Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Witam.
Mam prośbę. Zamontowałem w Volvie FH12 420 światła ostrzegawcze (koguty). Instalacje już poprowadziłem do kabiny. Zaznaczę jednak, że kable nie są jeszcze podpięte ani pod koguty ani w kabinie pod żadne przełączniki, bezpieczniki, przekaźniki itp. Wszystko na surowo. W jaki sposób najlepiej podpiąć to ze sobą, żeby działało. Myślałem aby podpiąć pod przełącznik od dodatkowej lampki w kabinie która i tak nie jest używana a jest już pstryk i prąd. Z kogutów wychodzą dwa kable + i -. Proszę o poradę.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Zasilanie kogutów po włączeniu świateł ( wystarczą pozycje )
Czyli "plus" ze świateł
Ten plus do przekaźnika poprzez wyłącznik ( rozwarty ) jako sterowanie.
Do przekaźnika "mocny plus" i po zwarciu styków wyjście na koguty poprzez bezpiecznik 10A.
Jakbyś nie wiedział jaki przekaźnik, to daj znać. Może znaję coś na wzór

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Nie wystarczy kolego że podciągne tą instalacje pod ten włącznik który już mam z prądem?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Pewnie wystarczy, ale czy ktoś da gwarancję że instalacja wytrzyma i nie puścisz auta z dymem ?
Sam wyłącznik wytrzyma, ale przewody?
Podpinasz 2 koguty ( równolegle ) czyli około 3,5A do 4A x2 = max 10A
Wiem, wiem że policzone z błędem, ale zawsze należy dać zapas.
Co się stanie jak puścisz taki amperaż bez zabezpieczeń ?

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Wiesz pytam o porade bo elektryk ze mnie jak....!!! Dobra czyli będe musiał gdzieś to podpinać w skrzynce z bezpiecznikami, tam montowac dodatkowy przekażnik i bezpiecznik.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Tak będzie najbezpieczniej.
Miłego migotania innym po oczach ;)
Jak już masz podciągnięta instalację, to podpięcie tego do bezpiecznika, przekaźnika i wyłącznika to robota na 10 - 15 minut ;)

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Przeraża mnie tylko to ciągnięcie kabli przez pół kabiny. Wpadłem z kablami od góry w kabinie, pociągłem je pod ten włącznik w górnej półce i myślałem że się tam podepnę i gotowe, ale widzę że będę musiał się bawić w rozbieranie deski. Chyba że da rade tam na górze gdzieś zamontować bezpiecznik i wpiąć się w ten przełącznik?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Oczywiście że możesz dać na górze ten przekaźnik i bezpiecznik.
Tylko musisz dość sztywno umocować przekaźnik żeby nim nie rzucało po całym dachu, oraz musisz tam podciągnąć ten " mocny plus". Czyli puścić tam plusa troszkę grubszym przewodem.Masę poszukaj jak najbliżej przekaźnika.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Ostatnie pytanie kolego. A szeregowo moge to podpiąć? Tzn koguty ze sobą a potem dopiero pod przekaźnik?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

To zależy na jakie napięcie masz te koguty. Jeśli na 24V, to podpięcie ich szeregowo spowoduje że będą się ledwo ledwo obracały.No i żarówki muszą być wtedy na 12V.
Poczekaj chwilę.Może uda mi się zrobić jakiś schemat jak to masz podłączyć.

Obrazek

Bezpiecznik 10A.
Przekaźnik 24V 40A - rozwarty
Przekaźnik rozwarty, to ten po prawej stronie ( biały opis )
Obrazek

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 21:32 przez visitors, łącznie zmieniany 3 razy.

Post Wysłano: 21 gru 2012, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

To dałem ciała bo podpiołem je szerogowo jeden do drugiego i wpuscilem jednym kablem do auta.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Aha. I ja mam koguty z zarówkami 24V.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
To dałem ciała bo podpiołem je szerogowo jeden do drugiego i wpuscilem jednym kablem do auta.
Niekoniecznie dałeś ciała ;)
Czy do szeregowego, czy do równoległego wystarczy jeden kabel ;)
Koguty podpinasz : plus do plusa , a minus do minusa.
to jest połączenie równoległe
Jeśli podepniesz :
Plus 1 koguta , do minusa 2 koguta, a wolne przewody do napięcia, to wtedy masz szeregowe

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

No tak podpiołem plus do plusa minus do minusa. Czyli kogut nr 1 podpiolem kablem (plus do plusa minus do minusa) do koguta nr 2 i wprowadzilem ten ze kabel do kabiny.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

No to masz równolegle. Czyli OK.
Schemat jak dalej podłączać masz wyżej

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Nie mogę się odczytać kolego ale jakos moze ogarne. A ten przekaźnik to wkoncu 24 czy 12V. Zarówki mam 24V.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Poprawiłem fote

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Dzięki, dzięki. Powiedz mi tylko gdzie podpinam bezpiecznik dziesiatke?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

ups, nie wstawiłem...
Przed pinem 30.Na plusie

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Aha. Spoko.
A mase z kogutów i z pinu 85 oraz plus z bezpiecznikiem pod co podpinam?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: