Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 gru 2018, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Mam problem z moim Atego 1218 z 2002r.
Auto stało nieużywane tydzień, i po tym czasie po odpaleniu nie słyszałem odbicia zaworu który upuszcza powietrze. Sprawdziłem i rzeczywiście.
Na zegarach wskaźnik wchodzi tak jak wcześniej lekko powyżej 10, z tym że następuje powolne spuszczanie tym zaworem który jest dokręcony do podstawy osuszacza. Nie ma tego głośnego syknięcia.
Poza zmianą w upuszczaniu powietrza nie ma żadnych innych problemów.
Co mogło się sypnąć? Podstawa osuszacza? Ten dokręcony do niego zawór?


Post Wysłano: 29 gru 2018, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Wyciszacz. Taka plastikowa kopułka którą wylatuje powietrze kiedy zawór odcina.
Z czasem zabija się syfem z kompresora, i nie ma porządnego strzału, tylko takie psyyyyyyyyyyyk.
Porządny strzał zapewnia dobry wyrzut wilgoci poza układ.

Wykręcić, zapalić grota żeby kilka razy strzelił bez wyciszacza, wyczyścić zakręcić i po bólu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 gru 2018, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Wyciszacz. Taka plastikowa kopułka którą wylatuje powietrze kiedy zawór odcina.
Z czasem zabija się syfem z kompresora, i nie ma porządnego strzału, tylko takie psyyyyyyyyyyyk.
Porządny strzał zapewnia dobry wyrzut wilgoci poza układ.

Wykręcić, zapalić grota żeby kilka razy strzelił bez wyciszacza, wyczyścić zakręcić i po bólu.

Nie nie. Powietrze tędy wcale nie uchodzi. Przejrzałem to i wszędzie jest czysto. Wkład osuszacza wymieniamy był miesiąc temu wraz z olejem i filtrami. Jest czysty. Zbiorniki przejrzane, suche.
Powietrze upuszcza zaworem który jest dokręcony do podstawy osuszacza.


Post Wysłano: 29 gru 2018, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA


Cytuj:
Wyciszacz. Taka plastikowa kopułka którą wylatuje powietrze kiedy zawór odcina.
Może ktoś już ściągnął kiedyś i nie założył? W poprzedniej firmie na zimę ściągali, aby sie nie zawaliło syfem i nie przymarzło.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Podłączyłem przewod pod przyłącze kontrolne na podstawie osuszacza. Przy 11 barach zawór czterodrożny się otwiera :? i upuszcza powietrze. Przy 10 barach zaczyna go zamykać, przy 9.5 jest juz cisza. Dobrze rozumiem że ten zawór na początek do wymiany?


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór czwórdrożny nie służy do spuszczania powietrza tylko podstawa osuszacza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Zawór czwórdrożny nie służy do spuszczania powietrza tylko podstawa osuszacza
Ale coś dupło i spuszcza tym właśnie zaworem. Podstawa jest głucha.


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No to wymień podstawę osuszacza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
No to wymień podstawę osuszacza
A dlaczego nie ten zawór? Jak na podstawie osuszacza pojawia się 11 bar to zawór wypuszcza i do widzenia. Nie dobije więcej bo od razu upuszcza. A podstawa chyba powinna otworzyć się przy 12?


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

to zrób zdjęcie i pokaż który to zawór.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
to zrób zdjęcie i pokaż który to zawór.
Znalazłem taki sam na allegro. Ten zawór dokręcony do podstawy.
https://allegro.pl/oferta/osuszacz-zawo ... 7443412279


Post Wysłano: 30 gru 2018, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powietrze ma wylatywać przez te palstykowe sitko po prawej stronie
https://allegro.pl/tlumik-osuszacza-man ... 38185.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Powietrze ma wylatywać przez te palstykowe sitko po prawej stronie
https://allegro.pl/tlumik-osuszacza-man ... 38185.html
Ale my się dalej nie rozumiemy. Doskonale wiem którędy ma wypuszczać powietrze. Coś się sypło, szukam przyczyny i opisuję objawy.


Post Wysłano: 30 gru 2018, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To ci napisałem co się sypło podstawa osuszacza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
To ci napisałem co się sypło podstawa osuszacza
A możesz mi wytłumaczyć dlatego nie ten zawór?

Z tego co udało mi się dowiedzieć to podstawa wypuszcza powietrze przy 12 bar.
Ale ten zawór z boku już przy 11 wywala jakimś cudem powietrze, i podstawa nijak nie dobije do 12.
Podłączałem dzisiaj manometr pod przyłącze kontrolne na podstawie.


Post Wysłano: 30 gru 2018, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

coś dużo ( 12 bar) jak na spuszczenie powietrza.
ta końcówka co masz w podstawie to przypadkiem nie służy do pompowania opon?

w actrosie powietrze jest spuszczane przy 10,6 jak jest zimno to dochodzi do 11 bar.
następnie w trakcie używania instalacji pneumatycznej (hamulce, retarder itd) ciśnienie spada do 9,6-9,8 i znów zaczyna rosnąć bo załącza się sprężarka - spust powietrza jest tak cichutki że słychać ledwo syknięcie - jak zawór zaczyna siadać bądź jest brudny wkład osuszacza to spuszczenie powietrza jest bardzo mocne.
ja bym nic nie kombinował tylko jak nabija ciśnienie w układ i samoczynnie nie spada poniżej określonej wartości to jeździł bym dalej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 gru 2018, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To przyłącze w podstawie osuszacza jest prędzej do awaryjnego podłączenia powietrza zewnętrznego źródła zasilania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2018, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to przyłącze może służyć do obu czynności.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 gru 2018, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
ja bym nic nie kombinował tylko jak nabija ciśnienie w układ i samoczynnie nie spada poniżej określonej wartości to jeździł bym dalej.
Problem tylko w tym, że nie spuszcza jednym strzałem, tylko powoli syczy aż zbije. Teoretycznie wszystko wygląda ok, nabija, upuszcza, ciśnienia w normie, nic nie spada itp. Ale jeszcze niecałe 2 tyg temu spuszczał powietrze mocnym strzałem, a po postoju już nie. W każdym przypadku staram się zlokalizować i wyeliminować usterkę u siebie, niż wypuszczać niepewnie auto w trasę.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: