Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Taki jest opis błędu " 2201 Czujnik biegu (wał korbowego) Utrata sygnału przy rozruchu" Objawy bardzo długo kręci przy odpalaniu a tak odpala jakby była zapowietrzona. Czujnik wymieniony i dalej to samo . Potrzebowałbym jakiegoś schematu dokąd idą przewody od czujnika. Najpierw wyczyszczę układ paliwowy bo może łapie ten błąd od długiego kręcenia silnikiem przy rozruchu jakieś 5s


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

przewody idą do kasety silnika...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jak blad elektryczny ( brak lub zanik napiecia to sprawdz przewody z czujnika do jednostki sterujacej ) jak blad sygnalu to pojawia sie jak masz uszkodzony czujnik ( jak wymieniles na nowy to odpada )lub nieprawidlowa odleglosc od kola zamachowego, lub zanieczyszczenia na kole zamachowym ( najczesciej rdza a czujnik jest z magnesem ) czesto tez jak masz zapowietrzony lub zatkany uklad paliwowy i silnik musi dlugo krecic zeby odpalic to tez bedziesz mial blad czujnika, bo komputer spodziewa sie silnika odpalonego po 4 obrotach na rozruszniku ( czesta usterka to nieszczelne luski wtryskiwaczy i gazy spalinowe zapowietrzaja uklad paliwowy co powoduje problemy z odpaleniem szczegolnie zimnego silnika i powoduje generowanie kodu bledu czujnika polozenia walu korbowego )

najrzadsza ale i najdrozsza usterka tego typu jest blad jednostki sterujacej tego doszukiwalbym sie na koncu

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Czujnik wymieniony na nowy, wieniec sprawdzony czy nie obrócony i też będę się doszukiwał problemów z układem paliwowym. Odkręciłem blachę które osłaniają pompki Upec i nic się na nich nie poci ale najgłupsze jest to że na dolnych opaskach te które są pod silnikiem widać było krople ropy. Luski nazywasz te rurki które dostarczają paliwo do wtrysków to na nich również jest sucho. Wpiąłem się manometrem jeszcze za filtry paliwa i ciśnienie paliwa raz utrzymywało się na 4 bar a raz na 1,5 nawet spadało to znaczy ,że gdzieś paliwo musi uciekać. Tylko muszę się doszukać zaworków zawrotnych. Smok wyczyszczony.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Zaworek zwrotny masz przy pompie- przewód do niego odchodzi do przelewu. Jeżeli sprawdziłeś instalację kasety i szczelność przewodów paliwowych ( nie mówiąc o filtrach bo to podstawa) to:
- Najbardziej był bym skoncentrowany na pompie jednostkowej- jak już odpali odkręcaj po kolej przewody paliwowe i zobacz która pompa nie reaguje, powtórz test 3 razy dla pewności.
-Drugą rzecz to oberwane koło na pompie niskiego ( gów..a plastikowe stosują i często się urywają) .
- Trzecia rzecz to jeżeli masz e-techa euro3 to odczytaj kod z wyświetlacza http://www.youtube.com/watch?v=n0tV_nlXMjk i napisz go na forum
- Czwartą rzeczą jaką możesz zrobić to kumaty mechanik lub serwis ( bardzo kosztowny :) )

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Przez jakiś czas sprawa z renault była zawieszona bo za dużo swojej roboty było to właściciele byli z nią na dwóch serwisach renault i u pompiarzy i mówią ,że faktur cały zeszyt a z pacjentem jeszcze gorzej. Zjedzie do mnie w najbliższy długi weekend. Dzwonili ,że teraz występuje:
- spalanie 45-50
- przy 900 obr następuje chwilowe zawahanie gazem i lekkie szarpnięcie
- strasznie słaba
- odpala tak jakby była zapowietrzona
- nie kopci

Chcę się do tego przygotować tematu w miarę bo głównie przy man-ach a tam pompek jednostkowych i układ inny ale co by z tematem nie powalczyć. Sprawdzę czy pompki mają taki sam wydatek paliwa( odkręcę przewody od nich i do osobnych pojemników i porównamy( choć podobno je wymieniali ) , sprawdzenie szczelności, zaworek zwrotny i zastanawia mnie to wahanie ciśnienia paliwa na filtrach w trakcie pracy to zostanie pompa mechaniczna do sprawdzenia ale dziwi mnie to ,że nigdzie nie stwierdzono nie sprawności. Dzięki za uwagi i liczę na kolejne. Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:16
Posty: 27
GG: 4735384
Samochód: Saab 9-3

To ja podniosę temat, żeby nie zakładać nowego....

Magnum 2005, 480 Mack. Kupiona 2 tygodnie temu... Odpala tak jakby była zapowietrzona. Jak już zagada to pracuje elegancko. Komputer pokazuje błąd czujnika położenia wału. Czujnik wymieniony na nowy... bez zmian. Do tego kiedy nowy czyjnik był podłączony w ogóle nie mogłem odpalić. Kręcił, kręcił ale zaskoczyć nie chciał. Po odłączeniu czujnika znowu objaw jak przy zapowietrzeniu, kręci, kręci u powoli załapuje. Jak odpali to pracuje równo, nie faluje. Mechanik zasugerował, że podczas wymiany sprzęgła ktoś mógł przekręcić, przestawić koło zamachowe. Jak to sprawdzić i ewentualnie ustawić tak, żeby było dobrze...?

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Z tego co kojarze koła zamachowego nie da się przestawić bo nie bedzie pasować. W kole jest otwór a z wału wystaje brok.
Tyle jesli o przestawienie koła natomiast co do czujnika może nie chodzi o czujnik koła zamachowego tylko o wałka rozrządu ??? W układzie są dwa koła i wałka.ale moge się mylić.Jakie błedu na wyświetlaczu napisz ecu ............vecu........... itd?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Może koło zamachowe jest z integrala. Jak kupiłem silnik e3 i zamontowalem do axora e5, również mialem problem z pracą silnika. W innym punkcie czytał zapłon e3 i e5. Koło miałem z e3, silnik pracował na osprzecie e5.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:16
Posty: 27
GG: 4735384
Samochód: Saab 9-3

Błędy... tak pokazuje... w "diagnostics" są 3 podmenu. 1. "present faults", 2. bez podpisu... książka pokazuje, ze to jest Sub-menu reserved for the ranult trucksservice piont or dealer... ale u mnie pokazuje tam błędy.. i 3 "blink code"

Przy wyłączonym silniku i odpiętym czujniku:

1. present faults:
EBS 0 01087 07 127
VECU NO ERRORS
EECU NO ERRORS

2 menu to niby zarezerwowane dla serwisu:
VECU 0 00702 04 004
EECU 0 00636 02 004

Po uruchomieniu silnika i czujniku nadal odpietym:

1. present faults:
EBS 0 01087 07 127
VECU NO ERRORS
EECU 0 00190 02 004

2 menu bez zmian czyli:
VECU 0 00702 04 004
EECU 0 00636 02 004

Po podłączeniu czujnika i na zgaszonym silniku... ciekawostka... znikają błędy EBS...

1. present faults:
EBS NO ERRORS
VECU NO ERRORS
EECU NO ERRORS

2 menu:
EBS NO ERRORS
VECU 0 00702 04 004
EECU 0 00636 02 004

Silnik pracuje, czujnik podłączony:

1. present faults:
EBS NO ERRORS
VECU NO ERRORS
EECU 0 00636 02 005

2 menu:
EBS NO ERRORS
VECU 0 00702 04 004
EECU 0 00652 08 001

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witaj Nolan
W/g błędów które podaleś i opisów które mam wygląda to tak oczywiście przy opcji kiedy wsio jest podłaczone tak jak powinno bo przy odłaczonych wtyczkach może generować błedy których faktycznie moze nie być czyli twoja ostatnia opcja.

Na zgaszonym silniku
1- problem tkwi w czujniku wałka rozrządu
jest on na silniku od strony wentylatora sprawdz czujnik np. omomierzem i wiązkę.

2-gi błąd -usterka skrzyni biegów- zdjęta blokada podwójnego H lub ciągłość izolowanie przewodów. Masz problem z biegami na niskiej skrzyni 1-4 ? chyba ze to jakiś błąd zapamietnay nie wykasowany

po odpaleniu

3 błąd -usterka mechaniczna 2 pompy czyli albo ma kiepskie ciśnienie lub walniety wtrysk ewentualnie walnięta krzywka wałka rozrządu.

Tyle w/g opisu błędów które podałeś mam nadzieje ze pomogłem daj znać jak poszło.

Kolego loudero napisz jakie błedy wywala tak jak Nolan
moze cos wspólnie zaradzimychyba że sobie już poradziłeś.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:16
Posty: 27
GG: 4735384
Samochód: Saab 9-3

Czujnik na wałku mówisz...? Ale auto nie odpala kiedy podłączony jest ten na wale tzn na kole zamachowym. Żeby odpalić muszę go odłączyć...

Biegi... raz lepiej raz gorzej ale generalnie wszystkie wchodzą bez konieczności użycia większej siły. Bez zgrzytów itp. Jak na auto 8-letnie z ponad 600k przebiegu powiedziałbym, że wchodzą poprawnie.

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Jak napisałem wyżej tak mi wychodzi z opisu błędów.
w/g schematu czujniki mają osobne masy i napiecia zatem działają niezależnie.
Dopytam cz problem powstał odrazu po wymianie sprzęgła cz po jakimś czasie od wymiany ?
Jesli odrazu po wymianie to może miec to związek jak pisali koledzy jesli wymieniane było koło zamachowe jesli nie to raczej odpada ta opcja. Czy czujnik wału napewno masz sprawny właściwy ?? Sprawdz oporność i porównaj z czujnikiem rozrządu powinny być takie same.

Być może masz przetarą wiązkę (nic nie piszesz o jej sprawdzaniu i wyeliminowaniu jako usterki co jest standardem w etechach ) i przewody obu tych czujników stykają się powodując zwarcie w układzie przez co auto nie pali a kaseta odbiera to jako usterkę czujnika wałka bo tak wynika z błędu ,Natomiast z chwilą zdjęcia wtyczki z czujnika wału być może przerywasz obwód zwarcia na tyle ze pali na czujniku rozrządu bo pomimo usterki widzi go na tyle że auto odpala Oczywiscie to tylko teoria tak samo że mogła paść kaseta silnika.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: