Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2016, 14:22
Posty: 2

Mam pytanie, używał ktoś z was papieru antypoślizgowego na palety? Jak się sprawdza?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.
nie powiesz mi że papier o gramaturze 100g/m2 da rade rolce ważącej 3 tony.
pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe.
jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2017, 16:07
Posty: 23

Panowie a takie pytanie odnośnie rozmieszczenia i nacisków na osie pojazdu. na kursie na przewóz rzeczy gdy zapytałem gościa o to to powiedział że będzie później, kurs się skończył a gość wkoncu nie wytłumaczył. mianowicie jak mniej więcej określić nacisk na osie czy są na to jakieś sposoby że np do łap naczepy wchodzi tyle ton, do kół naczepy tyle itp? jakbyście mogli w miarę zrozumiale wytłumaczyć to byłbym wdzięczny :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jak by ci powiedzieć...... wszystko zależy od wagi pojedynczej palety, cześć kierowców ma w ciągnikach zamontowane manometry działające na poduszce tylnej osi i to wskazanie mówi ile jest obciążenia (ciśnienia w poduszce).
często jest tak że to załadunkowi wiedzą jak postawić dany ładunek np: 2 x po 1 palecie na środku i dalej już na całości naczepy do końca.
generalnie trzeba mieć wyczucie ( to się nabywa z wiekiem ) i posiadać umiejętność liczenia "w biegu".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Fajnie jak masz gdzies opcje wjechac na wage na pusto zeby wiedziec jakie masz obiazenie na osi i potem mozesz sobie dodawac wage towaru do tego co na osi. Ja na chlodni przyjmowalem ze na pusto mialem 5ton. Jednak agregat tez wazy prawie tone. Jak sie ladowalo mrozonki albo badyle to wychodzilo po okolo 700kg.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Tak najprościej to z przodu do połowy naczepy 10t. Mniej więcej powinno się zgadzać.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Tak najprościej to z przodu do połowy naczepy 10t. Mniej więcej powinno się zgadzać.
Też tak zawsze liczę. W pierwszych dwóch burtach / w pierwszej połowie max 10t, w drugiej reszta. Jeśli oczywiście ładunek rozkłada się w miarę po całości. Jak wrzucisz 12 ton na przód, będzie przeładowane, ale też nie będzie to jakaś tragedia. Wielu kierowców przeładowuje ośkę nieświadomie, chociażby odbierając załadowaną naczepę lub nie mając wstępu na magazyn podczas załadunku. Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Cytuj:
Wielu kierowców przeładowuje ośkę nieświadomie, chociażby odbierając załadowaną naczepę lub nie mając wstępu na magazyn podczas załadunku.
Albo szwab zasypie ci pierwszą porcję po sufit silosa, a resztkę na tył... i Polak wyjazd, bo następny czeka...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ale w silosie za przeładowaną ośkę nie zapłacisz jeśli nie przekraczasz 40 t DMC.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2017, 16:07
Posty: 23

dzięki za odpowiedzi czyli wychodzi że robi się to na czuja tak naprawdę jeśli brak manometrów bądź wagi :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
dzięki za odpowiedzi czyli wychodzi że robi się to na czuja tak naprawdę jeśli brak manometrów bądź wagi :)
Raczej z pomocą wyobraźni...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno?

Jak widzę naczepę załadowaną po sam dach to se tylko mogę wyobrazić ile tam jest ton załadowanych...
Staram się wystrzegać wożenia tego gónwa, ale niekiedy się nie da...ostatnio musiał ściągać 2 paczki z przodu, bo było 13 ton na ciągnącej...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Cytuj:
Ale w silosie za przeładowaną ośkę nie zapłacisz jeśli nie przekraczasz 40 t DMC.
Tyle to wiem, tylko weź z tym później jedź, albo trać czas na wyrównanie w miarę ładunku :|


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

W pewnych tartakach na Pomorzu jak nie masz wagi na samochodzie to ładują do 30 ton drewna na auto, jak juz sie odezwiesz to ściągają bez problemu.

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.
nie powiesz mi że papier o gramaturze 100g/m2 da rade rolce ważącej 3 tony.
pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe.
jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach.

Nie powiem, bo się na tym nie znam.
Napisałem tylko, że patrząc na google i youtube jakoś to działa.....
A czy na papierniach (lub gdziekolwiek indziej) pozwolą tego używać (zamiast mat antypoślizgowych), nie ode mnie zależy Kolego ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Cytuj:
Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno?
Może od załadowcy? Operatorzy wózków również co nieco wiedzą nt. wagi ładowanego towaru. Pewne rzeczy nawet wzrokowo można ocenić. Trzeba sobie radzić, mieć trochę wyobraźni i pamiętać o naciskach na osie.


Przedwczoraj jechałem z Poznania w kierunku Jarocina. Za skrzyżowaniem w Klęce na awaryjnych stoi DAF z firanką. Otwarte drzwi w naczepie, załadowana blacha w kręgach. Niby nic nowego, ale... jakoś jeden krążek z przodu postanowił, że wyjdzie lewym bokiem.
Patrząc na sposób zabezpieczenia ostatniego krążka (dwa pasy od góry) to nie zaskoczył mnie efekt dość ostrego hamowania.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: