wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38566
Strona 2 z 2

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 1:29 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Niech zacznie od naprawy skrzyni a potem naprawi EBS

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 1:41 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

[quote="tszpak"]witam


generalnie VECU traci sygnał prędkości pojazdu ze skrzyni ( JAK PRZY MAGNESIE !!!! ) i pobiera te dane z czujników abs kol tylnych i generuje kod błędu dla
MID 136



W takim przypadku nie wygeneruje się kod błędu dla mid 136 . To sterownik skrzyni pobiera info o prędkości z EBS a nie odwrotnie .

Autor:  tszpak [ 17 lut 2013, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Cytuj:
Cytuj:
witam


generalnie VECU traci sygnał prędkości pojazdu ze skrzyni ( JAK PRZY MAGNESIE !!!! ) i pobiera te dane z czujników abs kol tylnych i generuje kod błędu dla
MID 136



W takim przypadku nie wygeneruje się kod błędu dla mid 136 . To sterownik skrzyni pobiera info o prędkości z EBS a nie odwrotnie .
oczywiście ze TAK nieprawidłowy lub brak sygnału prędkości ze skrzyni powoduje wygenerowanie kodu błędu MID 136
sprawdzone wielokrotnie w ciągu ostatnich 8 lat i niejeden nawet bardzo doświadczony mechanik już zmarnował wiele godzin na tym

oczywiście to nie wyklucza osobnej usterki lub nawet kilku usterek na EBS, ale budowa i zasada działania TECU I-SHIFT jest taka ze usterka w MID 136 nie wygeneruje błędów na MID 130 a odwrotnie tak

pozdrowienia

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Odłącz tylni modulator i zobacz jak będzie działać skrzynia i jakie usterki się w niej zapiszą .
To skrzynia potrzebuje sygnału prędkości z tylnych kół a nie EBS prędkości ze skrzyni .

Autor:  tszpak [ 17 lut 2013, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Cytuj:
Odłącz tylni modulator i zobacz jak będzie działać skrzynia i jakie usterki się w niej zapiszą .
To skrzynia potrzebuje sygnału prędkości z tylnych kół a nie EBS prędkości ze skrzyni .
farmazony piszecie kolego SPRAWNA skrzynia nie potrzebuje sygnału prędkości z kol tylnych a EBS ze skrzynia manualna !!!! tez działa znakomicie i nie potrzebuje wcale sygnału prędkości
zacznij się zastanawiać zanim coś napiszesz na forum ktoś może nieopatrznie skorzystać z Twoje "rady" i wywalić spora kasę na naprawę nieistniejącej usterki


ps. jak wyobrażasz sobie sprawdzenie działania skrzyni na jeździe testowej z odpiętym modulatorem na drodze publicznej ???? pier....nij sie w czoło zanim doradzisz ponownie coś takiego i ktoś zginie na drodze ....

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Chyba sam nie bardzo rozumiesz co piszesz skąd skrzynia wie że tylne koła nie buksują ano z prędkości z EBS .
Sam sobie zaprzeczyłeś podając przykład skrzyni manualnej bo w tym przypadku tak jak i przy automacie EBS nie potrzebuje żadnych info ze skrzyni . Jeśli jest inaczej to wytłumacz jakie info i w jakim celu skrzynia podaje do EBS .

Autor:  tszpak [ 17 lut 2013, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Cytuj:
Chyba sam nie bardzo rozumiesz co piszesz skąd skrzynia wie że tylne koła nie buksują ano z prędkości z EBS .
Sam sobie zaprzeczyłeś podając przykład skrzyni manualnej bo w tym przypadku tak jak i przy automacie EBS nie potrzebuje żadnych info ze skrzyni . Jeśli jest inaczej to wytłumacz jakie info i w jakim celu skrzynia podaje do EBS .
skrzynia ma w du..e czy tylne kola buksują czy nie zapytaj na forum czy jak na śliskim pod gore dadzą "w pedał " i kola się zaczną obracać w trybie automat to zmieni im bieg na wyższy czy nie ???? oczywiście ze tak nawet jak będzie się obracać TYLKO 1 KOLO ( A DRUGIE STOI CZYLI PRĘDKOŚĆ "O" km/h ) dlatego i przełącza na tryb manualny ŻEBY PRZYTRZYMAĆ BIEG NA WYŻSZYCH OBROTACH I I-SHIFT NIE ZMIENIŁ BIEGU NA WYŻSZY co zrobiłby mając sygnał prędkości WALU NAPĘDOWEGO -- WALKA GŁÓWNEGO SKRZYNI !!!
sygnał RÓŻNICY prędkości lewa/prawa strona wykorzystywany jest przez TC TYLKO JAK SYGNAŁ JEDNEGO Z KOL POKRYWA SIĘ Z SYGNAŁEM PRĘDKOŚCI VECU ZE SKRZYNI i VECU wysyła sygnał zwrotny do I-SHIFT celem zmiany biegu

BRAKE ECU KOMUNIKUJE SIE JEDNOSTRONNIE Z TECU !!!

zgubiłeś się gdzieś po drodze z tym twoim rozumowaniem odnośnie zależności EBS / I-SHIFT polecam powrót do działu budowa i zasada działania

pozdrowienia

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

To że potrafisz zrobić kopiuj wklej z instrukcji to nie znaczy że wszystko wiesz .
Nie odpowiedziałeś na pytanie po co jakikolwiek sygnał ze skrzyni potrzebny do EBS ?

Autor:  tszpak [ 17 lut 2013, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Cytuj:
To że potrafisz zrobić kopiuj wklej z instrukcji to nie znaczy że wszystko wiesz .
Nie odpowiedziałeś na pytanie po co jakikolwiek sygnał ze skrzyni potrzebny do EBS ?
pisanie na tym forum ma teoretycznie pomoc kolegom w potrzebie a nie dokształcanie on-line idiotow ktorzy chca prowadzic teoretyczne dywagacje na temat co by bylo, gdyby system był skonstruowany innaczej, celem podniesienia wlasnego ego.

ps. przeczytaj poprzedni post moze kilkakrotnie i postaraj sie zrozumiec co oznacza komunikacja jednostronna
przez takie dyskusje coraz mniej mam ochotę pisac na forum

Autor:  dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

To nie są rozważania co by było gdyby tylko zakładający temat napisał że pojawiła mu się usterka w EBS i wtedy skrzynia zle zmieniała biegi . Sterownik skrzyni nia ma wcale w du..e prędkości z EBS .

Autor:  dominik 2004 [ 21 lut 2013, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Obrazek
Masz tu kolego potwierdzenie tego co pisałem usterka w EBS generuje usterkę w skrzyni dokładniej łącze danych do mid 136
Obrazek
Przykład nr 2 usterka aktywna skrzyni , żadnych usterek w EBS .
Co powiesz na ten temet kolego T Szpak .

Autor:  konrad767 [ 27 lut 2013, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km

Witam Panowie na wstępie chiałem podziękować za wszelkie podpowiedzi co do tematu :)
Teraz tak byłem dziś u Chłopaków pod Rzgowem i zaczeli się dobierać do auta. Co do skrzyni bo nie zwiększała biegów w manualu to okazało się że był zepsuty przycisk w Joysticku
co do błędów odnośnie ABS-u to okazały się dwie rzeczy: 1-a tłumnik od modulatora na 1 osi na prawej stronie był zawalony nagarem i nie zbijał przez co wywalało błąd , a na lewej stronie ucieka powietrze ( oddałem już do regeneracji) niby po tych zabiegach wszystkie występujące błędy zniknęły
To chyba tyle pozdro :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/