Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2016, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2016, 21:27
Posty: 3

Witam,

Mam pewien problem. Od 2 tygodni mam zaszczyt być kierowcą Mercedesa Actros MP4 2014. Auto zostało zakupione w komisie, dlatego nie znam jego historii. Problem polega na tym, że przy prędkości 70 - 80 km/h, odczuwalne są mocne drgania kabiny. Drga cała kabina, drgania nie są odczuwalne na kierownicy.
Przy innych prędkościach, drgania maleją lub całkowicie zanikają. W ciągu tych 2 tygodni, zostały zrobione następujące rzeczy w celu usunięcia problemu:
- wymienione przednie opony na nowe ale jest to jakiś chiński wyrób (nazwy niestety nie pamiętam)
- wymienione sprzęgło
- wymienione tylne opone na używane, z naciętym bieżnikiem
Niestety żadna z tych czynności nie przyniosła poprawy. Dlatego proszę o radę, wskazówkę, i pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.


Post Wysłano: 13 lis 2016, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Może felga krzywa?


Post Wysłano: 13 lis 2016, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Możesz posprawdzać luzy w zawieszeniu, na łożyskach, na wale napędowym. Przy pustym i załadowanym tak samo? Czy różni się w zależności od obciążenia?

Sam szukam przyczyny u siebie, bo przy ok 40 km/h mi telepie samochodem na boki, ale nie wiem od czego. Jakbyś znalazł przyczynę - daj znać.


Post Wysłano: 14 lis 2016, 11:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wyważenie kół i wyważenie wału napędowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 14 lis 2016, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

U nas był dokładnie taki sam przypadek, jaki opisujesz - też kabina przy prędkości 70-80 km/h, dostawała "wibracji". Przy mniejszej prędkości (lub jeśli się dobrze ułożyło, to przy 90 km/h) było wszystko OK.
Pomogła dopiero wymiana poduszek silnika - wcześniej cały przód był wymieniony.
To był MAN F2000 low deck, cały na poduszkach.


Post Wysłano: 14 lis 2016, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

To dość zaskakujące, bo silnik pracuje w tym samym zakresie obrotów *liczba biegów. Ale też będę to musiał sprawdzić u siebie.


Post Wysłano: 14 lis 2016, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Jeśli drgania narastają wraz z prędkością, to na 99% zespół opona/felga.
Kola czesto sa krzywe, wyważą sie na zero, ale wyważenie a centyczność to dwie różne rzeczy. Inaczej, krzywe koło tez bez problemu sie wyważy.
Ja przerabiałem temat na tyle mocno,że musiałem założyć Michaly. A gumiarze wymyslali, tulejki w resorach, poduszki, zwrotnice. Nie, winne byly opony.

Żeby tak fachowo sprawdzić czy to koła, trzeba policzyć ile razy zatelepie na odcinku powiedzmy 100m, wyliczyć obwód kola i ile razy to koło wykonało obrót na dystansie 100m. Jesli wynik bedzie równy ilości "telepniec", to juz wiadomo co je generuje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 lis 2016, 19:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

ale jak by to były koła to nie ciupało by opon?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Jeśli drgania narastają wraz z prędkością, to na 99% zespół opona/felga.
Kola czesto sa krzywe, wyważą sie na zero, ale wyważenie a centyczność to dwie różne rzeczy. Inaczej, krzywe koło tez bez problemu sie wyważy.
Ja przerabiałem temat na tyle mocno,że musiałem założyć Michaly. A gumiarze wymyslali, tulejki w resorach, poduszki, zwrotnice. Nie, winne byly opony.

Żeby tak fachowo sprawdzić czy to koła, trzeba policzyć ile razy zatelepie na odcinku powiedzmy 100m, wyliczyć obwód kola i ile razy to koło wykonało obrót na dystansie 100m. Jesli wynik bedzie równy ilości "telepniec", to juz wiadomo co je generuje.
U mnie telepie w okolicy 40, później przestaje, wcześniej też nic nie czuć. Autor tematu pisze, że u niego tak samo.
Opony się zmieniały, chociaż jeszcze obstawiam jedną z tylnych, bo była uszkodzona. Zobaczy się po wymianie. Zrobiłem też generalny remont wału(ów) napędowych i nie pomogło.
U mnie bardziej odczuwalne przy załadowanym samochodzie i wrażenie jakby huśtało na boki. Dlatego pytałem autora czy też się to zmienia u niego po obciążeniu samochodu.


Post Wysłano: 15 lis 2016, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
ale jak by to były koła to nie ciupało by opon?
jakby była wina felg to drgania będa przenosic sie również na kabinę (najlepiej czuć).
miałem jedna felgę krzywą na śrubach - cudowałem itd.... w końcu załozyłem felgę z zapasu "na próbę" i jak ręka odjął.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 lis 2016, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Zakres prędkości przy jakich telepie jest zależny od rozmiaru koła i stopnia krzywości.

Wał jeśli jest krzywy lub niewyważony powoduje drgania o wiele większej częstotliwości (coś jak szlifierka z krzywą tarczą), bo wał się kreci bardzo szybko, a koło wbrew pozorom wolno.

Warto jeszcze sprawdzić piastę, czy felga siedzi centrycznie.

Ja walczyłem z tym tematem w 3 wozach. W MANie, (poległem), i w dwóch Volvach. Za każdym razem winne były opony na kierującej, a przerobiłem pod tym kontem Savy, Kormoranki, Dunlopy (po 100kkm zaczęło telepać), i Michały (narazie 150kkm i spokój).
Raz się okazało, że między bliźniakami nalepiło się tyle błota (ale to ze 4 - 5 kilo na jednym), że objawy były identyczne jak krzywa opona na kierowanej.

Luka jaki masz rozmiar opon?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 lis 2016, 0:12
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Lekko z offtopuję temat. Na warsztacie u mechanika był przypadek DAF-a, któremu podczas jazdy tak telepało kierownicą, że ciężko było trzymać w dłoniach. Zjawisko to działo się, gdy jechał na pusto. Po załadunku jak ręką odjął. Problem nie występował. Zachodzili w głowę co jest odpowiedzialne za to i jak dobrze pamiętam chyba nie znaleźli usterki.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 16 lis 2016, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeździłem kiedyś Scanią kolegi z takimi objawami winne były krzywe przednie felgi i luz na jednej zwrotnicy.Telepanie zaczynało się w okolicach 40 i uspokajało przy 80 km/h.


Post Wysłano: 20 lis 2016, 16:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2016, 21:27
Posty: 3

Dzięki wszystkim za wskazówki i sorry że odpisuję dopiero teraz ale cały tydzień byłem w trasie. Jeśli chodzi o to, czy drgania zależą od obciążenia to nie, nie zależą i drga zarówno na pustym jak i pełnym. Po przejeżdżeniu całego tygodnia z drganiami, doszliśmy do wniosku że wymieniamy w przyszłym tygodniu opony na nowe na przedniej osi. Jak będę po wymianie to dam znać, czy problem znikł czy nie :)


Post Wysłano: 28 lis 2016, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2016, 21:27
Posty: 3

Po 2 tygodniach męki w końcu udało się znaleźć i co najważniejsze usunąć przyczynę drgań kabiny. Powodem były opony Zeetex na przedniej osi. Dzisiaj rano wymieniliśmy je na nowe Dunlopy i drgania zniknęły :)


Post Wysłano: 29 lis 2016, 8:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

No cóż, zostaje mi tylko pokazać gdzie jest sklep... :)
Niech lata.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: