Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam. Problem jak w temacie: podczas podnoszenia szyby w końcowym jej ruchu pali przekaźnik 30/40A. Rozebrałem już silnik, wygląda jak nowy, szczotki jak nowe, wirnik bez śladów zużycia, zabezpieczenie przeciążeniowe przy silniku sprawne - testowałem po rozebraniu silnika oraz podczas pracy silnika - podoszenie/opuszanie szyby. Przekaźników spaliło się już chyba z 10 bo przez długi czas nie mogłem dojść czemu zdarza się to bardzo rzadko. Prąd mierzony podczas opuszczania szyby dochodzi do 0,8A, podczas podnoszenia max 2,5A. W końcowej fazie gdy silnik się już zatrzymuje dochodzi do 10A chwilowo i odłącza silnik przeciążeniówka na kilka sekund. Instalacja przejrzana, nie ma nigdzie zwarcia. Kilka dni temu doszedłem do tego, że silnik pali przekaźniki tylko gdy auto pracuje - kiedy napięcie na instalacji jest 28-29V. Szczególnie od razu prawie się skleja przekaźmnik gdy auto postoi kilka dni i odpali się i na początku alternator doładowuje akumulatory ok 29V, wówczas ruszy się szybą troszkę do góry i takie zwarcie, że iskry lecą na 30cm (mam ściągnięte plastikowe osłony przekaźników żęby obserwować co się tam dzieje. Gdy silnik wyłączę i napięcie w graniach 25V nic się nie pali, mogę zamykać/otwierać, bawić się szybą w jej końcowych ruchach, przytrzymywać guzik na zamkniętej/otwartej szybie i nic. Podejrzewałem że to musi być już tylko silnik i zakupiłem cały mechanizm wraz z silinikiem bo sam silnik nie pasował do mojego oryginalnego mechanizmu i jest to samo!! Dodam, że z lewej strony mam założony zamiennik mechanizmu wraz z silnikiem i pracuje wzorowo, nic się nie pali. Mogę od razu po odpaleniu zamykać/otwierać szybę w całym zakresie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły jeszcze?

Przekaźniki dt z opornikiem jak tutaj:
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48748


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na pewno masz dobre przekazniki założone, bo były dwa rodzaje.
Kiedyś przez pomyłkę przełożyłem pprzekazniki to się zrobiło zwarcie na kablach
Tu dwa przekazniki zamieniają polaryzację na silniku elektrycznym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Na pewno masz dobre przekazniki założone, bo były dwa rodzaje.
Kiedyś przez pomyłkę przełożyłem pprzekazniki to się zrobiło zwarcie na kablach
Tu dwa przekazniki zamieniają polaryzację na silniku elektrycznym
Te niebieskie dt które widać na zdjęciach najczęściej używam oraz bosch, schemat widoczny na zdjęciu np tutaj:
https://images90.fotosik.pl/203/cf5a835fb002b93cgen.jpg
30 to wyjście na silnik, pin 87a (minus) zwarty z 30 w stanie spoczynku, po zasterowaniu 87 (plus) zwarty z 30. Może jeszcze zastosuję przekaźniki bez opornika na cewce (pomiędzy 85 i 86), ale to nie ma żadnego znaczenia, druga szyba chodzi na tych samych od kilku lat i nic się nie dzieje:-(


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przeluz te przekazniki od drugiej szyby i Zobacz czy tamte przekazniki to ten sam typ jeśli chodzi o układ styków

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Przeluz te przekazniki od drugiej szyby i Zobacz czy tamte przekazniki to ten sam typ jeśli chodzi o układ styków
Obydwie szyby pracują na tych samych przekaźnikach - tych niebieskich dt o tym samym numerze/układzie styków☹️


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli elektryka jest ok, to bym sprawdził zębatkę od mechanizmu czy jakiś ząb nie jest wyłamany na tym pół księżycu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Jeśli elektryka jest ok, to bym sprawdził zębatkę od mechanizmu czy jakiś ząb nie jest wyłamany na tym pół księżycu
Cały mechanizm wraz z silnikiem kupiłem nowy 3dni temu. Wcześniej zakupiłem nowy tylko silnik, ale nie pasował do mojego oryginalnego mechanizmu (inny rozstaw śrub) i musiałem zakupić cały mechanizm wraz z silnikiem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: