Witam. Podczas mrozów poniżej -10 stopni zaczyna marznąć paliwo w separatorze. Podgrzanie lutlampą obudowy filtra załatwia problem i auto odzyskuje moc i na chwilę znowu jest ok. Filtry oczywiście nowe i porządnego producenta. Z tego powodu chcę założyć oryginalny podgrzewacz paliwa (link do niego na dole). Auto pochodzi z francuskiego rynku, dlatego też takich udogodnień w nim nie ma, ani instalacji pod nie. Podgrzewacz paliwa już nabyłem, teraz kwestia instalacji którą "widzę" tak:
*od akumulatora (lub od zasilania rozrusznika) wyprowadzam 2 kable +i- o przekroju 1.5mm2
*kable zostają doprowadzone do skrzynki hermetycznej , w której znajduje bezpiecznik 15A na plusowym kablu oraz przekaźnik z 4 nóżkami (30 - zasilanie, 85 masa, 86 napięcie załączające np. po przekręceniu stacyjki, 87 wyjście do odbiornika).
*doprowadzenie przewodów +i- do podgrzewacza umieszczonego w podstawie separatora
*na przewodzie sterującym przekaźnikiem zamontuję włącznik, którym dodatkowo mogę przerwać obwód, gdy temperatura będzie powyżej 0 stopni i umieszczę go w kabinie.
Wiem, że przydałby się termistor, ale nigdzie nie mogę kupić takiego, który puszczałby napięcie przy temp. np. -5stopni. (termistory były stosowane w podgrzewaczach volvo).
Proszę o sugestie czy w miarę dobrze jest to rozplanowane i jeżeli ktoś ma jakąś charakterystykę tego elementu (moc itp.) to też proszę o informację z czystej ciekawości.
A tutaj podgrzewacz:
https://allegro.pl/oferta/grzalka-podgr ... gIKQPD_BwE