Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Witam

Wczoraj robiłem pierwsze kółko starszym Stralisem E5 z 2007r w automacie i jest tam zastosowany pewien cholernie irytujący patent - kiedy na wybranym biegu D/R otworzy się drzwi auto "drze mordę" jak wściekłe. Ale to tak napieprza jakby te sygnały szły bezpośrednio przez klakson :shock: Nie miałem niestety czasu/możliwości ogarnąć na 100% czy to był sygnał klaksonu, ale może ktoś wie, bo mam nadzieję że nie.

Jeśli to nie klakson, to zwyczajnie znajdę dziada i odłączę - podpowiedzi gdzie szukać mile widziane. Natomiast jeśli jest... to bym prosił o jakieś wskazówki jak ten szajs wyłączyć, bo cholery można dostać.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jeździłem II generacja w automacie i miała to samo. Bardzo rzadko zdarzyło mi się mieć włączony bieg i otwarte drzwi więc nie drążyłem tematu, ale na 99% to będzie jakiś ukryty głośniczek pod deską/zegarami. :)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

To jest osobny głośnik. Nie wiem gdzie jest, nie wsłuchiwałem się, ale faktycznie tak drze jape, że kierowców w rajkach obok może pobudzić :) żeby wbudowany budzik był taki efektywny, to byłoby dobrze, bo ten z kolei jest cichy.

Pytanie tylko, czy ten głośnik nie odpowiada też za inne dźwięki ostrzegające, w razie gdyby coś działo się z autem, a nie zauważył byś tego na zegarach.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Głośnik dpowiada za wszystkie ostrzeżenia dźwiękowe i jest w liczniku. To mało rozsądne się go pozbywać, tym bardziej, że piszczy jak np. się ręcznego nie zaciągnie, jak już to wygłuszyć.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Z tego co pamiętam to siedzi w zegarach....

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Dobra, dzięki za podpowiedź, chyba mam pomysł na wyciszenie :twisted:
A wiecie może jak te zegary się wyciąga, żeby było szybko/sprawnie/bez łamania plastików? :lol:

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:04
Posty: 194
Samochód: Corsa D
Lokalizacja: Mikołów

Może łatwiej zainteresować się czujnikiem w drzwiach?

_________________
MAN TGA 18.410


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Ale jak zainteresuje się czujnikiem to komunikat od zaciągniętego ręcznego może się nie pojawiać.

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Najlepiej mieć małe cienkie śrubokręty i podważasz 2 zaślepki okrągłe po lewej i prawej na dole "deski" dwie kolejne śrubki znajdują się pod plastikami gdzie są klawisze od halogenów itp, po lewej i prawej. Zaślepki podważasz od góry zobaczysz takie dwa ząbki... odkręcasz dwie śrubki i delikatnie do siebie, deska wyjdzie razem z zegarami, potem kostki elektryczne i wszystko Ci wyjdzie z obudową na kolana....

Plastiki delikatne... ale ludzie to też katy.... 8)

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Ale jak zainteresuje się czujnikiem to komunikat od zaciągniętego ręcznego może się nie pojawiać.
Właśnie się zastanawiam... bo w sumie to robiłem na wannie, a tam auto zostawia się odpalone na luzie podczas załadunku z reguły. Żadnych brzęczyków nie było, nawet wtedy jak się człowiek zapomniał i zgasił auto na biegu :wink:
Cytuj:
Najlepiej mieć małe cienkie śrubokręty i podważasz 2 zaślepki okrągłe po lewej i prawej na dole "deski" dwie kolejne śrubki znajdują się pod plastikami gdzie są klawisze od halogenów itp, po lewej i prawej. Zaślepki podważasz od góry zobaczysz takie dwa ząbki... odkręcasz dwie śrubki i delikatnie do siebie, deska wyjdzie razem z zegarami, potem kostki elektryczne i wszystko Ci wyjdzie z obudową na kolana....

Plastiki delikatne... ale ludzie to też katy.... 8)
Dzięki ociu, teraz już mam przepis gotowy, teraz tylko kawałek maty wygłuszającej skołować i można działać - ciekawe o ile będzie ciszej :lol:

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a czy jest potrzeba otwierania drzwi na włączonym biegu - myślę że nie ma no chyba że nie potrafi kierowca korzystać z lusterek przy cofaniu tyłem :mrgreen:
uprzedzając komentarze że "czasami do przodu podjeżdżając do dyżurki ...... " jest okno by pogadać z cieciem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

ZZXie

Znam szoferów po 30 lat jazdy i one otwierają drzwi, bo jak w Jelczu i Starku były lipne lusterka tak obecne tiry też mają złe lustra i trzeba korbą szyby otwierać i nie przegadasz...

Taki mały off top :)

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ja jeżdżę czym innym, nie cofam z otwartymi drzwiami, ale mam potrzebę otwierania drzwi na biegu/przy niezaciągniętym ręcznym przy załadunkach i też chętnie bym się tego dźwięku pozbył.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no to chyba ja jestem jakiś dziwny - otwieram drzwi na luzie i z zaciągniętym ręcznym może dlatego że mam dużo więcej jak 30 lat praktyki i trochę inne nawyki niż dzisiejsi kierowcy.
zawsze wydawało mi się że najprostsze rozwiązania są najlepsze ale chyba jestem w błędzie - lepiej wytłumić dźwięk dzwonka i zrobić radio głośniej, a później jak "coś" się stanie zawsze można powiedzieć " nie słyszałem"....

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Wiedziałem, że dasz się podpuścić.
Ja jeżdżę z otwartymi drzwiami jak mi się materiał sypie ze zsypu ciągiem i moja głowa w tym, żeby to jakoś rozmieścić na samochodzie, a nie usypać kupę w jednym miejscu.
Tak naprawdę, aż tak bardzo nie przeszkadza, bo trwa to kilkadziesiąt sekund, co jestem w stanie przeboleć, za cenę że alarm zawyje kiedyś jak zapomnę zaciągnąć ręczny.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

W stralisie jedynce trzeba było wyciągnac przekaźnik który był schowany pod joystickiem i była cisza :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

No E5 już nie ma joysticka tylko na guziki, ale może da się zrobić analogicznie.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: