Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2021, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Witam. Podczas mrozów poniżej -10 stopni zaczyna marznąć paliwo w separatorze. Podgrzanie lutlampą obudowy filtra załatwia problem i auto odzyskuje moc i na chwilę znowu jest ok. Filtry oczywiście nowe i porządnego producenta. Z tego powodu chcę założyć oryginalny podgrzewacz paliwa (link do niego na dole). Auto pochodzi z francuskiego rynku, dlatego też takich udogodnień w nim nie ma, ani instalacji pod nie. Podgrzewacz paliwa już nabyłem, teraz kwestia instalacji którą "widzę" tak:
*od akumulatora (lub od zasilania rozrusznika) wyprowadzam 2 kable +i- o przekroju 1.5mm2
*kable zostają doprowadzone do skrzynki hermetycznej , w której znajduje bezpiecznik 15A na plusowym kablu oraz przekaźnik z 4 nóżkami (30 - zasilanie, 85 masa, 86 napięcie załączające np. po przekręceniu stacyjki, 87 wyjście do odbiornika).
*doprowadzenie przewodów +i- do podgrzewacza umieszczonego w podstawie separatora
*na przewodzie sterującym przekaźnikiem zamontuję włącznik, którym dodatkowo mogę przerwać obwód, gdy temperatura będzie powyżej 0 stopni i umieszczę go w kabinie.
Wiem, że przydałby się termistor, ale nigdzie nie mogę kupić takiego, który puszczałby napięcie przy temp. np. -5stopni. (termistory były stosowane w podgrzewaczach volvo).
Proszę o sugestie czy w miarę dobrze jest to rozplanowane i jeżeli ktoś ma jakąś charakterystykę tego elementu (moc itp.) to też proszę o informację z czystej ciekawości.
A tutaj podgrzewacz:
https://allegro.pl/oferta/grzalka-podgr ... gIKQPD_BwE


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Jak zamarza paliwo w separatorze w zimie przy -10 proponuje zmienić dostawcę paliwa a nie budować podgrzewacz. Bo jak przestanie łapać w separatorze to zacznie w smoku. Jak chcesz mieć termistor to musi on sterować przekaźnikiem a więc nie jest to obwód mocowy.termistor charakterystyka ?-chyba najprostsza jaka może być 0 1 -kowa . Ogólnie termistor i automatyka to niepotrzebne komplikowanie najlepiej zwykły włącznik ręczny dobrze jakby się zaświeciła przy załączonym podgrzewaczu kontrolka.Ogolnie jeszcze raz radzę gdzie indziej tankować paliwo bo na tanim gównie daleko nie zajedziesz.A wiem że od kogo braliśmy auto i miał dostawcę paliwa do własnych dystrybutorów to auto miało problemy z układem paliwowym.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Mamy 5 aut, wszystkie tankowane na tej samej stacji i problem tyczy się tylko Iveco. Kiedyś zatankowałem "paliwo premium" i problem identyczny (oczywiście łapie tylko w czasie jazdy gdy owiewa separator). W baku nawet przy -20 normalną konsystencję. Poza tym pytanie dotyczy wykonania instalacji, i w tym kierunku proszę o rady.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

To może przebudować separator by szło na niego powietrze zza silnika


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Co to za Iveco?
Nam auta nie marzną, -20 te mrozy były i zapalały.

To co pokazałeś to jest Ori podgrzewacz, gdzie stralisy i cała reszta ma pod to instalacje.

Co ile wymieniasz wstępny filtr :D

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja jeszcze nie widziałem Stralisa e5 bez tej grzałki, filtry paliwa wymieniane raz na rok jak mrozy szły i zawsze wszystko śmigało praktycznie do miliona kilometrów,nigdy nic do paliwa nie było dolewane w tym aucie. Tydzień temu był palony na paliwie przejściowym z 6 listopada i od strzału poszedł nic nie łapało.
Kiedy się ta grzałka włącza to nawet niewiem, w poprzednim Eurostarze miałem do tego fabryczny włącznik z kontrolką.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

E3 też to miało.
Załączała się od chyba +5, kiedyś to miałem sprawdzać, ale wiecznie zapominam.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

To może być pod zamówienie,mamy Scanie z podgrzewacza mi jak i bez. Z tym że jak łapie paliwo to podgrzewacz nie pomoże.I nie wiem czy grzałka z eurocargo będzie podchodzić do filtrów stralisa. Jakby te paliwo było dobre nic by się nie działo


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Podgrzewacz w stralisie jest w standardzie.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: