Witam zakupiłem ostatnio grzałki filtrów wraz z czujnikiem temp. paliwa. Mam schemat ze schematu wynik, że trzeba założyć przekaźnik sterowanie przekaźnikiem odbywa się przez czujnik temp (sterowany masą) i kontrolkę ładowania która daje zasilanie na przekaźnik. I teraz właśnie nie wiem pod który kabel od kontrolki mam się wpiąć w jednym kablu na zapłonie mam 24V a po odpaleniu 0V natomiast w drugim po zapłonie 2.2V a na odpalonym 28V. Po który kabel się wpiąć
zależy czy chcesz zeby ci grzalo na postoju po zaplonie czy w czasie jazdy. domyslam sie ze w czasie jazdy wiec wepnij sie w ten na ktorym po uruchomieniu silnika jest 28V
Okej jeszcze jedno pytanie wg. instrukcji grzałki pobierają prąd 25A. Od przekaźnika kable o grubości 2,5 kwadrat na każdą z grzałek natomiast od tablicy bezpieczników do przekaźnika podwójny kabel 2,5 kwadrat. Czy grubość tych przewodów będzie odpowiednia
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Teoretycznie 2,5 wystarczy .lecz zdarzaly mi sie przewody o slabej izolacji ktora robila sie miekka i w miejscach kontaktu z innymi rzeczami ( zagiecia / spinki itp ) puszcala i dostawala sie korozja .
Dalbym rezerwe w postaci ciut wiekszego przewodu .
( 25 amper ... to duzo jak na grzalke , swieca plomieniowa pobiera nieduzo wiecej )
Może trochę sprostuję 25A pobierają 2 grzałki a na każdą z grzałek idzie osobny przewód 2,5. Tak wiem, gdyż swieca pobiera 40A a przewód idzie grubości 4kwadrat. dotykałem przewodów nic się nie dzieje są zimne i twarde
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę