Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2011, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
Cóż, nie wygląd jest w tych autach najważniejszy - choc mnie osobiście się podoba. Tak czytam i czytam i to spalanie rzędu 13-14 litrów to dobre litr-dwa więcej od poprzednika przy jednostce o tej samej mocy, także to dużo.

A jak w tym NOWYM z wymianą żarówek z przodu i z 'piciem' oleju, bo nie wyczytałem?
Te spalania to są takie wstępne, auta nie są jeszcze dotarte, starszy master dci120 ułożył się przy 100tyś km, tata też mówi że spalanie mu wychodzi duże właśnie koło 13l.. ale dopiero przebieg ponad 30tyś.

Co do żarówek, pozycyjnych ciężko się wyciąga ten zaczep co w nim żarówka jest bo to wymieniałem sam z mijania to z tego co widziałem to po od strony kierowcy mało miejsca jest okropnie, po lewej dość dużo, a i lampy z tyłu są odkręcane na torsy, ale to chyba zależy od zabudowy w sumie.

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 05 lut 2011, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Dwa dzisiejsze zdjęcia:

Obrazek Obrazek
Cytuj:
Nutron nie masz czasem jakiś problemów z amortyzatorem? Tata właśnie dzwonił i mówi że chyba szlak trafia przebieg 30tyś.
"Nutron" powiadasz? :]

U nas żadnych problemów jak dotąd nie było, ale kolega z biało-czerwonego Mastera miał epizod z amortyzatorami. Z tyłu dobiegały jakieś niepokojące stuki i hałasy. W serwisie rozłożyli ręce i nic nie poradzili. Kierowca sam się do tego zabrał, i wyszło że górne mocowanie amortyzatora było poluzowane. A u Was co się dzieje dokładnie?
Cytuj:
Cóż, nie wygląd jest w tych autach najważniejszy - choc mnie osobiście się podoba. Tak czytam i czytam i to spalanie rzędu 13-14 litrów to dobre litr-dwa więcej od poprzednika przy jednostce o tej samej mocy, także to dużo.

A jak w tym NOWYM z wymianą żarówek z przodu i z 'piciem' oleju, bo nie wyczytałem?
Zwróć też uwagę, że ten samochód jest większy i cięższy. Wersja 8-paletowa powinna chyba mniej spalić.
Wymiana żarówek jest bardziej uciążliwa, oleju bierze mniej.

P.S. Zmieniłeś firmę, czy dalej w Pandzie jeździsz? Po awatarze ciężko wywnioskować. :)

Pozdrawiam!


Post Wysłano: 06 lut 2011, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
"Nutron" powiadasz? :]
Coś mi się poebało widać, wybacz :lol:

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 11 mar 2011, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia sprzed dwóch tygodni. Na I i II najnowsze samochody w firmie - pomarańczowy przyszedł pod koniec lutego, żółty jeździ dłużej. :wink:

Damian, jak sprawa z amortyzatorami?


Post Wysłano: 11 mar 2011, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2011, 20:56
Posty: 9
GG: 31402472
Samochód: Renault Master ( prawie MAGNUM he )
Lokalizacja: Wałbrzych

Jeżeli ktoś już o to pytał to sory może nie doczytałem :P ale czy w nowym Masterku jest to czego brakuje mi w starym mianowicie chodzi mi o regolowana kolumne kierownicy .

_________________
RENAULT MAGNUM TO TAK NAPRAWDĘ MASTER NA STERYDACH


Post Wysłano: 11 mar 2011, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice

Cytuj:
Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia sprzed dwóch tygodni. Na I i II najnowsze samochody w firmie - pomarańczowy przyszedł pod koniec lutego, żółty jeździ dłużej. :wink:

Damian, jak sprawa z amortyzatorami?
A jakie DMC maja te 10cio paletowki na blizniakach? I rejestrowane sa na ile?


Post Wysłano: 13 mar 2011, 2:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia sprzed dwóch tygodni. Na I i II najnowsze samochody w firmie - pomarańczowy przyszedł pod koniec lutego, żółty jeździ dłużej. :wink:

Damian, jak sprawa z amortyzatorami?
Nic nie stuka nic nie puka, doszedł problem buczenia auta, Tobie też buczy przy wyłączeniu i jak chodzi na wolnych obrotach to tak robi cicho buu buu a jak gasisz to takie glosne buuuuuuuuuuuuuuu (nie smiac się, poważnie pisze) a co się zebało to czujnik paliwa, zacina się pokazywał na 100km, 1 kreska po zatankowaniu 50l cały zbiornik nagle :lol:

A co do mastera na bliźniakach to chyba 8 paletowy a nie 10, chyba że źle widzę :D nie no dobrze widzę choć po 3 piwach ale widze 21 oczek, a jakby był 10 paletowy to by miał oczek więcej:)

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 13 mar 2011, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

wlbPREZES - tak, jest możliwość regulacji.

lukaszml - 3.5 tony, i na tyle też są zarejestrowane.

shavo - przy wyłączeniu tylko trochę, jakby coś jeszcze pracowało/działało. Nic wielkiego bynajmniej.
Cytuj:
A co do mastera na bliźniakach to chyba 8 paletowy a nie 10, chyba że źle widzę :D nie no dobrze widzę choć po 3 piwach ale widze 21 oczek, a jakby był 10 paletowy to by miał oczek więcej:)
Porównaj sobie te dwa zdjęcia:

Obrazek Obrazek

W naszym oczek jest 17, w większym 21. Zwróć też uwagę na długość burt. :wink:
_________________________________________________________________________________________________________
Wczorajsze:

Obrazek Obrazek Obrazek

Odebrany w poniedziałek SG 2542G i jego starszy brat w towarzystwie naszego Mastera.

P.S. Shavo, przepalają się Wam często żarówki? :)

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Widać firma się rozrasta i Mastery nie zawodzą :)

Jakbyś miał możliwość zrobienia fotek wszystkim busikom razem, byłbym wdzięczny.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nic nie stuka nic nie puka, doszedł problem buczenia auta, Tobie też buczy przy wyłączeniu i jak chodzi na wolnych obrotach to tak robi cicho buu buu a jak gasisz to takie glosne buuuuuuuuuuuuuuu (nie smiac się, poważnie pisze)
Podejrzewam, że to buczenie to dodatkowa grzałka na obiegu wodnym :)
W Kangoo mam to samo. Przy niskich temperaturach zaraz pod odpaleniu słyszalne jest buczenie w okolicy nagrzewnicy.
Taka bolączka Renault :)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Widać firma się rozrasta i Mastery nie zawodzą :)

Jakbyś miał możliwość zrobienia fotek wszystkim busikom razem, byłbym wdzięczny.
Zobaczymy jak się będą sprawowały za jakiś czas, bo póki co największy przebieg to 100k kilometrów w biało-czerwonym. Oby służyły jak najdłużej. :)

Chcesz zdjęcie całej floty, czy tylko nowych Masterów?


Post Wysłano: 13 mar 2011, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

czy często nie, jakiś miesiąc temu 1 raz chyba się żarówka z przodu spaliła.
Borek to mnie pocieszyłeś bo już myśleliśmy że to awaria:D
Co do oczek to wzorowałem się naszym masterem 21 oczek mamy http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 85494b1129 a 8 palet jest.
a i Long macie opcje z 2 fotelami czy złożony środkowy w stolik jest? i zaprezentował byś go w garażu i napisał jakie wyposażenie itd itd;)

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 14 mar 2011, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

W prawie każdym aucie w firmie żarówki świecą max. 2 tygodnie. Zaczęło się tak po 30k km. Próbowaliśmy zakładać z różnych firm i niczym to nie skutkuje. Ponoć przewody są za cienkie i stąd te "przepały". Więc albo jakiś szczęśliwy egzemplarz trafilście, albo dopiero się Wam zaczną częstsze wymiany. :)

Wracając do liczby oczek. Wszystko zależy od producenta zabudowy - u nas są one po prostu bardziej od siebie oddalone.
Cytuj:
a i Long macie opcje z 2 fotelami czy złożony środkowy w stolik jest? i zaprezentował byś go w garażu i napisał jakie wyposażenie itd itd;)
Akurat nam się o tyle dobrze trafiło, że mamy kanapę pasażera ze składanym stolikiem właśnie. Żółto-czarne Mastery przykładowo tego nie mają.
Tematu w Garażu nie bd zakładał, bo z reguły opornie idzie mi jego prowadzenie. :)

Pozdrawiam!


Post Wysłano: 14 mar 2011, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
W prawie każdym aucie w firmie żarówki świecą max. 2 tygodnie. Zaczęło się tak po 30k km. Próbowaliśmy zakładać z różnych firm i niczym to nie skutkuje. Ponoć przewody są za cienkie i stąd te "przepały". Więc albo jakiś szczęśliwy egzemplarz trafilście, albo dopiero się Wam zaczną częstsze wymiany. :)

Wracając do liczby oczek. Wszystko zależy od producenta zabudowy - u nas są one po prostu bardziej od siebie oddalone.
Cytuj:
a i Long macie opcje z 2 fotelami czy złożony środkowy w stolik jest? i zaprezentował byś go w garażu i napisał jakie wyposażenie itd itd;)
Akurat nam się o tyle dobrze trafiło, że mamy kanapę pasażera ze składanym stolikiem właśnie. Żółto-czarne Mastery przykładowo tego nie mają.
Tematu w Garażu nie bd zakładał, bo z reguły opornie idzie mi jego prowadzenie. :)

Pozdrawiam!
Noo narazie ma ponad 50 to mam nadzieje że nie będzie się to psuć hehe;) a z wyposażenia jakiego wy macie?? No jeśli Ci się nie chce to nie nalegam hehe;)

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 14 mar 2011, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2011, 20:56
Posty: 9
GG: 31402472
Samochód: Renault Master ( prawie MAGNUM he )
Lokalizacja: Wałbrzych

Witam Ja w końcu doczekałem się zmiany mojego starego mastera na NOWEGO :) i muszę powiedzieć że jestem w szoku jak to auto jest sprytnie zrobione schowków w nim nie brak sprytne półeczki schoweczki i nawet gniazdko pod szybą np do Navi nooo przeciwieństwo starego niepraktycznego mastera w dodatku fajnie wyposażony tempomat klima zawieszenie pneumatyczne tempomat el szyby abs i te inne pierdoły , co do pierdół zaskoczyła mnie sygnalizacja zmiany biegu kiedy powinniśmy zmienić bieg . Ciekawe jak będzie z awaryjnością :)

_________________
RENAULT MAGNUM TO TAK NAPRAWDĘ MASTER NA STERYDACH


Post Wysłano: 15 mar 2011, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
Witam Ja w końcu doczekałem się zmiany mojego starego mastera na NOWEGO :) i muszę powiedzieć że jestem w szoku jak to auto jest sprytnie zrobione schowków w nim nie brak sprytne półeczki schoweczki i nawet gniazdko pod szybą np do Navi nooo przeciwieństwo starego niepraktycznego mastera w dodatku fajnie wyposażony tempomat klima zawieszenie pneumatyczne tempomat el szyby abs i te inne pierdoły , co do pierdół zaskoczyła mnie sygnalizacja zmiany biegu kiedy powinniśmy zmienić bieg . Ciekawe jak będzie z awaryjnością :)
Zapomniałeś dodać kierownica od gokarta :lol: nie no trochę przesadziłem ale ta jest wielkości kierownicy w osobówce na 100%:D jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P jak dla mnie do nowego mastera powinni wsadzić stary silnik i skrzynie bez tej zbędnej elektryki i mini truck of the 2011 year:D

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 15 mar 2011, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2011, 20:56
Posty: 9
GG: 31402472
Samochód: Renault Master ( prawie MAGNUM he )
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Cytuj:
Witam Ja w końcu doczekałem się zmiany mojego starego mastera na NOWEGO :) i muszę powiedzieć że jestem w szoku jak to auto jest sprytnie zrobione schowków w nim nie brak sprytne półeczki schoweczki i nawet gniazdko pod szybą np do Navi nooo przeciwieństwo starego niepraktycznego mastera w dodatku fajnie wyposażony tempomat klima zawieszenie pneumatyczne tempomat el szyby abs i te inne pierdoły , co do pierdół zaskoczyła mnie sygnalizacja zmiany biegu kiedy powinniśmy zmienić bieg . Ciekawe jak będzie z awaryjnością :)
Zapomniałeś dodać kierownica od gokarta :lol: nie no trochę przesadziłem ale ta jest wielkości kierownicy w osobówce na 100%:D jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P jak dla mnie do nowego mastera powinni wsadzić stary silnik i skrzynie bez tej zbędnej elektryki i mini truck of the 2011 year:D
Fakt o kierownicy zapomniałem przyzwyczajony do dość sporej ze starego mastera złapałem nową i byłem w szoku :D jak nią kręcić :D ja mam 150dci jeszcze nie miałem sporej górki do pokonania ale już z nie jednego źródła słyszałem że w górach będzie problem :)

_________________
RENAULT MAGNUM TO TAK NAPRAWDĘ MASTER NA STERYDACH


Post Wysłano: 15 mar 2011, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Witam Ja w końcu doczekałem się zmiany mojego starego mastera na NOWEGO :) i muszę powiedzieć że jestem w szoku jak to auto jest sprytnie zrobione schowków w nim nie brak sprytne półeczki schoweczki i nawet gniazdko pod szybą np do Navi nooo przeciwieństwo starego niepraktycznego mastera w dodatku fajnie wyposażony tempomat klima zawieszenie pneumatyczne tempomat el szyby abs i te inne pierdoły , co do pierdół zaskoczyła mnie sygnalizacja zmiany biegu kiedy powinniśmy zmienić bieg . Ciekawe jak będzie z awaryjnością :)
Zapomniałeś dodać kierownica od gokarta :lol: nie no trochę przesadziłem ale ta jest wielkości kierownicy w osobówce na 100%:D jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P jak dla mnie do nowego mastera powinni wsadzić stary silnik i skrzynie bez tej zbędnej elektryki i mini truck of the 2011 year:D
Fakt o kierownicy zapomniałem przyzwyczajony do dość sporej ze starego mastera złapałem nową i byłem w szoku :D jak nią kręcić :D ja mam 150dci jeszcze nie miałem sporej górki do pokonania ale już z nie jednego źródła słyszałem że w górach będzie problem :)
Może 150 tak źle nie będzie, z własnego doświadczenia wiem że 125 to masakra jest, 120 dCi z Mastera II była niebo lepsza :D dla porównania góra św anny 1.5t załadunku stary master na 5 spokojnie wyjeżdżał, ten na 1/4 zmuli do 5 i zaraz muli na 4 i tak Cie więksi koledzy wyprzedzają... Najśmieszniejsze to jest to że śmigasz sobie ze 120 obok tirów wszystko fajnie, przyjdzie górka i tylko patrzysz w lusterko czy Cie wyprzedzi czy nie. Jak załadowany to masakra jest, jak na pusto czy tam z 700-800kg załadunku to jeszcze ok;D

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Post Wysłano: 15 mar 2011, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice

Niby tak, zaś z drugiej strony popatrzcie w dowody jaka jest dopuszczalna ładownośc. W poprzedniku przy 1500kg na pace też wcale nie było tak kolorowo, chociaz 150tki w miare szły nie powiem - ale itak jestem przeciwnikiem przeładowywania tych samochodów, bo brak poźniej mocy jak i hamulców, a to już nie jest bezpieczne :?


Post Wysłano: 15 mar 2011, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

Cytuj:
Niby tak, zaś z drugiej strony popatrzcie w dowody jaka jest dopuszczalna ładownośc. W poprzedniku przy 1500kg na pace też wcale nie było tak kolorowo, chociaz 150tki w miare szły nie powiem - ale itak jestem przeciwnikiem przeładowywania tych samochodów, bo brak poźniej mocy jak i hamulców, a to już nie jest bezpieczne :?
No wiadomo tylko auto ma zarabiać, nie psuć się i mało palić a wiadomo jak będzie robota 1500 czy 1600 z zagłębia za dobrą kasę to ktoś się nie będzie przejmował tam 100kg bo szkoda auta;) ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały ale to tylko przejechało auto niecałe 20km i paletka poszła na naczepę i to na sam koniec jako do ładunek;D a znam firmę która na mercedesa sprintera 515 zarejestrowanego na 3.5 ładuje 3t ;)

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: