Strona 11 z 11 [ Posty: 219 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 mar 2012, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2012, 21:36
Posty: 4
GG: 8104951
Samochód: Ursus C 4011

Od kiedy do kiedy były produkowane poszczególne modele 315, 316, 317, 318, 325, 326, 327, 328?


Post Wysłano: 08 mar 2012, 11:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 187
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

a wiec tak modele JELCZ 315,316/317 -lata 70-te początek
Jelcz 318i 328 to były tylko prototypy,nie były produkowane seryjnie
natomiast rodzina 320,to już lata 80-te ich początek

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Post Wysłano: 08 mar 2012, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Seria 320 byłą produkowana do 1991 lub 1992 roku :wink:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 01 paź 2012, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 01 paź 2012, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???
Możliwe, że cofa się jemu paliwo bądź też układ słabo odpowietrzony.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 20 paź 2012, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Wczoraj znów się powtórzyło,trzeba była "samostartu"żeby zagadał, ale jak wyjechaliśmy zatankowac(trzeba było),to dam sobie ręke urżnąc koło samej D..., że na budziku było niecałe 100 Km/godz, a w lusterku odchodziła scania...(mina szofera BEZCENNA)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 02 lis 2012, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2012, 23:17
Posty: 2
GG: 12287830

Koledzy !!! poszukuje zdjec lub najlepiej lkalizacji jelcza 317 ciagnika siodlowego wraz z naczepką cysterna spozywcza do mleka 18000 litrow,prosze o pomoc lub jakies wskazówki... pozdro.


Post Wysłano: 02 lis 2012, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2012, 23:17
Posty: 2
GG: 12287830

Oczywiście jakieś wskazówki dotyczące lokalizacji tej mojej pamiątki z dziecinstwa...lub jakies fotki jesli moze ktos kiedys gdzies widzial to auto...prosze o pomoc,juz spory czas szukam tego jelonka...


Post Wysłano: 28 lis 2012, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2007, 23:12
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester UK

Prawdopodobnie Libia - lata 80. Jelcz 315 z przyczepą i 316 z przyczepą. I prawdopodobnie Steyr 1490 z naczepą wywrotką - 7:22 i 15:47 Steyr 1490 z naczepą.wywrotką.

http://www.youtube.com/watch?v=JquPBWlj ... ure=relmfu

_________________
Robert Mc'r


Post Wysłano: 08 mar 2013, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2012, 23:33
Posty: 21
Samochód: 190.38

Co do przyczep to pamiętam naczepy ZREMB dwuosiowe na bliźniakach o ładowności 8, 10 i 12 ton.

Te o ładowności 10 ton były dedykowane Kamazom, a te 12 ton stosowano w Jelczach eksportowych. Pamiętam wozy z silnikami MAN zblokowane z 6 biegowymi skrzyniami, gdzie ładowność zestawu miała 20 ton (samochód 8 ton, przyczepa 12).


Post Wysłano: 09 mar 2013, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Te skrzynie sześciobiegowe były chyba z połówkami.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 09 mar 2013, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Te skrzynie sześciobiegowe były chyba z połówkami.
W serii 300 chyba nie. Wiem, że wersje eksportowe "trzysetek" (m.in. na rynek Jugosłowiański) miały skrzynie o 6 przełożeniach bez półbiegów.


Post Wysłano: 15 mar 2013, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2012, 12:56
Posty: 7
Samochód: Star 266

Standardowa skrzynia biegów serii 300 to "nieszczęsna" 5 biegowa (z legendarną już zakleszczającą się jedynką) - polskiej konstrukcji. Wszechobecnie montowana do wszystkich Jelczy: skrzyniowych, wywrotek, ciągników siodłowych, zarówno do silników wolnossących jak i turbo. Dla skomplikowania sprawy: w skrzyniowych i ciągnikach siodłowych oddzielona od silnika wałkiem pośrednim, w wywrotkach zespolona bezpośrednio z silnikiem. Po zakupie przez FPS (Fabryka Przekładni Samochodwych w Tczewie) na początku lat 70-tych licencji ZF na skrzynie biegów (4,5,6,12-biegowe) na życzenie odbiorcy montowano skrzynie 6 i 12 biegowe. W praktyce (jak to za komuny) wszyscy krajowi odbiorcy brali najtańszą wersję czyli dotychczaswoą piątkę - odstępstwem były wozy bojowe straży pożarnej (silnik turbo ze skrzynią ZF 6 biegów). W latach 70-tych sprzedano duże partie Jelczy do NRD i Jugosławii najczęsciej w kofiguracji: silnik turbo, skrzynia ZF 6 biegów lub z multilikatorem czyli 12 biegów. Szczegónie w NRD były to wówczas popularne samochody do obsługi tras międzynarodowych (316 trzyosiowe z przyczepą, z podwyższaną kabiną - niestety nie udało mi się ustalić kto był producentem tych podwyższeń). Dopiero od połowy lat 80-tych "nieśmiało" w Polsce zaczęły pojawiać się Jelcze 325DH z silnikami turbo i skrzynią ZF 6 biegów. Oczywiście jak to za komuny stwierdzono że owe 40 koni więcej niż w wolnossącym wraz z lepiej zestopniowaną skrzynią biegów to taki wzrost potencjału samochodu że zwiększono ładowność przyczepy z 10 ton do 11,5. Z ciekawości wolnossące Jelcze serii 300 z 5 biegową skrzynią produkowano jeszcze na początku lat 90-tych czyli poza drobnymi zmianami (grubsza rama, hamulec postojowy pneumatyczny, sprzęgło sterowane hydrualiczne, itp) niezmiennie przez 25 lat!


Post Wysłano: 23 mar 2013, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2012, 13:55
Posty: 17
Samochód: Man f2000

Ogólnie nie są to wspaniałe konstrukcje,ale co do tego sprzęgła wspomaganego hydrauliką to pełen podziw :D.Nie jezdziłem nigdy samochodem w którym tak lekko chodzi sprzęgło.


Post Wysłano: 23 mar 2013, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Sprzęgło jest wspomagane PNEUMATYKĄ a sterowane hydrauliką.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 24 mar 2013, 2:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2012, 13:55
Posty: 17
Samochód: Man f2000

tak czy tak...na owe czasy było dobrym wynalazkiem:)


Post Wysłano: 27 paź 2013, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 0:41
Posty: 1
Samochód: jelcz 325

Czesc.Przypadkowo znalazlem ta strone.uwazam ze jest ciekawa, szczegolnie ze dotyczy mojej przeszlosci.Jezdzilem Jelczami-rozne typy od 1976-86.
Mam ogromne doswiadczenie,szczegolnie ze w tamtych czasach w PKS-ie naprawy czesto wykonywalo sie samemu.
Jelcz np.315,316,325 nie mial zadnej tajemnicy dla mnie.
Widzialem kilka zapytan o Jelcza z podwyzszona kabina.Otoz ja mialem ztaka kabina.
Wiem ze pomiedzy 77-81 rokiem byl to jedyny Jelcz na Polskich drogach z taka kabina.
Kabine ta dostalem z zakladow remontowych w Radzyniu,a po remoncie w Zawierciu
zostala ona zalozona tam na mojego Jelcza.
Kabiny te byly montowane na wozy ktore jezdzily w TIRze,ale bylo ich wyprodukowanych b.malo.Kabina byla podwyzszona od polowy dachu do konca dachu.
Mozna bylo tam swobodnie stanac.Miala 2 lezanki starego typu z rama i pasami.
Wszystko inne bylo typowe dla kabin z 315.


Post Wysłano: 02 sty 2016, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2011, 21:34
Posty: 55
GG: 0
Samochód: superB

Temat jest prosty i klarowny, co powiecie o jelczu-dźwigu 325, na szybie ma napisane niedotarty, od pierwszego właściciela na czarnych blachach, z przebiegiem 22000 km zrobionym na dojeździe pod bocznicę? Stan ramy itp idealny, stan blacharki kabiny kiepski, silnik pali zawsze od pierwszego obrotu wału? Posiadam takiego przez przypadek i chyba myślę, że to perełka na skalę Polski :D.


Post Wysłano: 02 sty 2016, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Pokaż go

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 11 z 11 [ Posty: 219 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: