Strona 33 z 39 [ Posty: 761 ] Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 3539 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sie 2016, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
nic się nie dzieje, gdy poduszka wywali. przećwiczone, wywaliły wszystkie w ciągu dwóch lat
Poduchy walą jak muchy po szybie w patelniach z przebiegiem 400 - 500 tkm. Ja już miałem kilka doczep od nowości, i nieważne jakie osie, jakie poduszki (duże czy małe), przy tym przebiegu walą jedna po drugiej.
Przy wystrzale w sumie nic się nie dzieje, bo przez dziurę w tej walniętej ucieka powietrze ze wszystkich.
Odkręcić przewód, jak nie ma czym zaślepić to zagiąć tekalana, zacisnąć opaską i na baaaazu...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sie 2016, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

W sobotę kolega położył Scanie podczas kiprowania, tego co widziałem nic w sprzęcie nie zawiniło. Widać było że do przodu naczepy przykleił się ładunek trochę krzywo i już wystarczyło ... Dobrze że kolega cały, trochę się tylko potłukł ... Jeździ już z 10 lat i jednak się stało ...


Post Wysłano: 21 sie 2016, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ciekawe rozwiązanie od Słowaków, podobne do tego holenderskiego, opisywanego na 40ton:
http://www.vsmont.sk/en/produkty/jednonapravove-navesy/


Post Wysłano: 21 sie 2016, 21:57

Tatra dawno już to stosowała


Post Wysłano: 11 paź 2016, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Takie zjawisko przyrodnicze przyszło mi dzisiaj zobserwować. Podobno ładowność 25700 kg. Dużo, mało?
Tu jest 3 stronny wywrot, czy otwierane burty tylko do załadunku innych ładunków, np. palet. Bo szczerze średnio sobie wyobrażam wysypać 25t kruszywa pod koła.
Obrazek


Post Wysłano: 11 paź 2016, 21:15
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Bez problemu na twardym terenie sypiesz na bok i wychodzisz od kruszywa, wywalony towar odpycha Cię w bok, zaboksujesz i wychodzisz :wink:


Wujas miał kiedyś Liazkę ciągnik siodłowy z blumhartem 3 stronnym i bezproblemowo sypał na boki i odjeżdżał :wink:
To samo my mieliśmy Liaza, ale osiołka i tez spokojnie po wysypie na bok z pustą przyczepą odskakiwał...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 11 paź 2016, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ja sypię regularnie na bok, ale nie więcej niż 8,5t. Na twardym i owszem, na średnio twardym lub miękkim - najszybsza droga do zakopania się. 25t wysypać na bok, to musiałoby być twardo i najlepiej stać wyżej niż miejsce rozładunku. Hydroburta, albo co najmniej coś takiego: http://www.cmt.com.pl/pokaz_foto2.php?id=214


Post Wysłano: 12 paź 2016, 7:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Cytuj:
Takie zjawisko przyrodnicze przyszło mi dzisiaj zobserwować. Podobno ładowność 25700 kg. Dużo, mało?
Tu jest 3 stronny wywrot, czy otwierane burty tylko do załadunku innych ładunków, np. palet. Bo szczerze średnio sobie wyobrażam wysypać 25t kruszywa pod koła.
Obrazek
Toż to tata Marcina ich piękną Renią na Niedźwiedziu :D oni zawsze sypią do tyłu, szukali dwuosiowej naczepy do tej reni i taka się trafiła ;)


Post Wysłano: 12 paź 2016, 10:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Patrząc na konfigurację ciągnika to to tylko chyba jeździ po twardym ... A kiprując na bok zawsze sobie rozciągasz troche towar lub ,co ja stosuje, kipruje lekko złamany i na wstecznym przeciągam towar odchodząc od pryzmy. Najczęściej bocznego wywrotu używam przy usypywaniu poboczy - tam kół nie zasypuje.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 12 paź 2016, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Nie zawsze da się rozciągać. Usypywanie poboczy to wręcz optymalne warunki - nie dość, że sypie się niżej, to jeszcze stoi na twardym. I to chyba jedne z niewielu zastosowań.
Czemu konfiguracja tylko na twarde? W teren na pewno nie, ale różni się znacząco od zwykłego konia 4x2 i 3 osiowej wanny?
Cytuj:
Toż to tata Marcina ich piękną Renią na Niedźwiedziu :D oni zawsze sypią do tyłu, szukali dwuosiowej naczepy do tej reni i taka się trafiła ;)
Ani Marcina, ani jego taty nie znam, kopalnia się zgadza ;)


Post Wysłano: 12 paź 2016, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Witam a tak z innej beczki, ciągnik pod patelnie to jaki byście polecili chodzi mi o spalanie i w miarę bezawaryjność.Jeżdże cały czas Man-ami ale trafiła się nowa robótka szefowi na dłuższy czas gdzie specyfika 4x4 będzie zbędna.tylko asfalt :( .Będzie ciągnięte w jedną 25, powrót na pusto.pare górek jest po drodze.Myślałem o CF-e,lub Reni?


Post Wysłano: 12 paź 2016, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Czemu konfiguracja tylko na twarde? W teren na pewno nie, ale różni się znacząco od zwykłego konia 4x2 i 3 osiowej wanny?
Bo szybciej traci przyczepność oś napędowa - a gdy ją dociążysz przez uniesienie pchanej(czy wleczonej) to i tak na miękkim nim jeszcze do "mostu" daleko to pchana już znów dotyka podłoża i i tak odciąża napęd - i stoisz :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 13 paź 2016, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Słusznie. Jak w tej sytuacji poradziłoby sobie 6x2 z wleczoną?
Ty takiego konia nie używasz pod wanną i pod niskopodwoziem? Co prawda masz tam hydrodrive, które sporo zmienia, ale niedociążona oś zawsze będzie problemem.


Post Wysłano: 13 paź 2016, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Witam a tak z innej beczki, ciągnik pod patelnie to jaki byście polecili chodzi mi o spalanie i w miarę bezawaryjność.Jeżdże cały czas Man-ami ale trafiła się nowa robótka szefowi na dłuższy czas gdzie specyfika 4x4 będzie zbędna.tylko asfalt :( .Będzie ciągnięte w jedną 25, powrót na pusto.pare górek jest po drodze.Myślałem o CF-e,lub Reni?
Nie żebym był jakimś specjalnym fanem marki, ale jak macie Many i je ogarniacie to bierz Mana, najlepiej TGSa, szkoda czasu i pieniędzy uczyć się nowej marki.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 13 paź 2016, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Nie żebym był jakimś specjalnym fanem marki, ale jak macie Many i je ogarniacie to bierz Mana, najlepiej TGSa, szkoda czasu i pieniędzy uczyć się nowej marki.[/quote]



Był czas że auta trochę stały ,i to nie wyszło im na dobre.Trochę szefuńcio ma dość serwisu man :/ kroją jak za zboże.Masz racje i pewnie skończy się na jakimś hydrodrivie :lol:


Post Wysłano: 13 paź 2016, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Słusznie. Jak w tej sytuacji poradziłoby sobie 6x2 z wleczoną?
Ty takiego konia nie używasz pod wanną i pod niskopodwoziem? Co prawda masz tam hydrodrive, które sporo zmienia, ale niedociążona oś zawsze będzie problemem.
Przy przednim napędzie zmienia to postać rzeczy - tam gdzie ja stanę tam i zwykłe 4x4 staje (to znaczy takie z hydrodrivem :) ) także jest ok. Ale znajomy ma bez hydrodriva 6x2 i sobie dużo gorzej radzi niż zwykłe 4x2.
Wleczona czy pchana to jeden czort w tym przypadku.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 02 gru 2016, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Witam po dłuższej nieobecności. Mam nadzieje że materiał wzbudzi dyskusję.

https://www.youtube.com/watch?v=d7viXOa ... z1smcC_n60


Post Wysłano: 03 gru 2016, 8:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Witam po dłuższej nieobecności. Mam nadzieje że materiał wzbudzi dyskusję.

https://www.youtube.com/watch?v=d7viXOa ... z1smcC_n60

I jak kojak jest już może jakieś zamówienie na taką naczepę.Osobiście nie mam jakoś specjalnie wyrobionego zdania na temat tej wanny.Z obserwacji w necie mogę jedynie stwierdzić że równie dobrze lecą na bok jak i tradycyjne ramowe.


Post Wysłano: 03 gru 2016, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2016, 16:31
Posty: 8
Samochód: Scania 144l 530
Lokalizacja: podhale

Moim zdaniem na budowie w pierwszy dzień poleci na bok, przy kiprowaniu ciężar spoczywa na ostatniej osi na bardzo małej płaszcyźnie. W tradycyjnej masz oparcie 3 osie na 3 razy większej płaszczyźnie. Na betonowych utwardzanych i równych placach jedyne gdzie widziałbym taki wynalazek.


Post Wysłano: 03 gru 2016, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2015, 23:13
Posty: 88
Samochód: Fh16 580

gdzieś w internetach widziałem wywrotke bezramową z wózkiem z tyłu (przy kiprowaniu 2 osie zostają na dole) to moim zdaniem stabilniejsze rozwiązanie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 33 z 39 [ Posty: 761 ] Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 3539 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: