wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja wagi? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43880 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kłopot8888 [ 10 sty 2015, 18:38 ] |
Tytuł: | Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja wagi? |
Witam Mam pytanie jaką redukcję wagi osiągnę jeżeli do Man tgx XL 480 zainstaluję felgi aluminiowe w miejsce oryginalnych stalowych? Z góry dziękuję za pomoc PozdrawiamKuba |
Autor: | st01 [ 10 sty 2015, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Ok 20 kg. na kole mniej. |
Autor: | Kłopot8888 [ 10 sty 2015, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens. |
Autor: | eldorado [ 10 sty 2015, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Cytuj: Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens.
a ekonomiczny - spalanie
|
Autor: | Kierownik [ 10 sty 2015, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał . Chyba, że chodzi Ci o siłę potrzebną do wprawienia koła w ruch wirowy, ale to też będą jakieś promile/100km. |
Autor: | ociu [ 10 sty 2015, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Komplet, naczepa i kuń to jest pi razy drzwi 300kg mniej Udowodnione naukowo, bo paru znajomych pozmieniało (urok wywrotek i maxymalnego ładunku) Ze spalania nie uciekniesz, może pare kropelek na 100 km |
Autor: | jakuba [ 10 sty 2015, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
W zeszłym tygodniu sprzedałem swoje alusy na złom sztuka ważyła 25kg. Z praktyki powiem Ci ze jeżdziłem na nich dwa lata. Fakt trochę lżejsze niż stalowe. To plus. A teraz minusy szerszy rozstaw kół o jakieś 5cm, tragedia w koleinach, nakrętki z tuleją na przód 25 zł szt na tył 45zł szt. przy każdej wymianie opon problem z odkręceniem zawsze dwie lub trzy nakrętki szły na złom. Dodam że były smarowane piasty i tuleje od śrub smarem miedziowanym a problem i tak był. Alu poszły na złom jeżdże na stalówkach. POzdr |
Autor: | Bajzel [ 11 sty 2015, 1:31 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Cytuj: A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał .
No, a my szukamy przyczyn czemu MAN tak dużo pali Myślisz, że lampki mogą mieć też wpływ na pomniejsze awarie, czy to raczej wina przebiegu? |
Autor: | ociu [ 11 sty 2015, 11:41 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Ja bym stawiał na za duże opory alternatora, z tytułu dużej ilości dodatkowego oświetlenia Łysy zakładaj ledy, mniej prądu biorą, TGA zejdzie spokojnie do 28L, albo jakąś przekładnie planetarną na altek, żeby miał lżej |
Autor: | >lukasz< [ 11 sty 2015, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Aluminiowe felgi pod ciągnik z cysterną- jaka redukcja w |
Jeśli alusy to tylko firmy ALCOA i najlepiej z małymi otworami żeby zwykłymi nakrętkami je przykręcić. Speedline są tańsze ale często lubią pękać, robią się pęcherze i odłazi z nich lakier co paskudnie wygląda. jeśli chodzi o oszczędność na wadze to 21-22kg na sztuce, w naczepówce ze 2kg większa różnica. Jeśli brać pod uwagę zestaw naczepa+ciągnik to 300kg (razem z zapasem) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |