Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 gru 2007, 2:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2007, 23:43
Posty: 15
Lokalizacja: Siedlce

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Volvo FH 12 420 D12C z 2001 r. Euro3 Globetrotter XL.
W związku z tym iż na niektóre moje pytania mimo moich szczerych prób i chęci nie znalazłem odpowiedzi na tym forum jak i na innych to zwracam się z nimi do Was:

1. Nie świeci mi GLOB. Ponieważ jest to najwyższa kabina to nie mam zielonego pojęcia jak sie dobrać do świetlówek znajdujących się wewnątrz bądź też startera bo też jest taka opcja że to on wysiadł. Jedynym wyjściem jak narazie jest dla mnie zdjęcie górnej półki ale mam nadzieje że ktoś mnie naprowadzi na prawidłowe rozwiązanie. I gdzie powinien znajdować się włacznik do niego bo na górnej półce wszystkie włączniki są zajęte a jedynie jeden mam wolny na dolnej konsoli.

2. Jak działa przełącznik świateł drogowych bo jak narazie gdy raz go pociągę do siebie to włanczają się drogowe, a jak drugi raz pociągne to one się nie wyłanczaja tylko zmienia się jakby kąt padania światła w lampie, a żeby je wyłaczyć muszę przełacznik odepchnąć. Czy tak powinno być?

3. Nie mam pewności czy moja klima działa gdyż teraz jest niska temperatura na zewnątrz i nie wiem czy gdy ją włączę to wieje zimne powietrze z zewnątrz czy napedzane przez sprężarkę. Dodatkowo mam dwa właczniki: A/C - który w domyśle załancza sprężarke, oraz AUT - którego działania nie znam.

4. Pierwszy przegląd w kraju zrobiłem w autoryzowanym serwisie VOLVO, mimo iż do końca by serwisowany poza granicami kraju. Wykryli mi uszkodzenie mechaniczne czujnika obrotu koła przez co wyrzuca mi błąd ABS-u i kilka innych drobnych rzeczy z którymi juz dałem sobie radę. Pytanie: czy ktoś wie jaka może być przyczyna złego sygnału tego czujnika i jak sie do niego dobrać?

5. Jak jadę samym ciągnikiem to strasznie mi szarpie kabiną. Czym to może być spowodowane. Myślełem że mogą to być sworznie przedniego stabilizatora ale po wymianie nic się nie zmieniło. Ktoś sugerował żebym wytulejował kabinę ale za bardzo nie wiem jak sie za to zabrać i co mam z tym zrobić.

Jak narazie to może i tak za dużo pytań ale będę wdzieczny za jakąkolwiek pomoc bo wiem że na tym forum jest sporo osób które na codzień spotykaja się z takimi problemami więc najbardziej liczę na ich pomoc.

Z góry dziękuję
Pzdr.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 gru 2007, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2007, 22:02
Posty: 117
Lokalizacja: Szczecin

1. Nad głową z lewej strony rysunek samochodu ze światełkiem obok (z tego co dobrze pamiętam) jeżeli nie działa w szafkach są plastiki które wystarczy zdjąć aby sie do niego dobrać.

2. U nas działają też na pociągniecie, może u ciebie jest zrobiona czyjaż przeróbka bo tak mu było wygodniej.

Na resztę nie znam odpowiedzi ale jak ktoś ci nie pomoże to zapytam kogoś ;)

_________________
Trzymajta śe ramy to śe nie posramy!


Tytuł:
Post Wysłano: 06 gru 2007, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

1. Przełącznik znajduje się zazwyczaj na górnej konsoli, jest na nim narysowana kabina z świecącymi "kogutami". Jeżeli znajdziesz przycisk a Glob dalej nie będzie świecił to trzeba sprawdzić całą instalację (zwłaszcza przetwornice i świetlówki).

2. Tak jak napisał kolega Wredny_Szaman.

3. A/C jest to tak jak napisałeś włącznik klimatyzacji, a przycisk AUT sprawia iż klimatyzacja sama dostosowuje temperaturę w kabinie do której ma być schłodzone powietrze. Jest to po prostu klimatyzacja automatyczna.

5. U nas najczęściej padały tulejki od "wywrotu" kabiny.

Na resztę pytań nie znam odpowiedzi.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 gru 2007, 11:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2007, 23:43
Posty: 15
Lokalizacja: Siedlce

Odnośnie Globa to szystko fajnie tylko że tam nie ma mozliwości się dostać do niego przez półki bo za nimi jak i na nimi jest tapicerka i nie mozliwości jej normalnie ściągnąć a jedynir to widzę zdjąć półkę ale to by było co najmniej chore.
Kolego Wredny_szaman masz chyba na myśli kabilę Globetrotter to tam tak było sam to widziałem, a ta jest podwyższona XL.
Przełacznik drogowych napewno nie jest przerabiany tylko po prostu ma takie dzialanie że po prostu za dwa położenie przy przyciąganiu do siebie którę za pierwszym razem włanczają św.drogowe a za drugi zmieniają kąt padania-to drugi jest dla mnie dziwne bo nigdy o tym nie słyszałem. A żeby je wyłaczyc to trzeba odepchnąć.

Dzięki za rady. Może jednak jeszcze ktoś ma jakieś inne pomocne?

Pzdr


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2007, 3:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

2. mialem ten sam problem - wypracowanie mozna by rzec ze jest to wada standardowa , jedy ne co musisz zrobic to sciagnac obudowe kierownicy wypiac caly przelacznik kierunow wziac na jakis stolik dobra lampka srubokreciki precyzyjne i deeeeelikatnie rozlozyc zwracja uwage jak to jest zlozone tma poprostu po latach pracy zespawuja sie styki wystarczy wyczyscic i Właaala :) dzial jak nowe
(na marginesie podobny problem mialem z oplem Astra I)
3. bardzo prosto. zalanczas klime jednym z tych AC przyciskow sprawdz najpier na zgaszonym silniku a wlaczonym zaplonie powinies uslyszec "bzdekniecie" przekazinika no i potem zapal silnik podnies mache i pomacja rurki od klimy jedna powina byc wyraznie chlodna druga powina sie robic ciepla jesli sie nie robia.... sprawdz czy masz gaz... to juz wiesz jeden z zaworkow i sprawdzasz czy jest ...:) ...tyle jesli by byla sprawna
jesli nie to juz dlusza droga testowania :)

4.slyszalem ze czasem przyblizenie czujnika do kola niweluje ten problem... ale na tym sie nie znam za basz. :?:

5.wydaje mi sie to standardem ... ja co prawda mam na sprezynie a nie na poduchach ale jadac samym ciagnikiem auto jest nie dociazone cale a
tyl wogule ... dodatkowo przud jest na resorze ktory jest dosc twardy i dlatego tka rzuca jak masz naczepe to ona jak by stabilizuje samochud a tu chusia... mam nadzieje ze mniej wiecje wiesz o co chodzi... oczywiscie luzy tez moga byc ale to by trzeba jakos sprawdzic

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2007, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

4. Uszkodzenia czujników obrotu koła to normalna rzecz bo właściwie ciągle są one w wilgoci czy leci na nie błoto. Jeśli dokładne wyczyszczenie ich nie pomoze to trzeba kupić nowe. Czujnik jest za tarczą hamulcową. :)

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 19:11
Posty: 12
Lokalizacja: ok/ wrocławia

ja mam zwykłego globa i miałem ten sam problem z podświetleniem niemogłem sie tam dostać wkońcu sie w k..... i rozciełem tapicerke :oops: co sie okazało podświetlenia brak ty pewnie masz podobnie niemasz podświetlenia


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 15 sty 2008, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
podświetlenia brak
Ale jak bardzo ci natym zależy to fabryka już położyła instalacje, potrzeba tylko: oprawki przełącznik, świetlówki. Wpinasz przekażnik do skrzynki i świećisz. Kumpel przekładał z rozbitego więc był dawca 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: