Rejestracja:02 mar 2010, 18:53 Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12
Witam. Jak wyprowadzić wyjścia Pneumatyczne na przyczepę w Keraxie. Fabrycznie nie ma wyjść, zaczep jest. Wiem że potrzebuje zawór Europa, może ktoś mi wytłumaczyć gdzie mam się wpiąć z przewodami?
Rejestracja:02 mar 2010, 18:53 Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12
Zamontowałem zawor hamulcowy przyczepy knorr ac 598b, po spuszczeniu ręcznego powietrze idzie na układ sterujący i przyczepa hamuje, po zaciągnięciu nie ma ciśnienia powietrza czyli coś jest nie tak, działa na odwrót, dodam że w zaworze ręcznego mam dwa przyłącza powinny być trzy ( trzecie prawdopodobnie do przyczepy) wpiąlem się w nr 21(zdj schematu). Czy wina leży po stronie zaworu ręcznego?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Musisz podpiąć się pod złącze numer 22 pewnie tam jest odwrotnie niz na21 gdzie przy hamulcu ręcznym jest brak powietrza na złączu 21 a za pewne na złączu 22 wtedy jest powietrze. Odłącz przewód od hamulca ręcznego od zaworu europa i zobacz czy wtedy odhamuje przyczepę
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To musisz mieć coś żle podłączone bo wyjście 21 i 22 w manetce są połączone razem, jedynie mogą się różnić czasem zadziałania zaleznie od pozycji manetki
Poniżej masz schemat manetki i oznaczenia połączeń
Rejestracja:02 mar 2010, 18:53 Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12
Problem został rozwiązany lecz nie do końca, miałem zaślepione wejście 42 pod drugi obwód powietrza, podłożyłem ten obwód i trochę pomogło. Teraz jak spuszczam z ręcznego to przyczepa hamuje i powoli oddaje dopiero jak wcisnę nożny to odda hamulec. Odłączając żółty przewód ciągle jest w nim ciśnienie, nie zaduze bo ok.1 bar. Gdzieś coś puszcza, zawór Europa nowy. Więc mówisz że wejście 21 i 22 w ręcznym to jest to samo ?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Według tego rysunku to tak
Tylko zależnie od położenia dźwigni najpierw pojawia się powietrze w jednym złączu a następnie w drugim.
Tak to mi przynajmniej wygląda z tych wykresów. Pewnie ma to związek z kolejnością hamowania przyczepy i solówki
Rejestracja:02 mar 2010, 18:53 Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12
Może za duże ciśnienie daje na Europę? Na zegarach pokazuje 12 bar i przepuszcza zawór ?
Wg tego schematu wejście ręcznego ma odwrotne działanie niż hamulec nożny więc to by się zgadzało że na spuszczonym ręcznym powietrze idzie do Europy. Lecz czemu na żółtej słuchawce mam lekkie ciśnienie . Gdy odepnę przewód żółty to siłowniki cofają się do końca a jak podępne to ruszają trochę.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Po pierwsze to nigdy nie będzie działać prawidłowo ten cały układ hamulcowy z prostego powodu. Ta solówka posiada układ hamulcowy ABS/EBS nie wiem co dokładnie masz. A ty budujesz układ hamulcowy dla pojazdu bez ABS/EBS.
Po drugie musisz założyć na zasilaniu europy zawór ograniczający ciśnienie do 8,5 bara lub wpiąć się w 3 układ hamulcowy w solówce gdzie fabrycznie masz już 8,5 bara czyli obwód odpowiedzialny np za skrzynie biegów , sprzęgło czy fotel kierowcy.
Po trzecie jeśli Ci się uda uruchomić układ hamulcowy na przyczepę. Będziesz miał kolejny problem tym razem z przyczepą jeśli posiada ona układ ABS.
Nie będzie działał system korekcji siły hamowania przez to przyczepa czy to pusta czy pełna będzie hamować z maksymalną siłą.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę