wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38566 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 1:29 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Niech zacznie od naprawy skrzyni a potem naprawi EBS |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 1:41 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
[quote="tszpak"]witam generalnie VECU traci sygnał prędkości pojazdu ze skrzyni ( JAK PRZY MAGNESIE !!!! ) i pobiera te dane z czujników abs kol tylnych i generuje kod błędu dla MID 136 W takim przypadku nie wygeneruje się kod błędu dla mid 136 . To sterownik skrzyni pobiera info o prędkości z EBS a nie odwrotnie . |
Autor: | tszpak [ 17 lut 2013, 11:26 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: Cytuj: witam generalnie VECU traci sygnał prędkości pojazdu ze skrzyni ( JAK PRZY MAGNESIE !!!! ) i pobiera te dane z czujników abs kol tylnych i generuje kod błędu dla MID 136 W takim przypadku nie wygeneruje się kod błędu dla mid 136 . To sterownik skrzyni pobiera info o prędkości z EBS a nie odwrotnie . sprawdzone wielokrotnie w ciągu ostatnich 8 lat i niejeden nawet bardzo doświadczony mechanik już zmarnował wiele godzin na tym oczywiście to nie wyklucza osobnej usterki lub nawet kilku usterek na EBS, ale budowa i zasada działania TECU I-SHIFT jest taka ze usterka w MID 136 nie wygeneruje błędów na MID 130 a odwrotnie tak pozdrowienia |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Odłącz tylni modulator i zobacz jak będzie działać skrzynia i jakie usterki się w niej zapiszą . To skrzynia potrzebuje sygnału prędkości z tylnych kół a nie EBS prędkości ze skrzyni . |
Autor: | tszpak [ 17 lut 2013, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: Odłącz tylni modulator i zobacz jak będzie działać skrzynia i jakie usterki się w niej zapiszą .
farmazony piszecie kolego SPRAWNA skrzynia nie potrzebuje sygnału prędkości z kol tylnych a EBS ze skrzynia manualna !!!! tez działa znakomicie i nie potrzebuje wcale sygnału prędkości To skrzynia potrzebuje sygnału prędkości z tylnych kół a nie EBS prędkości ze skrzyni . zacznij się zastanawiać zanim coś napiszesz na forum ktoś może nieopatrznie skorzystać z Twoje "rady" i wywalić spora kasę na naprawę nieistniejącej usterki ps. jak wyobrażasz sobie sprawdzenie działania skrzyni na jeździe testowej z odpiętym modulatorem na drodze publicznej ???? pier....nij sie w czoło zanim doradzisz ponownie coś takiego i ktoś zginie na drodze .... |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:24 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Chyba sam nie bardzo rozumiesz co piszesz skąd skrzynia wie że tylne koła nie buksują ano z prędkości z EBS . Sam sobie zaprzeczyłeś podając przykład skrzyni manualnej bo w tym przypadku tak jak i przy automacie EBS nie potrzebuje żadnych info ze skrzyni . Jeśli jest inaczej to wytłumacz jakie info i w jakim celu skrzynia podaje do EBS . |
Autor: | tszpak [ 17 lut 2013, 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: Chyba sam nie bardzo rozumiesz co piszesz skąd skrzynia wie że tylne koła nie buksują ano z prędkości z EBS .
skrzynia ma w du..e czy tylne kola buksują czy nie zapytaj na forum czy jak na śliskim pod gore dadzą "w pedał " i kola się zaczną obracać w trybie automat to zmieni im bieg na wyższy czy nie ???? oczywiście ze tak nawet jak będzie się obracać TYLKO 1 KOLO ( A DRUGIE STOI CZYLI PRĘDKOŚĆ "O" km/h ) dlatego i przełącza na tryb manualny ŻEBY PRZYTRZYMAĆ BIEG NA WYŻSZYCH OBROTACH I I-SHIFT NIE ZMIENIŁ BIEGU NA WYŻSZY co zrobiłby mając sygnał prędkości WALU NAPĘDOWEGO -- WALKA GŁÓWNEGO SKRZYNI !!!Sam sobie zaprzeczyłeś podając przykład skrzyni manualnej bo w tym przypadku tak jak i przy automacie EBS nie potrzebuje żadnych info ze skrzyni . Jeśli jest inaczej to wytłumacz jakie info i w jakim celu skrzynia podaje do EBS . sygnał RÓŻNICY prędkości lewa/prawa strona wykorzystywany jest przez TC TYLKO JAK SYGNAŁ JEDNEGO Z KOL POKRYWA SIĘ Z SYGNAŁEM PRĘDKOŚCI VECU ZE SKRZYNI i VECU wysyła sygnał zwrotny do I-SHIFT celem zmiany biegu BRAKE ECU KOMUNIKUJE SIE JEDNOSTRONNIE Z TECU !!! zgubiłeś się gdzieś po drodze z tym twoim rozumowaniem odnośnie zależności EBS / I-SHIFT polecam powrót do działu budowa i zasada działania pozdrowienia |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
To że potrafisz zrobić kopiuj wklej z instrukcji to nie znaczy że wszystko wiesz . Nie odpowiedziałeś na pytanie po co jakikolwiek sygnał ze skrzyni potrzebny do EBS ? |
Autor: | tszpak [ 17 lut 2013, 12:51 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: To że potrafisz zrobić kopiuj wklej z instrukcji to nie znaczy że wszystko wiesz .
pisanie na tym forum ma teoretycznie pomoc kolegom w potrzebie a nie dokształcanie on-line idiotow ktorzy chca prowadzic teoretyczne dywagacje na temat co by bylo, gdyby system był skonstruowany innaczej, celem podniesienia wlasnego ego. Nie odpowiedziałeś na pytanie po co jakikolwiek sygnał ze skrzyni potrzebny do EBS ? ps. przeczytaj poprzedni post moze kilkakrotnie i postaraj sie zrozumiec co oznacza komunikacja jednostronna przez takie dyskusje coraz mniej mam ochotę pisac na forum |
Autor: | dominik 2004 [ 17 lut 2013, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
To nie są rozważania co by było gdyby tylko zakładający temat napisał że pojawiła mu się usterka w EBS i wtedy skrzynia zle zmieniała biegi . Sterownik skrzyni nia ma wcale w du..e prędkości z EBS . |
Autor: | konrad767 [ 27 lut 2013, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Witam Panowie na wstępie chiałem podziękować za wszelkie podpowiedzi co do tematu Teraz tak byłem dziś u Chłopaków pod Rzgowem i zaczeli się dobierać do auta. Co do skrzyni bo nie zwiększała biegów w manualu to okazało się że był zepsuty przycisk w Joysticku co do błędów odnośnie ABS-u to okazały się dwie rzeczy: 1-a tłumnik od modulatora na 1 osi na prawej stronie był zawalony nagarem i nie zbijał przez co wywalało błąd , a na lewej stronie ucieka powietrze ( oddałem już do regeneracji) niby po tych zabiegach wszystkie występujące błędy zniknęły To chyba tyle pozdro |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |