Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2020, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Wyświetlił się komunikat o awarii ABS.
Pomierzyłem oporności czujników - jeden ma 1780 drugi ma 887.
Któryś jest niesprawny - tylko który????

Przy centralce pod podwoziem odłączałem przewody łączące czujnik z centralką i przy odłączeniu jednego była reakcja przy drugim żadnej.

Gdzie szukać i co z tym robić - na razie jest sucho więc nie ma problemu..... :oops: ale zrobić trzeba i to szybko.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Między 950-1930 omów powinien mieć czujnik.
Odłącz czujnik i podłącz multimetr na omy najlepiej na funkcje dzwonka do sprawdzenia przejścia i pokręć kołem.
Jeśli czujnik jest dobry to multimetr zacznie piszczeć podczas kręcenia kołem.
Jaka była reakcja po odłączeniu czujnika?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ten który miał niższą wartość po odłączeniu od centralki praktycznie nic nie psikało.
ten z wyższą wartością po odłączeniu od centralki psikało i strzelało jak pokręcone
koła nie podnosiłem na razie szukałem ....

sprawdzałem na funkcji minimalnej czyli na dzwonku wtedy wyświetlały mi sie podane wartości ale bez kręcenia kołem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Równie dobrze może być sam czujnik zanieczyszczony opiłkami metalu.
Dlatego dobrze by było podnieść koło i pokręcić i zobaczyć na multimetrze czy czujnik działa prawidłowo

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A może kup czujnik i podmień pierwszy, jak nie pyknie to drugi. I tak któryś jest zepsuty i tak.


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak nowy czujnik to najlepiej ori/firmowy bo z chińskimi czujnikami to różnie bywa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2020, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tak zrobię ale popytać nic nie kosztuje.
kupuję tylko Wabco niby oryginalny, a gdzie robiony to .....

zastanawia mnie zachowanie centralki..... wygląda na to że brak reakcji jest równoznaczny z awarią czujnika.

jutro zrobię test z kołem

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 kwie 2020, 0:29
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Ja miałem ostatnio podobnie w Schmitz-ie.

Świrował ABS, jakieś dziwne komunikaty, okazało się, że czujniki są świeże, bo kupiliśmy naczepę po remoncie hamulców, ale same czujniki były chińskie.

Po założeniu oryginałów jak ręką odjął.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 02 kwie 2020, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

diagnoza postawiona i sprawdzona - uszkodzone - zaśniedziałe- połączenie przewodu i czujnika.
podczas rozłączania tych dwóch elementów wyrwałem tulejkę z jednego z połączeń pinowych bo taka była zaspawana.
jutro będę rozwiercał czujnik bo po dobroci nie chce wyjść - zasiedział się (lepiej niż niektórzy politycy) no i nie ma takich głupawych pomysłów (na szczęście).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: