Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2010, 18:53
Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12

Witam. Jak wyprowadzić wyjścia Pneumatyczne na przyczepę w Keraxie. Fabrycznie nie ma wyjść, zaczep jest. Wiem że potrzebuje zawór Europa, może ktoś mi wytłumaczyć gdzie mam się wpiąć z przewodami?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2010, 18:53
Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12

Zamontowałem zawor hamulcowy przyczepy knorr ac 598b, po spuszczeniu ręcznego powietrze idzie na układ sterujący i przyczepa hamuje, po zaciągnięciu nie ma ciśnienia powietrza czyli coś jest nie tak, działa na odwrót, dodam że w zaworze ręcznego mam dwa przyłącza powinny być trzy ( trzecie prawdopodobnie do przyczepy) wpiąlem się w nr 21(zdj schematu). Czy wina leży po stronie zaworu ręcznego?
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Musisz podpiąć się pod złącze numer 22 pewnie tam jest odwrotnie niz na21 gdzie przy hamulcu ręcznym jest brak powietrza na złączu 21 a za pewne na złączu 22 wtedy jest powietrze. Odłącz przewód od hamulca ręcznego od zaworu europa i zobacz czy wtedy odhamuje przyczepę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2010, 18:53
Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12

Zaślepiając otwór od hamulca ręcznego w Europie, ciśnienie cały czas idzie na żółty przewód sterujący.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To musisz mieć coś żle podłączone bo wyjście 21 i 22 w manetce są połączone razem, jedynie mogą się różnić czasem zadziałania zaleznie od pozycji manetki
Poniżej masz schemat manetki i oznaczenia połączeń

/https://www.wabco-customercentre.com/ca ... 01_tif.pdf

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2010, 18:53
Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12

Problem został rozwiązany lecz nie do końca, miałem zaślepione wejście 42 pod drugi obwód powietrza, podłożyłem ten obwód i trochę pomogło. Teraz jak spuszczam z ręcznego to przyczepa hamuje i powoli oddaje dopiero jak wcisnę nożny to odda hamulec. Odłączając żółty przewód ciągle jest w nim ciśnienie, nie zaduze bo ok.1 bar. Gdzieś coś puszcza, zawór Europa nowy. Więc mówisz że wejście 21 i 22 w ręcznym to jest to samo ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Według tego rysunku to tak
Tylko zależnie od położenia dźwigni najpierw pojawia się powietrze w jednym złączu a następnie w drugim.
Tak to mi przynajmniej wygląda z tych wykresów. Pewnie ma to związek z kolejnością hamowania przyczepy i solówki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2010, 18:53
Posty: 12
GG: 0
Samochód: F12

Może za duże ciśnienie daje na Europę? Na zegarach pokazuje 12 bar i przepuszcza zawór ?
Wg tego schematu wejście ręcznego ma odwrotne działanie niż hamulec nożny więc to by się zgadzało że na spuszczonym ręcznym powietrze idzie do Europy. Lecz czemu na żółtej słuchawce mam lekkie ciśnienie . Gdy odepnę przewód żółty to siłowniki cofają się do końca a jak podępne to ruszają trochę.

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po pierwsze to nigdy nie będzie działać prawidłowo ten cały układ hamulcowy z prostego powodu. Ta solówka posiada układ hamulcowy ABS/EBS nie wiem co dokładnie masz. A ty budujesz układ hamulcowy dla pojazdu bez ABS/EBS.

Po drugie musisz założyć na zasilaniu europy zawór ograniczający ciśnienie do 8,5 bara lub wpiąć się w 3 układ hamulcowy w solówce gdzie fabrycznie masz już 8,5 bara czyli obwód odpowiedzialny np za skrzynie biegów , sprzęgło czy fotel kierowcy.

Po trzecie jeśli Ci się uda uruchomić układ hamulcowy na przyczepę. Będziesz miał kolejny problem tym razem z przyczepą jeśli posiada ona układ ABS.
Nie będzie działał system korekcji siły hamowania przez to przyczepa czy to pusta czy pełna będzie hamować z maksymalną siłą.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: