też blokady mostów wtedy pracują wszystkie koła jednakowo ale to już jest mniej używane przez kierowców.


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Z tego co mi wiadomo na szosie pracują dwa mosty tylne, przy wjeździe w teren włącza się też przednie jeżeli jest taka potrzeba i trudne warunki terenowe. Oprócz tego są też blokady mostów wtedy pracują wszystkie koła jednakowo ale to już jest mniej używane przez kierowców.
To co zacytowane pasuje w 90% do opisu każdego pojazdu 8x8.

Konkretniej. Np. w MANach (i Mercedesach chyba też) o ile się nie myle ciągnie standardowo trzecia lub czwarta oś (różnicowo). Następnie można dołączyć obie przednie osie (mosty każdej z nich pracują różnicowo). Kolejno włączamy tylną międzymostówkę (blokadę międzymostową) i wtedy pracują już wszystkie 4 osie (każda jednak różnicowo).
W Mercedesach (bajbuch i actros mp1) dodatkowo blokujemy jednym pokrętłem różnicówki na wszystkich mostach, a w MANach tylko trzeciego i czwartego lub dodatkowo osobno pierwszego i drugiego mostu.

Opis zapewne nie precyzyjny i może zawierać błędy, bo nie jeździłem wieloma autami terenowymi, a nawet w tych, których dosiadałem, wszystko opiera się na obserwacjach zachowania kół w grząskim terenie.

Chętnie przeczytam tego typu opis dla Trakkera, a także może precyzyjniej napisany dla MANów F90, F2000, FE, TGA, TGS i Mercedesów Actros MP1, MP2, MP3 oraz starych bajbuchów.

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: jak w nicku

witam:)
chcialbym sie wtracic w rozmowe i wyrazic swoja opinie.
jezdze IVECO TRAKKEREM 2007r. 8x8 450 euro4 od 7 mscy i powiem tyle ze to kał z odbytu jakiego swiat nie widzial. fakt faktem jezdzimy przeladowani bo pracujemy w terenie gdzie jak nie pada jest sucho jak pada jest gnoj... i wtedy zaczynaja sie problemy. przy podjezdzie pod gore z 35tonowym ladunkiem jest nie zle ale jak juz poczuje miekkosc to nie pytajcie co sie wtedy dzieje blokady nie pomagaja... nie ma tygodnia zeby nie staly nawarsztacie a to resory zwrotnice mosty reduktory stabilizatory pekajace kipry ogolnie? masakrejszyn nie polecam...co innego volvo fm400 bajka.... tyle


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Skoro jeździsz Trakkerem, to mógłbyś opisać selektor (włączniki) napędów i blokad?
Cytuj:
pekajace kipry
KH-kipper?


Ps. Takie opinie o Iveco terenowym gdzieś już słyszałem (również na tym forum), a trudno znaleźć podobne o MANie czy Mercedesie.
Ps2. Volvo chyba występuje tylko w konfiguracji "ślizgacz" :roll: .

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
Z tego co mi wiadomo na szosie pracują dwa mosty tylne, przy wjeździe w teren włącza się też przednie jeżeli jest taka potrzeba i trudne warunki terenowe. Oprócz tego są też blokady mostów wtedy pracują wszystkie koła jednakowo ale to już jest mniej używane przez kierowców.
NIE!
Trakker ma stały napęd 8x8, do tego blokada przedniego i tylnego mosty plus blokada międzymostowa (wtedy jest poblokowane wszystko)
Cytuj:
witam:)
chcialbym sie wtracic w rozmowe i wyrazic swoja opinie.
jezdze IVECO TRAKKEREM 2007r. 8x8 450 euro4 od 7 mscy i powiem tyle ze to kał z odbytu jakiego swiat nie widzial. fakt faktem jezdzimy przeladowani bo pracujemy w terenie gdzie jak nie pada jest sucho jak pada jest gnoj... i wtedy zaczynaja sie problemy. przy podjezdzie pod gore z 35tonowym ladunkiem jest nie zle ale jak juz poczuje miekkosc to nie pytajcie co sie wtedy dzieje blokady nie pomagaja... nie ma tygodnia zeby nie staly nawarsztacie a to resory zwrotnice mosty reduktory stabilizatory pekajace kipry ogolnie? masakrejszyn nie polecam...co innego volvo fm400 bajka.... tyle
Bajka jest to co piszesz, opowieści z krainy mchu i paproci.
Nie potrafisz dbać o sprzęt to ci się odwdzięcza. Samo auto waży ok 16t. DMC techniczne (nie mylić z homologacyjnym) to 44t. (pod warunkiem, że ma 9t. osie z przodu) więc teoretycznie powinno do górnej granicy DMC wytrzymać ok 28t. ładunku. Wiadomo zawsze przewidziana jest jakaś zapas, no ale qrna 35t? Przecież nawet opony nie wytrzymają.
To, że kiper nie wytrzymuje to nie wina Iveco, no bez przesady.
Wszystko ma jakąś górną granicę wytrzymałości, Trakker też.


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
teoretycznie powinno do górnej granicy DMC wytrzymać ok 28t. ładunku. Wiadomo zawsze przewidziana jest jakaś zapas, no ale qrna 35t? Przecież nawet opony nie wytrzymają.
No niestety takie ładunki na budowach to normalka.

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 14:50
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Iveco Eurotrakker 6x4

Też uwazam ze 35ton nawet na 4 oske to juz lekka przesada,wiec nic dziwnego ze sprzet nie wytrzymuje,szkoda auta.


Post Wysłano: 19 kwie 2010, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Koledzy nikt nie przeładowuje tak aut na budowie ze względu na objętość kipra, każde auto ma odłączane napędy przednich osi nigdy nie pracuje 8x8 non stop


Post Wysłano: 19 kwie 2010, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: jak w nicku

ze niby bajka tak? ze niby ja nie dbam o samochod? ja jestem TYLKO kierowcom jak bym powiedzial szefowi "szefie, sory ale ja wezme max 20 ton, wiesz szkoda auta" to by mi od razu papiery oddal i pomachal na dowidzenia ludzie zastanowcie sie! skoro podwykonawca chce zarobic to musi przeladowywac! nie ze chce MUSI! bo jaki jest sens wozenia po 20 ton skoro mozna po 30-40? jest tak czy nie? suma sumarum jezeli naprawa zwrotnic w jednym miesiacu koszuje 5 tys zlotych to to auto zarobi na nie w dwa dni max! i tu dochodzi kwestia smarowania im lepiej kierowca dba o to to zeby auto bylo przesmarowane tym dluzej potrzyma...

a moje i wszystkie iveca trakkery w firmie maja kipry na zamowienie z bodex-u...moze kiedys wrzuce fotke....


Post Wysłano: 19 kwie 2010, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
suma sumarum jezeli naprawa zwrotnic w jednym miesiacu koszuje 5 tys zlotych to to auto zarobi na nie w dwa dni max!
1 auto i 5 tys zł. w 2 dni :mrgreen: "opowieści z krainy mchu i paproci" :mrgreen:

A swoją drogą to macie jakąś wage na tej budowie czy szacujesz na oko, że to 40 ton? :>


Post Wysłano: 19 kwie 2010, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
Koledzy nikt nie przeładowuje tak aut na budowie ze względu na objętość kipra, każde auto ma odłączane napędy przednich osi nigdy nie pracuje 8x8 non stop
Trakker ma stały napęd 8x8.
Cytuj:
ze niby bajka tak? ze niby ja nie dbam o samochod? ja jestem TYLKO kierowcom jak bym powiedzial szefowi "szefie, sory ale ja wezme max 20 ton, wiesz szkoda auta" to by mi od razu papiery oddal i pomachal na dowidzenia ludzie zastanowcie sie! skoro podwykonawca chce zarobic to musi przeladowywac! nie ze chce MUSI! bo jaki jest sens wozenia po 20 ton skoro mozna po 30-40? jest tak czy nie? suma sumarum jezeli naprawa zwrotnic w jednym miesiacu koszuje 5 tys zlotych to to auto zarobi na nie w dwa dni max! i tu dochodzi kwestia smarowania im lepiej kierowca dba o to to zeby auto bylo przesmarowane tym dluzej potrzyma...

a moje i wszystkie iveca trakkery w firmie maja kipry na zamowienie z bodex-u...moze kiedys wrzuce fotke....
Nie mówiłem bezpośrednio do Ciebie, że o auta nie dbasz. Miałem na myśli po prostu właściciela ale nie narzekaj kolego, że się Trakkery psują bo mają do tego pełne prawo przy takiej ekstremalnej eksploatacji. Do takich ładunków są wozidła albo modele Trakkera o DMC technicznej 72t.


Post Wysłano: 20 kwie 2010, 17:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: jak w nicku

nie bede sie wypowiadal juz na ten temat...nie bede mowil gdzie pracuje bo nie chce robic anty reklamy firmie ale powiem tylko tyle...wiozlem sobie kiedys piasek na cementownie jak wiadomo trzeba sie zwazyc ile sie przywiozlo wiec sie zwazylem a jak wiadomo kazda aga ma swoj limit nasze wagi maja limit do 60 ton+ zapas...ja wazylem 62,5 tony...pytania ? jezeli chcecie zrobie zdjecia kwitow ile wozimy ... wtedy moze uwiezycie...
po kolejne auto w dwa dni nie zarobi na siebie 5 koła? jak bys wozil po 15 ton to bys nie zarobil a ze wozisz od 25 w zwyz to achunek jest prosty...oczywiscie gdy wyjezdzamy w teren na zlecenie to nie ladujemy 25t tylko 15t ale to rzadkosc...poczynajac od kamienia przez odpad szlam gipsy gline piasek ziemie humus pyły zadnego z tych towarow nie ladujemy po mniej niz 25 t...proste jak juz napisalem jestem TYLKO kierowcom i nie moge sprzeciwiac sie szefowi busines is busines...takie prawa rynku...


Post Wysłano: 20 kwie 2010, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Nie pisałem że Ci nie wierzę. Dziwię się tylko, że narzekasz, że Ci się sprzęt psuje.


Post Wysłano: 20 kwie 2010, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
Posty: 47
GG: 0

Hmmm 2,5 tys na dzień... policzyć koszty paliwa, kierowca, winieta.... ciężko wyjść na 2,5 koła... no ale może... nie kłóce się :]

A brałeś kolego ivecotrakker078x8450 pod uwagę sytuację kiedy z taką wagą masz wypadek? Niezależnie od tego czy to była Twoja wina czy też nie to Ty poniesiesz pełną odpowiedzialność. To decydujesz ile ładujesz i Ty jesteś za to odpowiedzialny... A szef w razie takiego wypadku obróci się plecami i powie, że nic o tym nie wiedział. Wszelkie nieprzyjemne sprawy spadają na Twoje barki :?


Post Wysłano: 21 kwie 2010, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: jak w nicku

tak 2,5 koła na dzien - paliwo, nie stosujemy winiet ze wzgledu na to ze rzadko jezdzimy poza terenem kopalni...no moze po pyly 20 km od kopalni...ale to zlenie firmy u ktorej wykonujemy uslugi przewozowe...wypadki? nie bylo jeszcze, chyba ze na terenie kopalni podczas kipowania...2 razy obalily sie trakkery ale coz... majac wybor IVECO TRAKKER 8x8 450 euro4 a volvo fm 400 8x4 wszytko w roczniku 2007 wolal bym sie meczyc podczas niepogody i jezdzic volvem....

co do psujacego sie przetu ja bym moze nie narzekal tylko ze szefostwo wie jakie ladunki przewozmy a i tak my jestesmy winni:) hehe tylko to jest powodem moich narzekan...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: