Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2012, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Witajcie, mamy problem z naczepą Wielton NS34 standard, 2004 rok, hamulce tarczowe, otóż nie działa automatyczne podnoszenie osi. Jednak przy pustej naczepie (lekko załadowanej - 5 ton) po naciśnięciu hamulca nożnego (bez względu na siłę nacisku) oś się podnosi, a po odpuszczeniu opada. Czyli stojąc na światłach na hamulcu ośka idzie do góry, ruszając wraca na ziemie. Po wypięciu kabla ABSu dzieje się to samo, po wypięciu kabla pomocniczego również. Jakieś pomysły koledzy mają?

Pozdrawiam.

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

jaki system haldex czy wabco?
bez komputera to będzie zgaduj zgadula, jedź na diagnostykę


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

System Wabco. Właśnie zrobiliśmy pewien eksperyment: po naciśnięciu hamulca taka sytuacja jak powyżej, po wypięciu kabla ABSu i pomocniczego podnosi i opuszcza, po wypięciu powietrznego hamulca podnosi i opuszcza. Dla pewności wypięliśmy jeszcze zasilanie powietrzne- sytuacja ta sama. Ojciec myśli, że problem leży po stronie elektryki (zaśniedziałe styki, a bardziej nadtopiona izolacja i zwarcie do kabla STOP, dlatego w momencie wyświetlenia STOP idzie napięcie na elektrozawór sterujący podnoszeniem osi. Jutro metodą "macajewa" spróbujemy poszukać zwory.) Tylko gdzie wsadzić łapy i czy idziemy dobrą drogą?

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Przerabiałem to masz volvo fh pierwszej generacji 5 kołkowe gniazdo abs naczepa ma 7'mio. Brakuje dwóch plusów sterowania z kasety EBS, mój elektryk przerabial to na ręczne sterowanie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Podnoszenie osi działa także z 5 pinowym gniazdem . Sprawdz zasilania z ciągnika w przewodzie abs . Jeśli nie ma zasilania wtedy elektronika zasila się ze świateł stopu .


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 7:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Przerabiałem to masz volvo fh pierwszej generacji 5 kołkowe gniazdo abs naczepa ma 7'mio. Brakuje dwóch plusów sterowania z kasety EBS, mój elektryk przerabial to na ręczne sterowanie.
Te dwa dodatkowe przewody to nie zasilanie. Dwa przewody plusowe, dwa przewody masowe, kontrolka ABS i dwa przewody CAN do komunikacji danych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Łukasz, czy przeróbka polegała na podaniu +24V na elektrozawór (i podnoszenie/opuszczanie załatwia porządny wodoodporny przełącznik elektryczny) Czy dokładaliście dodatkowy zawór do ręcznego sterowania podnoszeniem?

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

On już nawet nie pamiętam bo było to z rok temu, ale robił to bez dokładania dodatkowych zaworów.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 kwie 2012, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

U nas w DAF-ie tak się działo, gdy kabel od ABS-u był przerwany.
W Magnumce zaś był podobny problem, tylko że wcale jej nie dźwigało. Problemem był spalony bezpiecznik od ABS.

Naczepy również Wieltonki NS34.

_________________
C, CE, KW :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: